Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czyszczenie elektrozaworkĂłw


About This File

Temat cały czas gorący z tymi elektrozaworkami więc postanowiłem moje

doświadczenie zebrać i opisać dla potrzebujących a wiadomo są drogie

a jeżeli cewka elektromagnesu jest sprawna to zawór jest do naprawy

Jeszcze nigdy nie spotkałem się z popękaną membraną, a tylko z zanieczyszczeniem.

Do rozebrania potrzebny jest płaski mocny śrubokręt i mocna szuszarką.

Suszarką podgrzewamy górny pierścień elektrozaworka przez co stanie

się bardziej elastyczny potem wkładamy śrubokręt w każdą szczelinę i

odciągamy na bok i jednocześnie podważamy ten pierścień palcem do góry

wszystko robimy delikatnie co by pierścień nie pękł.

pre_1416850066__1.jpg

pre_1416850105__2.jpg

Po zdjęciu chwytamy wszystkie sprężynki co by nie potracić.

pre_1416850174__3.jpg

Dalej śrubokrętem podważamy dolną część i wyjmujemy sitko do czyszczenia.

pre_1416850192__4.jpg

Tu widać całość rozebraną na części.

pre_1416850223__6.jpg

Po zdjęciu górnej membrany,zaworka i sprężynki widzimy to i to też musimy

wyjąć właśnie to jest najważniejsze co jest pod tym plastykiem.

pre_1416850432__7.jpg

A wybijamy to od dołu pręcikiem o średnicy jaka tam wejdzie a koniec tego

pręcika ma być płaski co by nie pokrzywić tej blaszki którą pobijamy delikatnie

od dołu i pilnujemy blaszki i sprężynki.

pre_1416850452__8.jpg

Tu troszkę opisałem na fotce co i jak.

pre_1416850467__9.jpg

Po wyczyszczeniu wszystkiego składamy

pre_1416850484__10.jpg

Tu też opis dałem na fotce.

pre_1416850501__11.jpg

Można sobie dla sprawdzenia zrobić taki zasilacz bardzo pomocny.

pre_1416850517__12.jpg

Tutaj pokazałem wybity zaworek ale można go zregenerować po prostu wyjmujemy

wybitą gumkę i w jej miejsce nakładamy zwykły silikon sanitarny tak żeby dołem

tym otworkiem troszke wyszedł,po 12 godz od góry nożykiem do tapet ścinamy na

równo i to wszystko.

pre_1416850537__13.jpg

Dodam że warto sie przyłożyć do dmuchania tych siateczek (filtr) a szczególnie

tej od górnego pierścienia gdzie jest VACUM i OUT najbardziej zagrożony jest

ten elektrozaworek od turbiny tam z tej gruszki (WG) najwięcej leci tego rdzawego

pyłku który później podbija tą odcinającą blaszkę oraz ten gumowy zaworek i brak

jest szczelności.

Tu pokazuje jak działa EZ.

pre_1416850561__14.jpg

Czyszczenie ciąg dalszy.

To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza.

pre_1416850583__15.jpg

Tu widać jak na krućcu zaciąga rdze.

pre_1416850608__16.jpg

Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka upust zaznaczam upust.

pre_1416850643__17.jpg

Po kilku dniach jazdy zdjąłem i widzę co zatyka upust.

pre_1416850677__18.jpg

pre_1416850684__19.jpg

A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga

i muszę zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza

z eksploatacji.

 Share


×
×
  • Create New...
UP