Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

O pliku

Tak na szybko zmontowałem opis wymiany termostatu w mojej viki 3.2 v6 kombi

1. Spuszczamy płyn chłodniczy kranikiem u dołu chłodnicy, można sobie pomóc nakładając wąż aby nie rozlać płynu, odkręcamy korek od zbiorniczka wyrównawczego aby płyn mógł swobodnie ściekać. Aby był wygodny dostęp ja auto trochę podniosłem ale można użyć płaskiej miski aby bez problemu zmieściła się pod autem.

pre_1418317668__1.jpg

2. Luzujemy opaski na złączce idącej od filtra do przepustnicy i ściągamy ją

pre_1418317676__2.jpg

3. Odpinamy wtyczkę aby można było łatwo podnieść górną części bloku (od strony akumulatora)

pre_1418317688__3.jpg

4. Odkręcamy 6 śrub kluczem trox i ściągamy górna pokrywę.

pre_1418317704__4.jpg

pre_1418317722__5.jpg

5. Odkręcamy od razu 12 śrub na części łączące górną pokrywę z blokiem silnika aby można było się dostać do termostatu.

pre_1418317737__6.jpg

pre_1418317754__7.jpg

6. Po odkręceniu i ściągnięciu jest tam sporo brudu, ja użyłem odkurzacza aby dokładnie wyssać zanieczyszczenia.

pre_1418317763__8.jpg

7. Odkręcamy śrubę znajdującej się przy bagnecie (miarka oleju) aby można było odciągnąć rurę która jest przedłużeniem łączącym termostat z kolankiem łączącym poprzez waż gumowy chłodnice. Na tej aluminiowej rurce są dwie gumowe uszczelki zalecam kupić nowe i wymienić od razu, koszt w serwisie opla 11 zł ponieważ stare są twarde i mogą nie trzymać szczelności. Dostęp nie jest dobry ale przy zastosowaniu odpowiednich przejściówek da się to odkręcić :)

pre_1418317776__9.jpg

pre_1418317795__10.jpg

8. Jeszcze odnośnie samej aluminiowej rurki to na początku czyli od strony chłodnicy jest plastikowe kolanko z trzema zaczepami należy uważać aby przy ściąganiu ich nie urwać bo nowe kolanko dostaniecie tylko w serwisie a koszt to ok 300 zł więc jeśli komuś się uda odłączyć to w całości od termostatu uniknie dodatkowych kosztów mi się nie udało bo tak mocno rura siedziała w termostacie że musiałem najpierw odłączyć plastikowe kolanko które uległo uszkodzeniu potem mocowałem się z wyciągnięciem samej rurki aż w końcu się udało ale nie było łatwo, wszystko było strasznie zapieczone.

pre_1418317805__11.jpg

9. Po zdemontowaniu rurki pozostaje odkręcić już sam termostat i wyciągnąć go.

pre_1418317819__12.jpg

10. Mając nowy termostat porównujemy go ze starym bo nowe mogą mieć cieńszą ściankę w miejscu przelotu śrub co skutkuje tym że trzeba zastosować albo krótsze śruby albo dodać podkładki by dobrze przykręcić nowy termostat.

pre_1418317833__13.jpg

11. Po zamontowaniu termostatu kolejność składania jest odwrotna.

pre_1418317844__14.jpg

Jeśli ktoś zamierza sam wymienić musi się zaopatrzyć w odpowiednie klucze bo bez nich będzie miał problem z wymianą:

pre_1418317860__15.jpg

pre_1418317875__16.jpg

Jak ktoś miał już do czynienia z wymianą to uwagi sugestie mile widziane warto mieć dopracowany opis :)

Myślę że moje wypociny powinny się przydać innym którzy znają się choć trochę na mechanice a to napewno pozwoli zaoszczędzić od 200 do 300 zł za wymianę bo takie są ceny.

Czas wymiany ok 3-4 h.

Powodzenia przy wymianie :)






×