Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Usuwanie komunikatu BREMSBELAG przy dobrych klockach-porada

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Proszę adminów o wrzucenie tej porady jeśli jest poprawna pod względem merytorycznym na stronę główną www.vectraklub.pl do działu porady Vectra B tylko dla klubowiczy, a następnie skasowanie tego postu.

Usuwanie komunikatu „BREMSBELAG” lub „BRAKE PAD”przy właściwej grubości klocków hamulcowych.

Autor niniejszej porady nie ponosi zadnej odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez stosującego tą poradę. Wykonujecie ją na własną odpowiedzialnosć. Jednakze bać się nie ma czego -smile.gif.

Porada niniejsza jest prosta, ale przedstawiam ją dla wszystkich klubowiczy bez względu na stan wiedzy technicznej. Dla niektórych z Was jest to banał, a dla niektórych sprawa skomplikowana, co począć z takim komunikatem. Wyświetlane komunikaty zachęcają do odwiedzenia ASO, czego nie polecam ze względów na koszty z tym związane. Oceniam, że usunięcie tej usterki w ASO to koszt około 200 zł lub więcej.

W samochodzie Vectra B z komputerem pokładowym /MID/ może wystąpić komunikat „BREMSBELAG”lub „BRAKE PAD”pomimo jeszcze sporej grubości klocków hamulcowych. Winą za taki stan rzeczy są czujniki zużycia klocków hamulcowych a właściwie ich przewody połączeniowe.

Potrzebne części i narzędzia:

Podnośnik

Klucz do kół

Płaski wkrętak

Czujnik zużycia klocków hamulcowych nr części: 6238388 koszt ok. 24 zł/szt w firmie p. Rafała Stachowiaka ze zniżką klubową -smile.gif /cena z 2005r/

Teoria i praktyczne działanie:

Czujnik zużycia klocków hamulcowych działa na zasadzie zamkniętego obwodu elektrycznego.

post-44446-0-29378200-1363514130_thumb.jpg

Jego część robocza umieszczona jest w otworze klocka hamulcowego. Okładzina cierna klocka w wyniku eksploatacji ściera się i robi coraz cieńsza. Tarcza hamulcowa zbliża się do plastikowej główki czujnika i zaczyna ścierać jej powierzchnię do momentu przetarcia przewodów, które są zatopione w czujnik. I oto cała filozofia działania. Kiedyś o tym pisał Witboj, ale jak sami wiecie czas leci, posty przelatują i rzadko kto wraca do tego tematu lub korzysta z opcji „Szukaj”.

Gdy obwód zostanie przerwany wyświetla się komunikat „BREMSBELAG”lub „BRAKE PAD”. I wtedy należy przygotować się do wymiany klocków. Przygotować, bowiem jest jak zwykle pewien margines. Przy wymianie klocków wymieniamy czujniki na nowe.

Ale zdarza się sytuacja, gdy komunikaty pojawiają się a klocki są „grube”.

Musimy poszukać przyczyny a jest ona prozaiczna – przerwane przewody połączeniowe.

Podnosimy samochód.

Ściągamy koło, zaznaczamy ustawienie felgi w stosunku do piasty.

Wypinamy czujnik w tych miejscach:

post-44446-0-33071300-1363514186_thumb.jpg

Główkę czujnika da się lekko wyciągnąć, jak nie to podważyć lekko wkrętakiem.

post-44446-0-43403600-1363514203_thumb.jpg

post-44446-0-37816100-1363514223_thumb.jpg

sprawdzamy kabel połączeniowy czy nie jest popękany

post-44446-0-94442400-1363514240_thumb.jpg

Możemy dodatkowo sprawdzić czujnik omomierzem. Pomiędzy zaciskami tak jak na fotografii powinno być 0 Ohm, czyli zwarcie. Jeśli jest nieskończoność znaczy, że czujnik jest uszkodzony a właściwie jego przewód.

post-44446-0-18299200-1363514260_thumb.jpg

Można spróbować czujnik polutować i zabezpieczyć koszulką termokurczliwą, ale jest to środek zastępczy, gdyż koszulka nie jest taka elastyczna jak oryginalna izolacja. Jest to więc rozwiązanie tymczasowe do czasu zdobycia /kupienia/ nowego czujnika. Po lutowaniu sprawdzamy czujnik omomierzem.

Montujemy nowy czujnik /lub tymczasowo naprawiony/, umieszczając kabelek w odpowiednich przepustach oraz główkę czujnika w otworze klocka hamulcowego. Można sobie pomóc dopychając go płaskim wkrętakiem, tak aby pewnie siedział w otworze klocka.

Jeśli jest taka potrzeba czynność tą wykonujemy po drugiej stronie.

Przekręcamy kluczyk w stacyjce. Komunikat nie powinien się już pojawić.

Zakładamy koło według znaków. Dokręcamy momentem 110Nm na krzyż. Opuszczamy samochód.

Stary czujnik możemy wykorzystać do diagnostyki

post-44446-0-54431900-1363514300_thumb.jpg

by Robix © 2005 r.




×