Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż przycisku kontroli trakcji [TC]


About This File

W związku z obfitymi opadami śniegu i oblodzeniem dróg postanowiłem zamontować w swojej vectrze przycisk do wyłączanie kontroli trakcji. Niestety temperatura na zewnątrz i brak ogrzewanego garażu nie pozwoliły na wykonanie fotek, dlatego zapożyczyłem zdjęcia z podobnego tematu umieszczonego na angielskim forum vectry.

Myślę, że właścicielom modeli z silnikami 2.2 16V i 2.6 V6 gdzie TC montowane jest na stałe poniższa porada pomoże w rozwiązaniu niektórych problemów z poruszaniem się w niesprzyjających warunkach.

Podstawa to zdemontować widoczną na foto poniżej osłonę w rogu przy lewej stopie kierowcy. Jedna śrubka na torx’a nie sprawia trudności, jednak aby wyjąć odkręcony element trzeba unieść listwę progową i wyjąć osłonę pod odpowiednim kątem, w przeciwnym razie na drodze do sukcesu może stanąć pedał sprzęgła i rączka do otwierania maski.

pre_1351876803__1.jpg

Kiedy mamy już wszystko na wierzchu przyglądamy się dokładniej multi-złączu z niebieską obudową.

pre_1351876811__2.jpg

Szukamy czarno-czerwonego przewodu na spodzie złączki (A i B). I tu UWAGA – napotkamy dwa przewody o takie samym kolorze!!! Nas interesuje ten zlokalizowany bliżej przodu auta.

Można go, albo przeciąć i wpiąć się w niego (wedle własnej inicjatywy), albo- tak jak pokazano na foto - wpiąć przewód we wtyczkę ©.

Należy pamiętać, żeby długość przewodu pozwoliła na dociągnięcie go do tego miejsca w desce, w którym będzie zamontowany przełącznik (dla pewności 2 metry nowej żyły starczą)

pre_1351876825__3.jpg

Na zdjęciu widać, gdzie przychodzi dodatkowy przewód. Teraz widać, dlaczego można go przeciąć. Nie ma miejsca przygotowanego fabrycznie na dołączenie i dopasowanie tego przewodu.

Zakładamy, że jest to miejsce, do którego podłączono by fabrycznie przycisk TC. Po prostu wystarczy ściągnąć izolację z przewodu i wetknąć go w to miejsce. Kiedy zamyka się złączkę, połączenie będzie pewne (nic się nie poluzuje).

pre_1351876841__4.jpg

pre_1351876858__5.jpg

Teraz trzeba zdemontować konsolę z popielniczką i ramkę dokoła sterowania nawiewami ( w razie problemów jest o tym dużo na forum więc każdy sobie poradzi)

Na lewo i prawo od radia będą widoczne dwie śrubki, które także należy zdemontować, a by swobodnie wyciągnąć radio wraz z zestawem przycisków umieszczonych nad i na prawo od niego.

pre_1351876872__6.jpg

Nową żyłę prowadzimy nad nogami kierowcy do konsoli środkowej.

Przełącznik do TC posiada 3 piny (uziemienie, podświetlanie i sterowanie, które właśnie doprowadziliśmy.

Jeśli nie posiadasz w aucie podgrzewanych foteli możesz wykorzystać przewody z kostki przeznaczonej właśnie do nich (widoczne na foto poniżej).

pre_1351876886__7.jpg

Przewody potrzebne do podłączenia to:

1. siwo-żółty (podświetlanie przycisku)

2. brązowy (masa)

3. czarno-żółty (który należy uciąć na długości ok. 4cm aby wykorzystać jego pin do nowego przewodu)

pre_1351876897__8.jpg

Po właściwym podłączeniu ma to tak wyglądać:

pre_1351876909__9.jpg

Teraz trzeba złożyć wszystko z powrotem:

pre_1351876919__10.jpg

I pora na próbę:

Przekręcamy kluczyk do pierwszej pozycji i wciskamy przełącznik TC. Na tablicy przyrządów powinna zapalić się ikona sygnalizująca działanie kontroli trakcji. W tej sytuacji kontrola jest wyłączona:

pre_1351876930__11.jpg

 Share


×
×
  • Create New...
UP