Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana nastawnika klap wirowych [Z19DTH]


About This File

Opis wymiany nastawnika klap wirowych w silniku Z19DTH.

Objawy

Kolektor wymieniłem ok 5kkm temu. I od jakiegoś czasu pojawiał się sporadycznie błąd P1109. Lecz ostatnio podczas trasy auto "opanował tryb awaryjny" i kontrolka check engine. Odłączenie aku pomogło na chwile, i potem tryb awaryjny praktycznie co odpalenie auta to tryb awaryjny. Zgaszenie silnika pomagało na chwile.W tzw. międzyczasie miałem trasę i przez 200km błąd się nawet nie pojawił, po czym wjechałem do miasta i od razu błąd/tryb awaryjny.

Potrzebne narzędzia:

płaskie/oczkowe klucze oraz torxy. Nastawnik wraz z cięgnem zakupiłem na alledrogo za 400 PLN(uzytkownik marlena2104). W ASO bagatella ~750 PLN (bez cięgna) z rabatem!

Czas potrzebny na naprawę 2h. Zapewne drugim razem byłoby już szybciej :)

Opis wymiany od góry (bez użycia podnośnika/kanału):

1.Demontaż egr. (http://forum.vectrak...e-egr-w-z19dth/) polecam wyczyszczenie.

2.Demontaż odmy (czarna puszka za silnikiem). Odma jest zamocowana od góry dwoma małymi śrubami sześciokątnymi. Odłączyłem wszystkie węże idące do/z odmy aby było więcej miejsca, od razu wymieniłem wszystkie opaski na nowe(regulowane). W niektórych autach może występować akumulator podciśnienia. Ja mam polifta i nie było wiec sprawa może dotyczyć przedliftowych.

3. Demontaż "blachy" która zasłania dostęp do nastawnika. Mocowana jest za pomocą trzech śrub dwie są ze szpilkami na gorze oraz jedna "duża" na dole z lewej strony.

Tutaj mamy już swobodny dostęp do nastawnika.

4. Odłączenie wtyczki od nastawnika. Odkręcenie dwóch śrub i mamy nastawnik zdemontowany. Tu uwaga na cięgno(za jego pomocą nastawnik steruje praca klap w kolektorze) łączące nastawnik z kolektorem. Trzeba użyć troszkę siły gdyż mocowane sa na wcisk.

Po demontażu mamy jeszcze kawałek blachy(3 śruby torx i jedna sześciokątna ) w której jest zamocowany nastawnik. Po wykręceniu nastawnika wkręcamy nowy i montaż w odwrotnej kolejności.

Jak montował nowy nastawnik miałem problem z umiejscowieniem nastawnika, przydały się zdjęcia które zrobiłem. (Czarna obudowa znajduje się od strony silnika :)).

Podczas naprawy jak "kładłem się na silniku" uszkodziłem końcówki przelewowe na wtryskach. Wiec uważajcie podczas ew. naprawy.

Zdjecia ponizej.

pre_1361989013__1.jpg

Tutaj widoczne są części po demontażu Zaworu EGR, odma, blachy

pre_1361989024__2.jpg

Zdjęcia nastawnika wraz z blacha z tyłu silnika

pre_1361989071__3.jpg

pre_1361989088__4.jpg

pre_1361989127__5.jpg

stary i nowy nastawnik

pre_1361989140__6.jpg

nastawnik wymontowany z blachy która go trzymała przy silniku.

Podziękowania dla Piotreq i G.Redman za pomoc!

 Share


×
×
  • Create New...
UP