Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Montaż czujników parkowania - porada

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Witam.

W związku tym że dostałem gratis uniwersalne czujniki parkowania zakładając je do swojej viki postanowiłem robić małą poradę.

Może komuś się coś z niej przyda..Jeżeli nie w tym dziale to proszę o ewentualne przeniesienie..

Zdjęcia wykonałem tel.nie są idealne ale postaram się w miarę opisać i w całości powinno być zrozumiałe.

Nie ma w całej "operacji" nic skomplikowanego, całość zajmuje na spokojnie ok.1.5 godz.

Ja użyłem takiego zestawiku

pre_1370890265__1.jpg

Zaczynamy..

Jako pierwsze zdjąłem tylne koła,jeżeli ktoś się lubi pogimnastykować to można odkręcić śruby bez ich zdejmowania, dla mnie było wygodniej ze zdjętymi..

Odkręcamy zderzak...po obu stronach po 3 śrubki zaznaczone na zdjęciu...

pre_1370890277__2.jpg

NastÄpnie od spodu w przypadku GTS trzeba wypiÄÄ dwa zatrzaski

pre_1370890297__3.jpg

Przechodzimy do tyłu auta...nad tablicą rejestracyjną znajdują się dwa wkręty również do wykręcenia :)

pre_1370890304__4.jpg

Praktycznie cały zderzak jest już odkręcony..proste prawda?? :)

Teraz tylko trzeba go wyrwał z zatrzasków, po prostu mocniej szarpnąć. Dwa zatrzaski po lewej i prawej stronie i dwa pod lampami...dwie wtyczki od lampek oświetlenia tablicy rejestracyjnej.

pre_1370890317__5.jpg

Nie sugerujcie się zdjętą lampą, nie pamiętałem czy pod lampą jest jakiś wkręt czy nie i dla pewności zdjąłem...

Ok.Lecimy dalej...

Zderzak mamy zdjęty, Trzeba zdjąć plastik ze środka bagażnika, ten zamocowany jest też na zatrzaskach, dołem mocniej szarpnąć w kierunku siedzeń i wychodzi

pre_1370890329__6.jpg

Na nasze szczęście konstruktorzy GM pomyśleli i zaznaczyli na wewnętrznej części zderzaka miejsc na czujniki...

Na zdjęciu nie są widoczne ,ale na żywo widać je dokładnie...

pre_1370890341__7.jpg

Za pomocą dołączonego w zestawie wiertła z wyrzynarką wywiercamy 4 otwory, banalnie proste, wiertło na krzyżyk i wychodzi idealnie prosto..

Dziury wywiercone zakładamy czujniki, nie ma tu znaczenia który w który otwór,natomiast jest napisane ich położenie, strzałka do góry i wiemy co i jak ;)

Założenie na zasadzie wciśnięcia. Czujniki złożone, przechodzimy do przeprowadzenia wiązki kabli do środka auta..

Za pomocą tego samego wiertła co wiercone były dziury na czujniki robimy otwór do bagażnika, ja zrobiłem tak jak na foto.

pre_1370890353__8.jpg

Wiązka jest z uszczelniającą gumką tak że bez obawy że np; woda dostanie się do środka

Przeciągamy wiązkę i łączymy analogicznie czujnik z wiązkę,kable przekładamy pomiędzy belką wzmacniającą a auto, u mnie jest hak tak że mam troszkę ciaśniej ale można bez problemu wszystko zmieścić...

pre_1370890367__9.jpg

Gdy podłączymy 4 czujniki zakładamy zderzak. Wszystko odwrotnie jak do zdejmowania. Wprowadzić na swoje miejsce stuknąć ręką żeby się zatrzaski zatrzasnęły, 3 wkręty lewa/prawa strona 2 z tyłu nad tablicą i 2 zatrzaski pod spodem i wtyczki oświetlenia tab. rej

Wszystko ląduje na swoim miejsc.

pre_1370890380__10.jpg

Teraz trzeba zamocować nadmiar kabli z czujników, żeby nic nam nie obcierało, tarabaniło itd itp.

Ja za pomocą opasek zaciskowych przymocowałem kable do belki od haka..

pre_1370890391__11.jpg

Zderzak założony kable podwiązane przechodzimy do podpięcia centralki.

U mnie poprowadziłem to wszystko do lewej strony.

Centralka jest na rzepie z taśmą dwustronną, ja ją umiejscowiłem tutaj.. Odtłuściłem miejsce przyklejenia i po prostu przykleiłem.Trzyma się nawet nie drgnie :)

pre_1370890404__12.jpg

Kable z kompletu wystarczy wytknąć do centralki, nie można tego pomylić..

Trzy kable w moim przypadku czerwony/różowy/czarny

Czarny masa, dorobiłem złączkę i podłożyłem pod śrubę mocującą tylną lampę

Czerwony to sygnał od światła wstecznego, wpiąłem się przed kostką do białego kabla z cienkim czarnym paskiem

Różowy to plus po stacyjce,zarobiłem kabel na wtyczką i wpiąłem tak jak na zdjęciu...

pre_1370890418__13.jpg

Tyle elektryki :)

Na koniec montujemy "brzęczek" ja przeprowadziłem kabel pod małą szybką za tylnymi lewymi drzwiami.Każdy może według swego uznania,kabla jest około metra tak że można coś innego wymyślić...

Głośnik jest na taśmie dwustronnej odtłuścić i pyk :) trzyma się :)

pre_1370890430__14.jpg

Układamy wszystko ładnie w środku auta za pomocą opasek zaciskowych estetycznie mocujemy kabelki składamy wszystko do kupy i próba :)

Całość uaktywnia się po włączeniu wstecznego, słychać jedno piknięcie.

Zakładamy koła i cieszymy się z nowego gadżetu w aucie...

Jeżeli komuś pomogłem to bardzo się cieszę, wszystkie ulepszenia mile widziane, na pytania na które znam odpowiedz chętnie odpowiem :);)




×