Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Fotostory-Instalacja wejścia AUX w radiach CD70/90


O pliku

Temat ostatnio dość popularny więc postanowiłem stworzyć poradę krok po kroku, co w jaki sposób zrobić, aby dołożyć sobie AUX w radyjku.

Stopień trudności oceniam na 3/5, nie chce nikogo zniechęcać ale osobom które nie mają jakiegokolwiek doświadczenia z lutownicą, nie polecałbym podejmowania się realizacji, ewentualnie najpierw poćwiczcie lutowanie elementów smd na jakimś starym sprzęcie.

A więc do rzeczy, co nam będzie potrzebne.

Lutownica precyzyjna, ewentualnie stacja lutownicza z grotem stożkowym 20-30st.

Cyna o średnicy 0.35-0,5mm

pęsetki, zestaw torxów precyzyjnych

Elementy elektroniczne takie jak:

Scalaczek TDA 8579 (obalam mit o jego trudno dostępności, w chwili obecnej jest powszechnie dostępny)

Kondensatory:

2szt elektrolityczny 16V 47uF

1 szt 200nF o rozmiarze kodowym 603

2 szt 100pF o rozmiarze kodowym 603

4 szt 470nF o rozmiarze kodowym 805

Rezystory

3 szt 10kOhm o rozmiarze kodowym 603

3szt 4,7kOhm o rozmiarze kodowym 603

2 szt 68kOhm o rozmiarze kodowym 603

2 szt 100kOhm o rozmiarze kodowym 603

3 szt 10kOhm o rozmiarze kodowym 805

To teraz przejdźşmy do konkretów:

Poniżej nasz pacjent, jeszcze w ubranku :)

pre_1385162937___dsc0001.jpg

Pierwszą  czynnością którą musimy zrobić jest odkręcenie blokad mocujących radio w kieszeni, w tym celu odkręcamy 4 śrubki po dwie z każdej strony.

pre_1385247868__22222222222222222222.jpg

Następnie ściągamy przedni panel, aby to uczynić należy podważać zapadki bo bokach oznaczone strzałkami, powinien zejść bez większego problemu.

pre_1385247669__1111111111111111111.jpg

A tak się prezentuje po zdjęciu:

pre_1385240046___dsc0006.jpg

Teraz zdejmujemy osłony napędów, w tym celu wystarczy na rogach podważyć delikatnie osłony śrubokrętem, nie są w żaden sposób przykręcone.

pre_1385240075___dsc0009.jpgpre_1385240090___dsc0010.jpg

Kolejną czynnością jest usuniecie ze środka napędów, obydwa przytwierdzone są na 4 śrubki, miejsca śrub zaznaczone na zdjęciach:

Napęd NAVI

pre_1385240148___dsc0011.jpg

Napęd CD

pre_1385240171___dsc0014.jpg

Zanim je wyciągniemy ze środka musimy odpiąć taśmy, w tym celu w przypadku napędu CD delikatnie podnosimy go do góry, odsuwamy na bok i podważając odpinamy wtyczkę, nie polecam ciągnięcia bezpośrednio za kabelki, może się to skończyć uszkodzeniem taśmy.

W przypadku napędu od navi, kostka znajduje się również po stronie napędu CD, r podważamy, następnie wyciągamy napęd manewrując przy tym taśmą tak aby zmieściła się w szczelinie pomiędzy płytką a obudową radia.

pre_1385240212___dsc0015.jpg

pre_1385240257___dsc0018.jpg

pre_1385240285___dsc0019.jpg

pre_1385240309___dsc0016.jpg

Po wyjęciu napędów, przechodzimy do usunięcia szkieletu, przednia cząść usuwamy poprzez zwolnienie zapadek bocznych i wysuwanie panelu do przodu:

pre_1385240381___dsc0020.jpgpre_1385240405___dsc0021.jpg

I po zdjęciu

pre_1385240423___dsc0022.jpg

aby odłączyć tył musimy odkręcić dwie śrubki z obudowy, oraz 2szt z radiatora końcówek mocy, następnie po bokach również podważamy identyczne zapadki jak na panelu czołoowym.

pre_1385240445___dsc0023.jpgpre_1385240499___dsc0024.jpg

Po tych czynnościach mamy już dostęp do płytki na której musimy dokonać kilku modyfikejszon :)

pre_1385240521___dsc0025.jpg

Miejsca które będą nas interesować zostały zaznaczone żółtymi prostokątami.

pre_1385240541___dsc0033.jpgpre_1385240561___dsc0054.jpg

Poniżej fotki oraz oznaczenia elementów które musimy przylutować.

Elementy pkt 1

TDA 8579

R1 10kOhm

R2 10kOhm

R3 10kOhm

R4 10kOhm

C1 470nF

C2 470nF

C3 470nF

C4 470nF

C5 200nF

pre_1385240670___dsc0039.jpg

Elementy pkt 3

R5 10kOhm

R6 4,7kOhm

R7 10kOhm

R8 4,7kOhm

pre_1385241079__beztytuu.jpg

Aby ułatwić sobie wlutowanie elementów pod ekranem pkt4, najlepiej jest odciąć kawałek ekranu, ja do tego celu użyłem szczypiec bocznych, nie ma to wpływu na późniejsze użytkowanie radia, nic się nie stanie jak go nie będzie na pewnej długoĹści, natomiast znacząco ułatwi to nam pracę.

pre_1385241542___dsc0065.jpg

Elementy pkt 4

R9 68kOhm

R10 100kOhm

R11 100kOhm

R12 68kOhm

C6 100pF

C7 100pF

pre_1385241645__beztytuu2.jpg

Elementy pkt 5

R13 4,7kOhm

C8 47uF

pre_1385241926__beztytuu3.jpg

Elementy pkt6

C9 47uF

pre_1385241957__beztytuu6.jpg

Na koniec wróćmy do pkt 3, można go zrobić ale nie trzeba, równie dobrze można wyprowadzić sobie kabelki bezpośrednio z wiązki kości wchodzącej do radia ( 24 wejście L, 25 wejście P, 18 masa) ja jednak wolałem zrobić wyprowadzenie kabelków bezpośrednio z płytki

pre_1385242036__fgfdgfgdgf.jpg

pre_1385242121___dsc0071.jpg

Dla usztywnienia przewodu, można jego otoczenie zalać klejem.

Następnie należy wyprowadzić kabelek na zewnątrz

pre_1385242329___dsc0072.jpg

Składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności i idziemy do samochodu w celu aktywacji AUX, czyli w celu zmiany indeksu.

A robi się to tak (z poziomu op-coma): diagnostyka>>rok produkcji>>model auta>>informacje rozrywka>>EHU>>programowanie>>zaprogramować indeks kodów>> i należy zmienić go na 01201

Kabelek z drugiej strony zakończony został końcówką typu mini Jack tak aby można było rozpinać radio bez konieczności cięcia kabli, z mini Jack'a została wyprowadzona końcówka bezpośrednio do miejsca montażu AUX, w moim przypadku, zamontowałem go bezpośrednio pod zapalniczką.


Co nowego w wersji   Zobacz historię zmian

Wydany

Brak zmian dla tej wersji




×