Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż wyłącznika ESP


About This File

Czasami przydaje się możliwość odłączenia ESP w samochodzie, choćby w zimie coby poszaleć po śniegu :)

Schemat całego układu: ESP

W każdej Vectrze da się wyłączyć ESP poniżej przepis jak to zrobić:

1. Sprawdzam czy mamy okablowaną deskę. W tym celu wyciągamy zaślepkę w miejscu guzika ESP i patrzymy czy mamy pod nią gniazdo koloru niebieskiego, jeżeli mamy patrzymy czy są w nim piny.

pre_1416648262__1.jpg

Jeżeli mamy gniazdo jesteśmy w domu, jeżeli nie albo uzupełniamy całą wiązkę, albo odpuszczamy sobie.

2. Sprawdzamy czy wtyczka na pompie ABS jest uzbrojona w pin na pozycji 3.

pre_1416648313__2.jpg

pre_1416648335__3.jpg

Możliwe opcje:

1. Mamy gniazdo pod przycisk ESP i uzupełniony pin 3 we wtyczce pompy ABS

2. Mamy gniazdo pod przycisk ESP i brak pinu 3 we wtyczce pompy ABS

3. Nie mamy gniazda po przycisk ESP i brak pinu 3 we wtyczce pompy ABS

4. Nie mamy gniazda pod przycisk ESP i jest uzupełniony pin 3 we wtyczce pompy ABS

Uwaga dla posiadaczy sedanów - w tym nadwoziu przycisk wyłaczenia ESP może być zastąpiony guzikiem podnoszenia rolety tylnej szyby. Trzeba zdecydować się które rozwiązanie chcemy mieć.

Opcja 1 jest marzeniem każdego, wystarczy kupić przycisk ESP i jazda

Opcje 2,3,4 wymagają pogrzebania w aucie.

Ja skupię się na opcji 2 bo taką zastałem w swoim wozie.

Co potrzebujemy do realizacji:

Przycisk ESP

Torx 20

Piny/kawałki wiązki + lutownica

Drut

Kabel fi 0.35mm

Klucz 10

Nasadkę 10

No to do roboty :)

Krok 1:

Zdejmujemy osłonę spod kierownicy i dolną osłonę słupka A.

Plik oslona_pod_kierownica

Plik wylacznik_swiatel

Plik slupek_A_dol

Aby wyjąć osłonę słupka trzeba odpiąć kawałek progu który siedzi na zatrzaskach, wystarczy zdjąć uszczelkę i pociągnąć osłonę.

pre_1416648365__4.jpg

Krok 2:

Przeciągamy kabel przez gródź. W tym celu wykorzystałem zaznaczony strzałką otwór przez który idą kable

pre_1416648401__5.jpg

Aby przeciągnąć kabel trzeba użyć drutu jako pilota. Idealnie do tego celu nadaje się wieszak z pralni ekspresowej. Na końcu druta robimy oczko i wkładam weń kabel i wpychamy w otwór

pre_1416648421__6.jpg

I po chwili mamy kabel w komorze silnika

pre_1416648445__7.jpg

Teraz trochę gimnastyki i uwalniamy kabel z oczka. Oczko warto odciąć zanim wyciągniemy drut, żeby nie rozwalić uszczelki w grodzi.

Kabel podciągamy do wtyczki.

pre_1416648465__8.jpg

Krok 3:

Uzupełnienie wtyczki pompy ABS

Plik z rozpiską pinów: A37_ABS

Wypinamy wtyczkę - ciągniemy za mechanizm blokujący na zdjęciu w kółku z zaznaczonym kierunkiem zwolnienia

pre_1416648492__9.jpg

Następnie zdejmujemy górną osłonę wtyczki, trzeba uważać, żeby nie zeskoczyła i uciekła w głąb komory silnika

pre_1416648516__10.jpg

Teraz trzeba wysunąć blokadę pinów za pomocą płaskiego śrubokręta

pre_1416648535__11.jpg

Przed uzupełnieniem pinu 3 trzeba wyjąć gumkę zabezpieczającą otwór (czerwone punkty w kółku)

pre_1416648559__12.jpg

Ponieważ nie udało mi się kupić pinu do uzupełnienia wtyczki, wykorzystałem pin z wtyczki dawcy. Miejsce lutowania zabezpieczone koszulką termokurczliwą aby nie zawilgotniało

pre_1416648577__13.jpg

Po uzupełnieniu pinu, wciskamy zabezpieczenie na miejsce, spinamy kable trytką, nakładamy obudowę i wpinamy wtyczkę w gniazdo.

W tym momencie kończymy działania w komorze silnika

pre_1416648601__14.jpg

Wracamy do kabiny.

Krok 4:

Uzupełnienie wtyczki X1.

Plik: x1_meski

Plik: X1_zenski

pre_1416648625__15.jpg

Brakujące piny należy uzupełnić w dolnej części wtyczki (x1_meski). Aby to zrobić trzeba odkręcić wtyczkę od nadwozia - dwie plastikowe nakrętki zaznaczone kółkami (nasadka 10)

pre_1416648650__16.jpg

Uzupełniamy pin 25 i 26. Aby zwolnić piny trzeba wyciągnąć zielone zabezpieczenie (w kółku). Zielonej wkładki wyjmować nie trzeba.

Pin 25 to masa i aby wszystko działało trzeba zrobić krotki kabelek jak na zdjęciu poniżej

pre_1416648673__17.jpg

Kabel masowy przykręcamy w miejsce przyłącza masy:

pre_1416648694__18.jpg

Kabel który wyprowadziliśmy z komory silnika po uzupełnieniu o pin wtykamy w miejsce 26.

Uzupełniona wtyka

pre_1416648713__19.jpg

Na koniec została nam najłatwiejsza czynność, montaż guzika ESP.

Zanim pozakładamy osłony sprawdzamy czy wszystko działa.

Podpinamy akumulator

Włączamy zapłon

Naciskamy guzik ESP, jeżeli na desce zaświeci się kontrolka ESP wszystko działa.

pre_1416648732__20.jpg

Zakładamy osłony słupka A i pod kierownicą i można ruszać spod świateł z piskiem.

 Share


×
×
  • Create New...
UP