Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż świateł do jazdy dziennej DRL LED


About This File

Instrukcja montażu światł do  jazdy dziennej DRL LED

Witam.

Zamontowałem w moim aucie LEDy i chciałbym się podzielić informacjami co i jak robiłem (elektrykiem nie jestem). Widziałem na forum poradę, ale jak dla mnie zbyt skomplikowana a naprawdę nie wielkim nakładem pracy można zrobić to samemu.

I. Niezbędne elementy:

1. Światła LED (rzecz jasna) 2. Przekaźnik (zwany przez sprzedawców automatem) 3. Bezpiecznik 5A 4. Gniazdo przekaźnika samochodowego z zaczepem 5. Gniazdo bezpiecznika samochodowego z zaczepem 6.. Uchwyt do gniazda przekaźnika samochodowego x 2 (jeden do gniazda przekaźnika i jeden do gniazda bezpiecznika - są identyczne) 7. Kilka konektorów (do łączenia przewodów) kto jakie woli, w tym jeden konektor A męski 2,8 mm do wpięcia w zasilanie i konektor oczkowy 6,2 mm 9. Szybko złączka samochodowa 10. Peszel samochodowy cięty 7/4,5 mm - 5m 11. Trochę przewodu (kolor brązowy i niebieski) wykorzystałem plecionkę 1,5mm 12. Koszulki termokurczliwe

pre_1352063522__1.jpg

II. Jak już mamy wszystko to do dzieła

Światła zamontujemy w kratce przy światłach przeciwmgielnych. Nie trzeba demontować zderzaka ani osłony od spodu silnika etc. Najpierw zdjąłem lewą kratkę (stojąc na wprost auta). Kratkę zdejmujemy wyhaczając najpierw jej prawy górny róg. Potem całą prawą stronę (fot. 2 zaznaczone zaczepy) na koniec używając trochę siły pociągamy za jej górę i kratka na wierzchu.

Fot.1 - widok lewej kratki z góry

pre_1352063531__2.jpg

Fot. 2 - tu zaczepy prawej strony lewej kratki

pre_1352063596__3.jpg

Fot.3 - zderzak bez kratki widoczne są miejsca mocowań zaczepów.

pre_1352063619__4.jpg

Fot. 4 - widok DRL'i - zakupione na Allegro (pewnie chińszczyzna) tylko one były na tyle "chude" aby zmieściły  się między żeberka kratki, wysokość ok 20mm, dł.. 160mm

pre_1352063645__5.jpg

Fot. 5. A teraz najgorsza robota czyli tniemy zderzak i kratkę. Musimy wyciąć małą szparkę w zderzaku, aby ładnie spasowały LEDy w kratkach bez ich wystawania poza krawędzie auta. Użyłem widocznej kątówki, ale tylko do wycięcia otworu w zderzaku, w kratce wyciąłem otwór nożem do tapet.

pre_1352063668__6.jpg

Fot. 6. Widoczne wycięcie w zderzaku.

pre_1352063688__7.jpg

Fot. 7. Tu widoczne LEDy przykręcone do kratki na dwa wkręty.

pre_1352063703__8.jpg

Fot. 8. Widok z góry. Ledy trzeba tak dopasować aby pokrywały się z krawędziami kratki, czyli nie za głęboko i nie za płytko, aby nam nie wystawały.

pre_1352063719__9.jpg

Fot. 9. Wyprowadzone przewody z DRLi są długości ok 10cm trzeba wziąć  je przedłużyć- użyłem konektorów 4.7 mm + koszulki termokurczliwe

pre_1352063741__10.jpg

Fot. 10. Przykładamy do koszulek zapalniczkę i gotowe, woda nam nie straszna. (uważamy aby nie popalić izolacji).

pre_1352063757__11.jpg

Fot. 11. Wpasowana kratka ze światłami

pre_1352063775__12.jpg

Fot. 12. A tu już gotowy efekt, ale to jeszcze nie koniec prac przed nami. Teraz pozostała cła elektryka.

pre_1352063789__13.jpg

Fot.13. Schamat połączeń elektrycznych.

pre_1352063802__14.gif

Fot. 14. Tu widzimy wyprowadzenia przewodów z DRLi - z zieloną koszulką to zasilanie DRLi wepniemy je do pinu nr 87a w przekaźniku, konektor zaizolowany taśmą samowulkanizująca (połączony z konektorem oczkowym) to masa. Wpina go do pinu nr 85 w przekaźniku a konektor oczkowy wpinamy do masy auta (ja wpiąłem  się do klemy akumulatora proszę zerknąć na fot. 16). Możemy teraz sprawdzić nasze LEDy na "krótko" przykładając konektory do "+" i "-" akumulatora. Brązowe przewody w aucie to masa(-) !

pre_1352063823__15.jpg

Fot. 15. Na tym zdjęciu widzimy zamontowane uchwyty gniazd przekaźnika oraz bezpiecznika w komorze akumulatora. Wszystkie przewody, jakie tylko mogłem schowałem do peszli (jak na widocznym zdjęciu) zwłaszcza te idące od lewego LEDa do przekaźnika. Chronią one przewody przed uszkodzeniem mechanicznym oraz przed bezpośrednim oddziaływaniem czynników atmosferycznych. Uszkodzenie przewodów mogło by doprowadzić do zwarcia i pożaru ! Stąd też dodatkowo dla bezpieczeństwa zastosowałem bezpiecznik 5A. Przewody z lewego LEDa poprowadziłem dołem zderzaka podczepiając je czarnymi opaskami do dolnego "grila".

pre_1352063840__16.jpg

Fot. 16. Widoczne miejsce wpięcia do masy - tu zacisk na klemie.

pre_1352063855__17.jpg

Fot. 17. Stąd wziełem zasilanie (tu pojawiło się napięcie po załączeniu zapłonu). Przewód wędruje do zacisku bezpiecznika a od bezpiecznika do pinu nr 30 na przekaźniku.

pre_1352063869__18.jpg

Fot. 18. Tu szybkozłączkę wpinamy się do przewodu od świateł postojowych (u mnie białoszary przewód dla pewności sprawdzamy próbnikiem lub miernikiem). Załączenie tych świateł wyłączy nasze LEDy. Aby poprawnie założyć szybkozłączkę należy wypiąć wtyczkę z prawego reflektora. Wtyczka ta zabezpieczona jest czerwoną zawleczkę, aby zdjąć wtyczkę należy tą zawleczkę gdzieś do połowy długości wtyku wysunąć (niestety brak fotki, ale łatwizna). A i aby ułatwić sobie dostęp do wtyczki zdejmujemy szyjkę wlewu płynu do spriskiwacza (wystarczy kręcić i ciągnąć do góry).

pre_1352063884__19.jpg

Fot. 19. A tak z góry widzimy całe podłączenie. Pomarańczowy to bezpiecznik, osadzony w gnieździe bezpiecznika, całość wpięta do gniazda, podobnie przekaźnik.

pre_1352063899__20.jpg

Fot. 20. Jeszcze raz widok z góry całości.

pre_1352063917__21.jpg

Fot. 21. A tak prezentuje się moja "Czarna Perła" z LEDami.

pre_1352063934__22.jpg

pre_1352063956__23.jpg




×
×
  • Create New...