Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Nowy patent na listwe w dieslu 1,9 JTD-CDTI


About This File

Witam wszystkich z problemem listwy sterującej dolotem powietrza przy kolektorze.

Jestem posiadaczem od kilku miesięcy Fiata CROMA II z silnikiem 1,9 JTD,który jest identyczny co oplpwski CDTI(bo to fiatowska konstrukcja) Po dokładnym obejrzeniu silnika zauważyłem nieszczelność w okolicy 3 świecy,a przy okazji ??? o co to za luźna listwa. I tu problem jak to ugryźć? Szczęście ,że waszym klubowiczem jest mój kuzyn ,który jest posiadaczem opla najpierw VECTRY B ,a aktualnie C z identycznym silnikiem 1,9 CDTI. Nie rozpisując się pokazał mi tematy na waszym forum o tej nieszczęsnej listwie. Poczytałem i za radą "k4syx-a" zregenerowałem listwę na te a'la uszczelki pomogło na trochę. Potem doczytałem o patencie "jabolkg" o metalowych tulejkach , ale tu konieczny jest demontaż kolektora,czyli wizyta u fachowca. Wymyśliłem inny patent coś pomiędzy jednym,a drugim pomysłem. Zlekwidowałem plastikowe korki na listwie i nakleiłem śruby na wypustki-cycki przy kolektorze.

Do przerobienia potrzebne będą:

4 szt podkładki mosiężne (jak najcieńsze) średnica otworu 3mm ,średnica zewnętrzna 6-8mm

4 szt podkładki nierdzewne (jak najcieńsze) średnica otworu 3mm, średnica zewnętrzna 12mm

4 szt śruby RD M8/M6 (lepsze M8/M4) klej 2-składnikowy odporny na wysokie temperatury(ja zastosowałem klej firmy CHEMI STIK SYSTEM Metal Epoxy Glue kupiony w Castoramie)

4 szt zawleczki własnego pomysłu (pokazane w załączniku) dużo cierpliwości

Przy zrywaniu plastików z listwy nie ma obaw są już tam otwory o średnicy 2mm trzeba je tylko rozwiercić do potrzebnej średnicy. Więcej pracy będzie przy śrubach RD trzeba je skrócić do wysokości plastikowych korków na listwie ,pogłębić otwór do 7mm na cycek oraz oszlifować gwint do średnicy pasującej do otworów w listwie no i otworek na zawleczkę (jest na załączonej fotce). Dokładnie odtłuścić miejsca klejenia (ciężki dostęp),i kleić śruby,odczekać i montować. Na tą chwile na tym patencie przejechałem około 1200km i jest ok.

Powodzenia

pre_1351888105__1.jpg

pre_1351888127__2.jpg

pre_1351888138__3.jpg

 Share


×
×
  • Create New...
UP