Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Przewody, w�şyki podci�nienia (diesel) - wymiana

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Witam.

PostanowiĹem w kilku sĹowach opisaÄ w jaki sposób samemu moĹźna wymieniÄ przewody od podciĹnienia. PodciĹnienie jest to piÄta achillesowa vectry. BĹÄd jaki siÄ moĹźe z tym kojarzyÄ to np. P0400 - jest to szeroko rozumiany bĹÄd ukĹadu podciĹnienia, nieszczelnoĹci w ukĹadzie lub informuje nas o niesprawnym zaworze EGR ale to juĹź zostaĹo opisane w innych postach.

Potrzebujemy przewód poliamidowy o Ĺrednicy 4mm , przewód gumowy taki sam jak od nadmiaru paliwa (od przelewów) i ostry noĹźyk.

MoĹźemy pokusiÄ siÄ o wymianÄ trójników. Ja plastikowe trójniki kupiĹem do przewodów spryskiwacza i to niekoniecznie w ASO.

ChcÄc wymieniÄ wszystkie przewody odkrÄcamy plastikowÄ osĹonÄ na silniku, mamy juĹź dostÄp do zaworu EGR i zaczynamy delikatnie ĹciÄgaÄ przewód pamiÄtajÄc Ĺźeby nasza wymiana póĹşniej nie okazaĹa siÄ droĹźsza niĹź w ASO.

Przewód od EGR doprowadzi nas do do elektrozaworów przy akumulatorze, itd.

Wymieniamy przewody jak leci pamiÄtajÄc jak byĹy one podĹÄczone wczeĹniej tj. Chodzi o wejĹcia i o wyjĹcia z elektrozaworów ( odwrotne podĹÄczenie spowoduje wyĹwietlenie siÄ check energy i muĹa.

Wymieniamy przewody obok filtra kabiny na podszybiu i przy elektrozaworze obok turbiny jak i przy samej turbince.

Uwaga! W silniku 2.2 na podszybiu nie ma elektrozaworu, znajduje siÄ ona natomiast przy elektrozaworze od turbosprÄĹźarki.

Trójniki , o ile nie byĹy wymieniane, niemal na 100% siÄ poĹamiÄ. Podczas ĹciÄgania opornych wÄĹźyków, warto je lekko podgrzaÄ opalarkÄ.ZejdÄ bez najmniejszego problemu.

Ja kupiĹem 3m przewody plastikowego i 0,5 m przewody gumowego. StarczyĹo spokojnie i jeszcze mi zostaĹo w razie awarii. CaĹoĹÄ wymienimy w czasie ok. 30 minut.

Koszta: 1m wÄĹźyka to okoĹo 4zĹ przewód nadmiaru ok. 7 zĹ za metr i trójniki to jakieĹ 2zĹ w zaleĹźnoĹci od sklepu, ja kupowaĹem to wszystko w sklepie tuĹź za rogiem

PóĹşniej trzeba odpaliÄ auto i sprawdziÄ czy gdzieĹ jakiĹ przewód nam nie spadĹ i czy wszystko wizualnie jest na miejscu.

Pozdrawiam Jenot

JeĹźeli powyĹźszy temat Ci pomógĹ... " + " mile widziany... wink.gif

pre_1350910388__1.jpg

pre_1350910410__2.jpg

pre_1350910426__3.jpg

pre_1350910448__4.jpg

pre_1350910468__5.jpg

pre_1350910487__6.jpg

pre_1350910503__7.jpg

pre_1350910524__8.jpg

pre_1350910542__9.jpg




×