Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Przeróbka z pojedynczego wydechu na podwójny [VC GTS 1.8]


About This File

W związku z tym, że zmieniałem u siebie w VC GTS 1.8 pojedynczy wydech na "dwururkę", to zrobiłem to tego poradę, może komuś się cokolwiek przyda..

Jako, że nie miałem możliwości zrobienia zdjęć, postaram się to opisać w miarę dokładnie i wykorzystam zdjęcia z sieci...

Całą operację trzeba zacząć od zgromadzenia potrzebnych elementów...

Jako pierwszą kupiłem dokładkę do zderzaka na podwójny wydech.

Następnie, po długich poszukiwaniach, znlazłem końcowe tłumiki z VC 3.2 GTS. Tutaj warto zwrócić uwagę na to, co się kupuje. Mianowicie można zakupić same tłumiki bez chromowanych końcówek.

W tym przypadku odeszły mi koszta zakupu końcówek, robota, a i co oryginał, to oryginał.

pre_1355754595__1.jpg

Potrzebna nam bÄdzie równieĹź rura ĹÄczÄca dwa ostatnie tĹumiki z ukĹadem wydechowym potocznie zwany Y

pre_1355754606__2.jpg

Dwa gumowe wieszaki do tłumików.

pre_1355754626__3.jpg

Złącze to rur układów wydechowych...

pre_1355754640__4.jpg

Zacząłem od zdemontowania starego tłumika, rozkręcenie jednej klemy, zdjęcie dwóch gum i tłumik jest wyjęty.

Następnie zabrałem się za zdjęcie dokładki ze zderzaka, tutaj trzeba troszkę sprytu, mianowicie jest ona zamocowana na kołeczki, które nie sprawiają problemu i na zatrzaski, do których trzeba trochę cierpliwości i ostrożności.

Użyłem do tego płaskiego śrubokręta i szmatki.

Od środka zderzak ręką można wyczuć, w którym miejscu są zatrzaski, z zewnątrz w łączenie zderzak/listwa wciskamy śrubokręt(foto), przykładamy szmatę, żeby nie uszkodzić zderzaka i podważamy, zatrzask powinien wyskoczyć.

pre_1355754659__5.jpg

Następnie zakładamy nową dokładkę do zderzaka, tutaj już jest łatwiej, wszystko na zatrzaski, troszkę siły i siedzi na swoim miejscu.

Teraz przymiarka :)

Zakładamy gumy na tłumiki i zawieszamy do auta.

Przydaje się tutaj druga osoba do podtrzymania ich w poziomie, my natomiast przykładamy wyżej wspomnianego Y do całości układu i zaznaczmy miejsce cięcia..wychodzi to gdzieś w tym miejscu:

pre_1355754698__6.jpg

Całość złączyłem złączką (foto w górnej części postu), po wcześniejszym wyczyszczeniu miejsca przecięcia.

Dokręcenie dobre dwóch nakrętek zapewni, że nic nie będzie "fyrkać" :)

Nie skręcałem na sztywno tego złącza do momentu złożenia całości (wieszaki, klem przy tłumikach) dlatego, że można troszkę ustawić tłumiki względem długości auta, żeby nie były schowane w zderzak lub za bardzo nie wystawały...

Ustawiamy według własnego gustu i skręcamy złącze...

Cieszymy się efektem końcowym...

Wszystko na spokojnie zajęło mi tak do do godziny.

Koszty w zależności od miejsca, w którym kupimy części..

Może komuś się przyda, bo powiem szczerze, że pomimo niemałych kosztów efekt końcowy jest naprawdę OK.

 Share


×
×
  • Create New...
UP