Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Podświetlenie tablicy rejestracyjnej


About This File

Elo, elo.

Jako że jakiś czas temu szukałem i nie znalazłem konkretnej odpowiedzi na wyżej postawiony temat postanowiłem sam zmierzyć się z problemem mrugania tychże diodek.

Do prób i eksperymentów dostałem Signumę kolegi Adi+. 29.gif

Docelowo miały zagościć takie diody:

pre_1352072221__9led42mmresize.jpg

A jak wiadomo co niektórym, a może i większości montujących, diody te mrugają po zamknięciu auta. :39:

Problemem jest tutaj pojawiające się napięcie po zaryglowaniu drzwi i po wygaszeniu się owych lampek – zaczynają wtedy mrugać, dokładnie 11 razy.

Nie wiem dokładnie co jest powodem pojawiania się tam tego napięcia ponieważ nie posiadam VC żeby to dokładnie obczaić , ale doszliśmy do wniosku, że chyba komp. sprawdza sobie wszystkie obwody, czyli żarówki, zamki itp. I wtedy występuje tam jakieś napięcie.

Jako tę lutowanie oporu równolegle do tych diod nie zdaje rezultatu w tym przypadku ( jedynie VB) to trzeba było wymyślić  coś innego. 22.gif

No i panaceum na całe to zło okazał się zwykły przekaźnik 12V :yahoo:

Dokładnie taki zastosowałem.

pre_1352072643__2.jpg

No to zabieram się do roboty:

Czyli przecinamy przewód szaro-zielony zasilający lampki podświetlenia w +12V ( musimy się tam oczywiście przedtem dostać) i lutujemy go do jednego z pinów cewki – przyjmijmy że będzie to ten u góry z prawej strony . Minus bierzemy z przewodu brązowego i lutujemy do pinu lewego cewki.

Teraz robimy zworkę pinu prawego cewki +12V z pinem środkowym.

Drugi koniec przewodu szaro-zielonego lutujemy do pinu prawego dolnego.

Ja zastosowałem dodatkowo jeszcze na zasilaniu cewki przekaźnika opornik – 200 ohm, ponieważ nie wiedziałem przed montażem jakie tam się pojawia dokładnie napięcie podczas tego mrugania, a niestety przekaźnik załącza się już przy 6,5V. Napięcie załączania cewki wzrosło wtedy do 8,7V.

No i teraz aby załączyły się diody podświetlenia tablicy rejestracyjnej jest potrzebne napięcie co najmniej 8,7V, a to już nie powoduje ich mrugania po zaryglowaniu drzwi, ponieważ podczas migania aż takiego napięcia tam nie ma.

No i to chyba tyle.

Jeżeli komuś to pomoże to dobrze, jeżeli są prostsze rozwiązania ( nie mówię tutaj o diodach SMD które podobno nie mrugają, a są dużo droższe – nie wiem, nie sprawdzałem ) to proszę temat zamknąć 29.gif

Pozdrawiam

 Share


×
×
  • Create New...
UP