Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

1.9 CDTi, kostka trzeciego wtryskiwacza

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

1.9 CDTi, kostka trzeciego wtryskiwacza

Od paru dni miałem problem z błędem wskazującym na kłopoty z wysterowaniem trzeciego wtryskiwacza.

Myślałem - standardowo, kostka. Cena zestawu naprawczego to około 80PLN w ASO (nowa wtyczka + kabelki o różnych średnicach)

Okazało się jednak że kostki (wszystkie!) mam już wymienione na nowe (rozpoznaje się po tym, że zatrzask jest niebieski a nie żółty).

Trochę się "skonfundowałem" tym faktem ale postanowiłem zobaczyć jak toto jest polutowane.I tu totalna załamka - niemieckie ASO zmieniło wszystkie 4 kostki (a trzeba jedną) użyło najdroższych możliwych koszulek termokurczliwych świetnej jakości - tylko ktoś lutować nie potrafił i całość się trzymała na słowo honoru...

4 kostki x 2 przewody = 8 lutów:

2 się tylko stykały

3 wyglądały jakby ktoś związał na zimno cymelem oba końce linki i potem to lekko podgrzał

(rozpadły się przy lekkim trąceniu)

4 przypadki to klasyczna wielka gula cyny, zbyt mało podgrzanej, tylko mechanicznie to się trzymało

1 całkiem ok.

Wczoraj polutowałem u Kołcza (u siebie na parking pod blokiem nie sięgnąłem z domu przedłużaczem) wszystkie 4 kostki jeszcze raz.

Rezultat: silnik chodzi ciszej, płynniej, lepiej się zbiera - a sprawdzone Op Comem dawki korekcyjne na każdy wtryskiwacz spadły 10-14X (RAZY!) i kręcą się teraz w okolicach od -0,03 do +0,02 ml.

Wniosek:

Nawet jak kostka została już wymieniona, to problem może się pojawić ponownie - albo nie zniknął - ze względu na jakość lutowania.

Więc jeśli będziecie tak mieli a kostka już jest z niebieskim zatrzaskiem, to przyjrzyjcie się miejscu lutowania.

Wtyczkę, jeśli ma żółty zatrzask można wymienić profilaktycznie, jak się profilaktycznie nie wymieni to się będzie wypalała w środku - taka uroda - aż do przepalenia na trasie kompletnego, pracy na 3 garach, trzęsawki i trybu awaryjnego.

Zaczyna się od trzęsawki przy przyśpieszaniu, póki co bez checka i krótkim - przy wejściu powyżej 3 tysięcy potrafi chwilę zadrżeć.

Potem trzęsawki są dłuższe (około 1 sek) i w końcu jest upragniony check z kodem błędu, wskazującym na wysterowanie 3 ciego wtryskiwacza.

Jak będzie hardcore jak u mnie  (bo się pogarszało lawinowo przez 24h teraz jak mokro jest - bo akurat na 3cim były oba przewody na słowo honoru zetknięte)  

to kody błędu będą nawet dwa - o braku wysterowania 3 i drugi o poważnym będzie 2 giego lub 3 ciego wtryskiwacza + permanentny tryb awaryjny

Więc lepiej profilaktycznie

Podgląd dawek to po połączeniu z silnikiem -> special functions -> start displaying (na włączonym silniku).

Jak sama nazwa wskazuje - dawki korekcyjne - powinny być zero (stan utopijnej harmonii), wszystko chodzi idealnie, wtryskiwacze są idealne, paliwo też, powietrze się idealnie miesza i tak samo i powtarzalnie w każdym cylindrze itp).

Oto kilka fotek od kolegi jabolkg

pre_1351875583__1.jpg

pre_1351875597__2.jpg

pre_1351875612__3.jpg

Przylutowałem wszystkie kostki. Co prawda teoretycznie wszystkie miały styk, ale jakiś taki niepewny, chyba Niemcy opuścili szkolenie z zakresu lutowania.

Efekt po poskładaniu wszystkiego, podłączeniu Op Coma i sprawdzeniu dawek korekcyjnych

Myślę, że na te dawki korekcyjne trzeba jednak spoglądać z pewnym dystansem. Nie wiem jakie są normy, przypuszczam, że większe niż jeden czy dwa miligramy.

Oglądałem odczyty przez jakieś 15 minut i skakały bardzo różnie, szczególnie gdy testowałem z różnymi opcjami obciążenia.

Po włączeniu jednocześnie klimy, ogrzewania foteli i wszystkich świateł korekcja przez jakieś 20 sekund wynosiła ponad 2mg po czym znowu zaczynała spadać

.

pre_1351875663__4.jpg




×