Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana sterownika pompy abs vectra przedlift 1.8


About This File

Wymiana sterownika pompy ABS vectra przedlift 1.8
Pompa K-H 12864101


Potrzebne narzędzia:
Klucz 10 do odkręcenia pompy
Klucz nasadka z przedłużką 13 do odkręcenia mocowania akumulatora   Klucz torx 25 do odkręcenia sterownika od pompy Kombinerki
Śrubokręt mały i duży
Dużo cierpliwości w momencie wkładania sterownika z powrotem na swoje miejsce.
O ile w poliftowych pompach sterownik jest z boku o tyle w przedliftach sterownik jest pod
pompą ABS co przysparza nam dodatkowych kłopotów ponieważ musimy uważać na demontaż
i montaż sterownika. Miejsca jest mało ale da się to zrobić bez zdejmowania całości.
Zaczynamy od demontażu puszki z przekaźnikami która jest nad pompą.
W tym celu podważamy małym śrubokrętem zatrzask 1 na każdej podstawie przekaźnika i
wysuwamy go do góry.
Następnie wysuwamy gumowe uszczelki 2 z puszki i delikatnie odginamy na bok.
Potem delikatnie zdejmujemy puszkę. Trzyma się na dwóch nóżkach z przodu i jest wsunięta na
zatrzask w tylnej jej części. Aby nie połamać sobie nóżek od niej należy odgiąć je w kierunku
przodu samochodu jednocześnie podnosząc całość do góry.
Z tyłu puszka trzyma się na zatrzask więc energicznie podnosimy ją pionowo do góry nie
wyginając w żadną stronę. Mocno się trzyma ale schodzi bez problemu.
Następnie aby choć troszkę zyskać miejsca odkręcamy podstawę akumulatora (klucz 13) zdjęcia
nie robiłem bez przesady . Wyjmujemy akumulator i zaraz za nim jest plastik na którym są
umocowane przewody i rurka do zbiorniczka wyrównawczego którą też zdejmujemy (zdjęcie
2). Na tej plastikowej ściance jest kilka spinek które trzymają przewody , po użyciu kombinerek
lub krokodylków wysuwamy aby wszystko się zluzowało i dało nam jeszcze więcej miejsca.
Całą ściankę podnosimy do góry i wysuwamy z zaczepów które są na dole zaraz za
akumulatorem.

pre_1363549430__1.jpg

pre_1363549563__2.jpg

Teraz zabieramy się za pompę.
Trzyma się na trzech nakrętkach (klucz10). Po odkręceniu musimy delikatnie wysunąć przewód
hamulcowy z zaczepu który jest między pompa a zbiorniczkiem wyrównawczym. To pozwoli
nam w małym bo małym stopniu podnieść całość do góry

pre_1363549600__3.jpg

Teraz najtrudniejsza czynność czyli odkręcanie 4 śrubek torx sterownika. Nie ma co liczyć na to
że dojdziemy tam grzechotką. Ja poradziłem sobie w ten sposób że wziąłem (klucz 10) i (klucz
torx 25) najkrótszy jaki miałem.
Aby nie wypadał mi z klucza owinąłem go izolacją i wsadziłem na chama to pozwoliło tylko
martwić się o to aby celować w śrubę a nie dodatkowo podtrzymywać klucz przed
wypadnięciem. Na koniec odpinamy wtyczki małą i dużą.

pre_1363549753__4.jpg

Po odkręceniu pozostaje tylko delikatnie podważyć śrubokrętem w miejscu gdzie jest uszczelka
po czym sterownik opada na dół.
Na całym obwodzie części która była przykręcona jest gumowa uszczelka (zdjęcie) więc po
odkręceniu nie trzeba dawać żadnego silikonu ani kleju wystarczy przetrzeć ją szmatka aby
usunąć zabrudzenia i to w zupełności wystarczy.

pre_1363549788__5.jpg

W tym momencie potrzebna będzie nam cierpliwość ponieważ jest mało miejsca to raz, po
drugie musimy zapamiętać jak wyciągaliśmy sterownik bo innego sposobu nie będziemy mieli,
po trzecie podczas wkładania sterownika należy uważać na plastikowe zaczepy większej
wtyczki ponieważ jak ułamiemy którąś stronę to wtyczka nie będzie dostatecznie mocno
siedziała na swoim miejscu jak również nie będzie ochrony przed wilgocią

pre_1363549818__6.jpg

pre_1363551162__7.jpg

Po włożeniu sterownika postępujemy odwrotnie jak podczas demontażu.
Efektem tego jest to że kontrolka zgasła jednak błędy pozostały więc należy skasować pamięć.
Ogólnie wymiana nie należy do skomplikowanych ale do pracochłonnych.

Ten post byĹ edytowany przez ADi999

 Share


×
×
  • Create New...
UP