Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wyprowadzenie REMOTE pod wzamcniacz w radiu CD70/DVD90


About This File

Jakiś czas temu obiecałem zrobić poradę a że jestem człowiekiem słownym :leze: :leze: :leze: poniżej kótki instruktaż

A więc do rzeczy, co nam będzie potrzebne.

Lutownica precyzyjna, ewentualnie stacja lutownicza z grotem stożkowym 20-30st.

Cyna o średnicy 0.35-0,5mm

pęsetki, zestaw torxów precyzyjnych

Kabelek 0.5 ok 1m

Przekaźnik zwierny

siateczki termokurczliwe

To teraz przejdźmy do konkretów.

Poniżej nasz pacjent, jeszcze w ubranku :)

pre_1385162937___dsc0001.jpg

Pierwszą czynnością którą musimy zrobić jest odkręcenie blokad mocujących radio w kieszeni, w tym celu odkręcamy 4 śrubki po dwie z każdej strony.

pre_1385247868__22222222222222222222.jpg

Następnie ściągamy przedni panel, aby to uczynić należy podważyć zapadki bo bokach oznaczone strzałkami, powinien zejść bez większego problemu.

pre_1385247669__1111111111111111111.jpg

A tak się prezentuje po zdjęciu:

pre_1385240046___dsc0006.jpg

Teraz zdejmujemy osłony napędów, w tym celu wystarczy na rogach podważyć delikatnie osłony śrubokrętem, nie są w żaden sposób przykręcone.

pre_1385240075___dsc0009.jpgpre_1385240090___dsc0010.jpg

Kolejną czynnością jest usuniecie ze środka napędów, obydwa przytwierdzone są na 4 śrubki, miejsca śrub zaznaczone na zdjęciach:

Napęd NAVI

pre_1385240148___dsc0011.jpg

Napęd CD

pre_1385240171___dsc0014.jpg

Zanim je wyciągniemy ze środka musimy odpiąć taśmy, w tym celu w przypadku napędu CD delikatnie podnosimy go do góry, odsuwamy na bok i podważając odpinamy wtyczkę, nie polecam ciągnąć bezpośrednio za kabelki, może się to skończyć uszkodzeniem taśmy.

W przypadku napędu od navi, kostka znajduje się również po stronie napędu CD, również ją podważamy, następnie wyciągamy napęd manewrując przy tym taśmą tak aby zmieściła się w szczelinie pomiędzy płytką a obudową radia.

pre_1385240212___dsc0015.jpg

pre_1385240257___dsc0018.jpg

pre_1385240285___dsc0019.jpg

pre_1385240309___dsc0016.jpg

Po wyjęciu napędów, przechodzimy do usunięcia szkieletu, przednia część usuwamy poprzez zwolnienie zapadek bocznych i wysuwanie panelu do przodu:

pre_1385240381___dsc0020.jpgpre_1385240405___dsc0021.jpg

I po zdjęciu

pre_1385240423___dsc0022.jpg

aby odłączyć tył musimy odkręcić dwie śrubki z obudowy, oraz 2szt z radiatora końcówek mocy, następnie po bokach również podważyć identyczne zapadki jak na panelu czołowym.

pre_1385240445___dsc0023.jpgpre_1385240499___dsc0024.jpg

Po tych czynnościach mamy już dostęp do płytki na której musimy dokonać kilku modyfikejszon :)

pre_1385240521___dsc0025.jpg

Następnie przechodzimy do sedna,

W radiu CD70/CD90 nie występuję nigdzie sygnał 12V po włączeniu, jedynie udało mi się znależć wartość 8V i ją włąśnie wykorzystałęm, znajduje się w kilku miejscach, natomiast postanowiłem podpiąć się w miejscu najmniej inwazyjnym oraz w miarę prostym do zaadoptowania.

W związku z tym że nie mamy 12V a REM w wzacniaczu potrzebuje takiej wartości musimy użyć przekaźnika zwierno-rozwięrnego o obniżonym sygnale sterowania, ja zakupiłem sterowany od 6V. Może być to dowolny przekażnik spełniający w/w warunek, w moim przypadku był to RM96P12 dostępny np w sklepie AVT

pre_1414853893__dsc_0314.jpg

poniżej poszczególne opisałęm poszczególne wej.wyj przekaźnika.

pre_1414853956__dsc_0316.jpg

Ze jest to przekaźnik zwierno-rozwierny tak więc jedna nożka pozostaje nie podpięta, od funkcji rozwarcia.

Teraz przechodzimy do konkretów, będziemy potrzebowali:

1. Stałe napięcie 12 V

2. Masę

3. Sygnał sterujący (wyżej wspomniane 8V)

4. Sygnał wyjściowy z radia REM

Stałe napięcie 12 V wyciągamy z głównej kości zasilającej jest to 2 pin licząc od lewej w pierwszym rzędzie od góry

pre_1414854399__1.jpg

Przylutowany kabelek przeprowadzamy sobie bokiem na drugą stronę radia i podpinamy pod nużę opisaną jako stałe zasilanie 12V.

Teraz bierzemy masę, można ją podłączyć albo pod kostkę radia, albo np pod któryś z pkt lutowania ekranów. Ja sobie wziąłem stąd:

pre_1414854697__dsc_0320.jpg

Tak jak poprzednio przewlekamy kabelek na drugą stronę i podpinamy pod pin określony jako masa.

pre_1414854783__dsc_0323.jpg

Następnie podpinamy sygnał sterujący: znajduje się on na kości do napędu CD drugi pin od prawej zaznaczony na zdjęciu poniżej

pre_1414854947__dsc_0311.jpg

pre_1414855188__2.jpg

Tak jak poprzednio, przeciągamy sobie kabelek do tyłu radia,

pre_1414855247__dsc_0325.jpg

i podpinamy pod nóżkę okreśłoną jako sygnał sterujący

Fotka z między-czasie, troszkę w innej kolejności podpiąłem nużki więc proszę się tym nie sugerować.

pre_1414855375__dsc_0326.jpg

Pozostaje nam sygnał REM który musimy wyprowadzić na zewnątrz,, ja do tego wykorzystałem jeden z istniejących otworów produkcyjnych, pamiętajcię aby taki kabelek zabezpieczyć np taśmą materiałową, aby się nam z czasem nie przetarła izolacja i nie doszło do zbędnego zwarica.

Następnie zagniatamy ostatni pin ten którego nigdzie nie podłaczamy i dla pewności okręcamy cały przekaźnik izolacją

pre_1414855594__dsc_0327.jpg

Przekaźnik chowamy sobie w przestrzeń pomiędzy ekranem a korpusem radia

pre_1414856011__dsc_0329.jpg

Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności i idziemy podpiąć REMOTE do instalacji wzmacniacza :)

pre_1414856080__dsc_0331.jpg

Tak jak wcześniej wpsominałem można użyć dowolnego przekaźnika, natomiast ja wybrałem takowy ze względu na rozmiar :) ładnie się wkomponował w radyjko w przypadku większego niestety pewnie będize trzeba go pozostawić na zewnątrz radyjka.

Minusy tego rozwiązania: wzmacniacz włacza się wraz z otwarciem drzwi, przekręceniem na zapłon, podtrzymywany jest ok 10sekund po wyłączeniu auta radia.

plusem natomiast jest to w przeciwieństwie do podpinania się bezpośrendio pod plus po zapłonie, że nie trzeba mieć kluczyków w stacyjce aby słuchać radia.

 Share


×
×
  • Create New...
UP