Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Pompa wysokiego ciśnienia Z22YH-naprawa.


About This File

Witam, niedawno miałem problem z pompą wysokiego ciśnienia w swojej signumce, a że te pompy się cenię, postanowiłem ją naprawić.

Niestety podobno nie produkuj części zamiennych do tych pomp, wiec musiałem kupić drugą bez gwarancji (koszt 200zł)

Zdj. omawianej pompy

pre_1351866540__1.jpeg

Nie będę się rozpisywał jeśli chodzi o demontaż tej pompy, ponieważ jest stosunkowo prosty(3 Śruby+2 przewody).

Trzeba tylko pamiętać, żeby owinąć przewody paliwowe podczas odkręcania, bo nieźle może prysnąć.

Po demontażu pompy trzeba dostać się do środka odkręcając 3 śruby, a następnie podwajając pokrywę śrubokrętem.

pre_1351866553__2.jpg

Po demontażu pokrywy wygląda to następująco

pre_1351866566__3.jpg

Następnie musimy wyjąć tłoczki z podstawką umieszczoną na sprężynkach

pre_1351866578__4.jpg

pre_1351866594__5.jpg

następnie ściągamy całą podstawę (nie jest przymocowana, po prostu leży usytuowana na bolcach nastawnych( jedynie mośe być przylepiona z powodu oleju)

po zdjęciu podstawy musimy wyjąć kombinerkami bolce nastawne(zdj. trochę niewyraźne huh.gif )Przy wyciąganiu bolców należy przytrzymać palcem pokrywkę, w której są umocowane, żeby wszystko się nie rozleciało.

pre_1351866607__6.jpg

Następnie ściągamy pokrywę, pod którą znajdują się 3 membrany

pre_1351866620__7.jpg

Z tego co sie dowiedziałem, przyczyną padania tej pompy są pękające membrany. W moim przypadku pękł ta zdemontowana na zdjęciu.

Kupując drugą pompę i składając z dwóch jedną zaoszczędziłem kilkaset zł, więc myślę, że warto się pobawić.

Montaż oczywiście odwrotny, z tym że po założeniu membran trzeba uważać zakładając pokrywę z bolcami.Trzeba ją docisnąć, a następnie wbić delikatnie bolce, żeby się membrany nie przesunęły. Myślę, że warto delikatnie zaokrąglić brzegi membran, aby się nie podwijały przy dociskaniu miedzy pokrywką, a ich podstawą. Oczywiście po zamknięciu pokrywy na membrany reszta składanka na olej wink.gif Warto trochę nalać oleju, żeby nie startować na sucho.

Życzę powodzenia.

 Share


×
×
  • Create New...
UP