Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

About This File

Zrobione.

Opiszę pokrótce, żeby było dla potomnych. Fotek nie robiłem, bo robota prosta jak budowa cepa i musiałbym co chwila łapy myć.

Rozbiórka:

1. Zdjąć zaślepki z ramion wycieraczek (podważyć śrubokrętem)

2. Odkręcić nakrętki mocujące ramiona wycieraczek (oczkowa albo lepiej nasadowa 13)

3. Zdjąć ramiona wycieraczek. Można próbowań ręcznie, ale najlepszy jest jakiś ściągacz, wtedy trwa to minutę.

4. Zdjąć uszczelkę podszybia (ta sama co zdejmujemy do wymiany filtra ppyłkowego) i piankowe zabezpieczenia (po dwóch stronach uszczelki) ostrożnie żeby nie porwać bo są przyklejone.

5. Zdjąć maskownicę podszybia (foto nr 3). Jest zamocowana na wcisk (siedzi dość mocno w rowku pod szybą), więc najlepiej podważyć (uważać na szybę). Ja robiłem to śrubokrętem. Ważne, żeby zacząć potem już ręką idzie. Nie trzeba wypinać spryskiwaczy - ich przewody są na tyle długie, że maskownicę można odsunąć w celu wyjęcia mechanizmu.

Teraz już wszystko mamy na wierzchu.

6. Odkręcamy 4 torxy na których przymocowany jest mechanizm wraz z silniczkiem

7. Zdejmujemy kostkę silniczka z mocowania

8. Wypinamy wtyczkę z silniczka

Teraz już można wyjąć mechanizm wraz z silniczkiem. Jeśli ktoś będzie mechanizm naprawiał a nie wymieniał, to nie ma sensu odkręcać silniczka od mechanizmu. Posilę się trochę fotką z vectra-c.com - myślę, że koledzy z Wysp się mocno nie obrażą. Rozleciane było oczywiście to co na focie (u nas nie występuje ten trzeci element). Wrzucam dodatkowe foto, żeby pokazać, jak to nasze wygląda.

Naprawa:

1. Wywiercić otwory tu, gdzie zaznaczyłem niebieskie krzyżyki. Na części 1 wiercimy otwór nieprzelotowy, głęboki na tyle, żeby potem kawałeczek gwintu zrobić (ok. 0,5cm)

2. Nagwintować otwór (część nr 1). Ja to robiłem gwintem 2,5mm

3. Skrócić odpowiednio wcześniej przygotowaną śrubę tak, aby wkręcona do oporu (nie będzie się wykręcać) trzymała oba elementy w kupie. Dodatkowo smarowałem specjalną pastą przeciw wykręcaniu.

4. Ja zastosowałem jeszcze dodatkowe podkładki filcowe nasączone smarem, żeby mieć pewność, że będzie cisza.

5. Skręcamy to wszystko do kupy zakradając podkładki - uważać, żeby po skręceniu luźno pracowało.

Naprawiony element widać na foto nr 4.

Montaż:

w odwrotnej kolejności co rozbiórka, tylko dochodzi ustawianie ramion wycieraczek w odpowiedniej pozycji.

Przy okazji warto sobie poodkurzać w podszybiu i sprawdzić drożność (lub udrożnić) otworów odprowadzających wodę z podszybia, chociaĹź w VC sÄ naprawdÄ duĹźe (szczególnie od strony pasaĹźera) wiÄc raczej nie powinny byÄ zapchane.

Czas: nie spiesząc się około godziny

Koszt: w zasadzie 0zł

Jeśli awaria tego ustrojstwa wygląda podobnie jak u mnie, to znam lepsze sposoby na wydanie paru stówek.

edit - dodałem pare swoich fotek bo była ponowna okazja do rozbiórki

http://forum.vectraklub.pl/index.php?showt...t=0#entry828278

pre_1352062368__1.jpg

pre_1352062377__2.jpg

pre_1352062393__3.gif

pre_1352062411__4.gif

pre_1352062430__5.gif

pre_1352062448__6.gif

pre_1352062465__7.gif




×
×
  • Create New...