Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Regulacja hamulca awaryjnego


About This File

Witam. Porada dotyczy regulacji hamulca awaryjnego ( ręcznego) w tarczo-bębnach.

Potrzebne narzędzia to: śrubokręt płaski i gwiazdkowy, smar, klucz 10mm,klucz 19mm kombinerki, cienki pędzelek do smaru, latarka, papier ścierny, rozcieńczalnik i jakaś szmatka.

1.W celu uzyskania optymalnego działania hamulca awaryjnego wystarcza na ogół przejechać przed regulacją około 300m z lekko zaciągniętym hamulcem awaryjnym i średnią prędkością.

2.Zaznaczyć farbą położenie kół tylnych w stosunku do piast, aby wyrównoważone koła mogły być zamontowane w tym samym położeniu. Poluzować śruby kół przed uniesieniem samochodu. Unieśc i podeprzeć tył samochodu oraz zdjąć koła tylne.

3.Wyłączyć hamulec awaryjny.

4.Zdjąć mieszek od hamulca ręcznego i odkręcić nakrętkę samoblokującą. Następnie trzeba zdemontować zaciski w celu zdjęcia tarczo-bębna. Po dokonaniu tej czynności zabieramy się do czyszczenia i smarowania poszczegulnych elementów. Pamiętajmy aby oczyścić (odłuścić) szczęki i tarczo-bębny. Elementy które trzeba wyczyścic i posmarować smarem są na fotkach z opisem.

pre_1351879232__1.jpg

pre_1351879241__2.jpg

5.Następnie załorzyć tarczę i zabrać sie za dokręcanie mechanizmu regulacyjnego(rozpierak) 

za pomocą płaskiego wkrętaka włożonego przez otwór bez gwintu w tarczy hamulca, aż szczęki hamulca zostaną dociśnięte do bębna i nie bedzie można obracać tarczy hamulca. 

pre_1351879251__3.jpg

pre_1351879351__4.jpg

6.Odkręcić nakrętkę regulacyjna na tyle, aby została zwolniona tarcza hamulca. Tą czynność można zrobić jeszcze raz w celu lepszego ułożenia szczęk. Te same czynności czyszczenia i smarowania poszczególnych elementów dokonujemy przy drugim kole.

7. Kolejny krok to regulacja pod mieszkiem hamulca ręcznego, nakrętką samoblokującą. Regulujemy do tego stopnia, aby ręczne obracanie kół tylnych odbywało się z oporem ale bez przesady. Opuścić samochód. Przeprowadzić jazdę próbną i sprawdzić działanie hamulca awaryjnego ( ręcznego). Mi juz przy piątym ząbku hamuje łądnie i równomiernie na lewe jak i prawe koło. Mam nadzieję że porada się przyda. Mała zasada, linki nie mogą być zatarte, powyciągane i popękane bo w przeciwnym wypadku nic z naszej regulacji i czyszczenia nie będzie. Powodzenia życzę.

 Share


×
×
  • Create New...
UP