Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Naprawa pod�wietlenie przycisków konsoli �rodkowej Vectra B


About This File

Witam,

ZauwaĹźyłem Ĺźe temat ostatnio dość aktualny więc postanowiłem zrobić mini fotoporadę jak samemu naprawić przyciski bez konieczności zakupu w ASO wkładów za 25-40 zł za sztukę.

Co na nam będzie potrzebne:

-Ĺźaróweczki 12V, powszechnie nazywane "Ĺźaróweczka do radia" koszt jednej sztuki to wydatek ok 1zł.

-wiertełko 0,25-0.4mm

-wkrętarka, wiertarka precyzyjna lub coś czym będziemy mogli napędzić wiertełko :)

-kombinerki, płaski śrubokręt, lutownica, trochę cyny

A więc do konkretów.

PoniĹźej nasz pacjent:

pre_1379705650___dsc0010.jpg

Aby dostać się do środka, naleĹźy równocześnie podwaĹźyć 4 zaczepy znajdujące się po bokach przycisku i wyciągnąć plastyk z nóĹźkami do góry.

pre_1379705863___dsc0012.jpg

Poniżej fotka rozpołowionego przyciski

pre_1379705898___dsc0013.jpg

Następnie ściągamy koszyczek do którego przymocowane są Ĺźaróweczki, podwaĹźamy go do góry, schodzi bez problemu.

pre_1379705931___dsc0015.jpg

(Zgodnie z tym zdjęciem górna Ĺźaróweczka odpowiada za kontrolkę, dolna za ikonkę)

Teraz delikatnie kombinerkami łapiemy za interesującą nas Ĺźaróweczkę (czyli tą która się nie pali) i kręcimy ją w prawo i lewo, naleĹźy robić to delikatnie aby nie zbić bańki Ĺźarówki (jeĹźeli nam się zbije to nie ma tragedii, wystarczy jej pozostałości wydłubać cienkim śrubokrętem ze środka.)

pre_1379706066___dsc0016.jpg

Powinniśmy uzyskać taki oto efekt

pre_1379706201___dsc0017.jpg

Teraz bierzemy sobie wcześniej przygotowany zestaw wiertniczy :P

pre_1379706259___dsc0019.jpg

I rozwiercamy punkty lutowania, pozostałość po nóĹźkach Ĺźarówki otworki są stoĹźkowe więc wiertło nie powinno uciekać nam na boki (wiercimy od środka). Powinniśmy otrzymać mniej więcej coś takiego:

pre_1379706345___dsc0023.jpg

Następnie bierzemy nową Ĺźaróweczkę i przewlekamy przez wcześniej zrobione otworki

pre_1379706496___dsc0009.jpg

pre_1379706479___dsc0025.jpg

Następnie przewleczone nóĹźki Ĺźaróweczki, ustawiamy ją na odpowiedniej wysokości i lutujemy do punktów styku koszyczka, tak jak było w oryginale.

pre_1379706569___dsc0027.jpg

pre_1379706649___dsc0028.jpg

Po przylutowaniu do podstawki nóĹźek, nadmiar ich odcinamy, zakładamy koszyczek na przycisk i sprawdzamy czy działa, jeĹźeli tak to składamy przycisk w odwrotnej kolejności niĹź rozbieraliśmy.

pre_1379706734___dsc0029.jpg

pre_1379706748___dsc0031.jpg

Idziemy, montujemy w samochodzie i cieszymy się z działającego oświetlenia.

Mam nadzieję że się przyda :)

Pozdrawiam

 Share


×
×
  • Create New...
UP