Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana poduszki przedniego amortyzatora

Sign in to follow this  

About This File

Ja w końcu zakupiłem ściągacze do sprężyn i wymieniłem poduszkę amortyzatora z przodu. Wreszcie nastała błoga cisza :)

Zrobiłem też parę fotek do porady.

Tak wiec zaczynamy:

1. Unosimy samochód i zabezpieczamy kobyłką lub jakąś inna podporą, ściągamy koło

- wypinamy przewody A,B i C z uchwytów przy amortyzatorze (dodatkowo przy przewodzie hamulcowym C zaznaczonym na zielono znajduje się zawleczka uniemożliwiająca wysuniecie się przewodu (zaznaczona na żółto) trzeba ja podważyć od tyłu i wyciągnąć).

pre_1361990003__1.jpg

Zbliżenie:

pre_1361990037__2.jpg

2.Odkręcamy śruby (zaznaczone na czerwono) trzymające zwrotnice i amortyzator. 2x Klucz 18 (najlepiej oczkowy bo mocno trzymają lub palnik). Możemy wyciągać zwrotnice z gniazda w amortyzatorze.

pre_1361990146__3.jpg

3. Odkręcamy nakrętkę od drążka stabilizatora (klucz 18) kontrując ją płaskim kluczem 17 miedzy gumą a mocowaniem do amortyzatora.

Wyciągamy śrubę drążka stabilizatora z mocowania w amortyzatorze pomagając sobie breszką i odciągając stabilizator w dół lub użyć bezpośredniej siły kinetycznej na śrubę (czego nie polecam :P)

pre_1361990221__4.jpg

4. Teraz można wyprostować nogi i zabrać sie za odkręcanie talerzyka pod maską

Robimy to zagiętym (najlepiej fabrycznie :) ) kluczem oczkowym (ale płaskim tez się da :P) 18 i kontrując ją imbsuem (nie pamiętam jakim ale małym). Następnie wyciągamy amortyzator dołem.

pre_1361990279__5.jpg

5. ściskamy sprężynę ściągaczami do sprężyn i odkręcamy kolejna nakrętkę (klucz 18) która trzyma poduszkę i łożysko amortyzatora.

Zmieniamy poduszkę na nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

Na zdjęciu tego tak nie widać ale stara poduszka była o połowę bardziej "płytka" w środku niż nowa.

pre_1361990361__6.jpg

6. Przed założeniem koła warto upewnić się czy przewody hamulcowe zostały wciśnięte w swoje uchwyty oraz czy założyliśmy zawleczkę trzymającą przewód hydrauliczny.

pre_1361990466__7.jpg

Pomogłem? daj plusa :) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------>

 




×
×
  • Create New...