Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana serwa układu hamulcowego


About This File

Witam.

Walczyłem z problemem słabego podciśnienia i winne okazało się serwo:

http://forum.vectrak...ost__p__2256359

Najprościej serwo sprawdzić podłączając wakuometr w układ i podłączyć inne serwo z pompą "na krótko" zamiast naszego.

Opis do Vectra B DTL

pre_1354025409__1.jpg

pre_1354025417__2.jpg

1) odłączamy wtyczkę elektryczną od filtra paliwa i wyciągamy cały filtr w górę. (1)

2) odkręcamy od grodzi mocowanie do filtra. (klucz 13)

3) odłączamy wtyczkę elektryczną od zbiorniczka płynu hamulcowego. (2)

4) Wyciągamy przewód podciśnienia z serwa - mocno pociągnąć - można pomóc sobie płaskim wkrętakiem. (3)

5) Odłączamy wtyczkę elektryczną wysuwając zabezpieczenie w górę (4) - lepszy widok na śrube mocująca serwo

6) Odłączamy wtyczkę elektryczną podnosząc metalowe zabezpieczenie w górę i wyciągamy pod dużym kątem (5) - dzięki temu wężyk idący do pompy hamulcowej ma więcej luzu.

7) Spinamy sobie opaskami rurki od klimatyzacji aby było więcej miejsca do manewrowania (6)

8) Odkręcamy śruby od mocowania serwa. Dwie śruby na dole z tyłu serwa wkręcone w górę (8) - może być ciężko jeżeli gwinty są brudne. Dojście jest kiepskie. Mi najłatwiej było odkręcić lewą śrubę lewą ręką kluczem oczkowym. Prawą śrubę prawą ręką kluczem nasadowym na grzechotce. Górną śrubę (9) znajdziemy pod plastikowa osłoną filtra przeciwpyłkowego, dodatkowo zaślepiona jest gumowym korkiem (7)

9) Odkręcamy pompę hamulcową od serwa - dwie śruby. Ściągamy ją z serwa uważając na uszczelkę i na przewody hamulcowe.

10) przenosimy się do środka auta i dobieramy się do pedału hamulca - zdejmujemy osłonę nad pedałami i wyciągamy kanał nawiewu na nogi.

11) odhaczamy sprężynę z pedału hamulca, wyciągamy zabezpieczenie na tulejce mocującą pedał z serwem i rozłączamy.

12) teraz należy zdjąć zabezpieczenie na sworzniu od serwa do hamulca (10) - można to zrobić od środka auta ale wtedy możemy zgubić zawleczkę - powinna spaść na ziemię, lub zrobić to od komory silnika wysuwając serwo na tyle, aby dało się zdjąć zawleczkę. Rozłączamy bo inaczej nie damy rady wyciągnąć serwa.

13) wyciągamy serwo - tu będzie trochę gimnastyki ale zdemontowany wcześniej uchwyt filtra paliwa powinien dać nam teraz więcej swobody.

14) Odkręcamy serwo od uchwytu i przykręcamy nowe.

15) składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Zawleczkę od sworznia serwa do pedału można wygodnie założyć od komory silnika.

16) Po złożeniu wszystkiego należy ustawić czujnik pedału hamulca.

W miarę możliwości i ewentualnych pytań będę rozwijał opis. Postaram się dorzucić też kilka zdjęć.

 Share


×
×
  • Create New...
UP