Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Odpowietrzanie - Schemat instalacji

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Witam.

Prezentuje mojÄ instalacjÄ do odpowietrzania naszych diesli.

MoĹźe teĹź posĹuĹźyÄ do sprawdzenia szczelnoĹci ukĹadu paliwowego. Jest to ukĹad wykonany, na podstawie projektu kolegi otest'a, lekko zmodyfikowany.

PostanowiĹem zastosowaÄ zamiast pompki rÄcznej z marketu za 5 zeta, wykorzystaĹem stary agregat od lodówki (za darmo). Za pomocÄ tego agregatu moĹźna pompowaÄ powietrze do 7 atm, oraz wykorzystaÄ do ssania jako pompÄ próĹźniowÄ.

Do pomiaru wykorzystaĹem miernik zwany vacuometrem, mierzy on podciĹnienie w zakresie od 0 do -1 bar.

CzÄsto spotkaĹem siÄ z mylnÄ nazwÄ manometru, który wykorzystywany jest do pomiarów, podczas pompowania kóĹ. Ale naszym zadaniem nie jest to pomiar ciĹnienia, tylko podciĹnienia.

Mam jeszcze drobne problemy z uszczelnieniem tej instalacji, ale to tylko kwestia zakupu trójnika mosiÄĹźnego i gotowe.

W skĹad instalacji wchodzi:

  • zbiornik na paliwo -> wykorzystaĹem filtr od wody
  • vacuometr do pomiaru -> za 15PLN z allegro
  • zaworek zwroty -> 20PLN z allegro
  • kilka koĹcówek i wÄĹźyków -> 30PLN
  • stary agregat -> bezcenny :)

Do odpowietrzania podĹÄczamy pod przewód powrotny z pompy (gumowy, przewód ĹÄczÄcy siÄ z metalowym). NaleĹźy przekrÄciÄ stacyjkÄ, aby odblokowaÄ jakiĹ zaworek w pompie. uruchomiÄ instalacje i obserwowaÄ przezroczysty przewód idÄcy do zbiorniczka. W momencie kiedy leci juĹź czyste paliwo bez bÄbelków jest juĹź gotowe.

Nie radziĹbym odpowietrzaÄ na przewodach wtryskowych od pompy. Ja chyba tak urzÄdziĹem sobie uszczelniacze. Albo zróbcie sobie takÄ instalacje, albo jedzcie do ASO... koszt w ASO 40PLN. Ale oni teĹź czasami nie sÄ kompetentni. W ZduĹskiej Woli, jak mi mistrzowie w ASO odpowietrzali, dziwili siÄ Ĺźe im siÄ jeden przewód ĹciÄga do Ĺrodka. Podejrzewam Ĺźe dlatego Ĺźe stacyjki nie przekrÄcili. FACHOWCY.

MoĹźna teĹź sprawdziÄ szczelnoĹÄ instalacji. PowyĹźszy cud podĹÄczamy pod najdĹuĹźszy z przewodów przelewowych i ustawiamy wartoĹÄ podciĹnienia na ok 0.9 bara.

I sprawdzamy, jeĹli wartoĹÄ spada oznacza to Ĺźe ukĹad Ĺapie powietrze. NastÄpnie moĹźna tak robiÄ na kaĹźdym z przelewów, celem ustalenia miejsca nieszczelnoĹci.

Mi na jednym wyszedĹ spadek 1atm na 1,5min, ale ma w tym swój wkĹad szczelnoĹÄ urzÄdzenia - Ĺapie mi trochÄ powietrza na w/w trójniku. Zmodyfikuje to i sprawdzÄ.

MiĹej zabawy.

Mam nadzieje Ĺźe moderatorzy nie usunÄ tego postu. Jest to waĹźne, dla ludzi którzy chcÄ sobie samemu pogrzebaÄ, i majÄ miejsce skÄd mogÄ czerpaÄ pomysĹy :)

pre_1350909692__1.jpg

pre_1350909719__2.jpg

pre_1350909741__3.jpg




×