Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czyszczenie EGR w Z18XE


Guest
 Share

About This File

Po pierwsze objawy:

1.Niskie obroty biegu jałowego, około 500-600obr/min

2.Falowanie obrotów

3.Czasami po długim postoju po odpaleniu wariują obroty, zjawisko zbliżone do pracy na 3 cylindrach

4.Wyskakujący błąd silnika, dokładnie zaworu EGR

Wcześniejsze diagnozy:

1.Za niska temperatura pracy silnika, zawiesić się termostat, po wymianie temperatura w normie, obroty jednak bez zmian

2.Filtr powietrza, wymieniony na nowy, bez zmian

3.Przepustnica, wyczyszczona na razie bez demontażu, bez zmian.

Notorycznie pojawiający się błąd EGR skłonić mnie do czyszczenia tego ustrojstwa, a więc historia:

26.06.2008

Odkręciłem EGR, okazało się że jest totalnie zawalony nagarem i zapieczony.

Wygląda tak:

pre_1351853392__1.jpg

Wyczyściłem zawór dokładnie, ale nie mogłem wychylić grzybka na zewnętrz, próbowałem od środka szczypcami, ale siedział za mocno. Wymoczyłem go w WD40 przez 24h, sytuacja była bez zmian. Postanowiłem go zainstalować i liczyłem, że sam odpuści pod wpływem temperatury i zacznie sie otwierać. Pomimo braku nagaru był za mocno zapieczony. Po zainstalowaniu i przejechaniu 100km nie dawał za wygraną. Postanowiłem go wymontować ponownie i za wszelką cenę ruszyć grzybek.

28.06.2008

Wymontowałem EGR ponownie i zabrałem się do wyciągania grzybka. Niestety siedział tak mocno, że żadne szczypce nie były w stanie go wydobyć. Postanowiłem przyspawać do grzybka kawałek pręta i wyciągnąć go na siłę. Tak tez zrobiłem.

pre_1351853409__2.jpg

pre_1351853424__3.jpg

Po krótkim siłowaniu grzybek skapitulował i wyskoczyć, od tego momentu chodził delikatnie i gładko. Zastosowałem jeszcze troszkę WD40 i porządnie go pootwierałem i zamykałem. Po tej operacji odciąłem pręt szlifierką i całość wyglądała  idealnie. Grzybek można otwierać nawet za pomocą łamanej pęsety, bez problemu i oporu.

pre_1351853437__4.jpg

pre_1351853451__5.jpg

pre_1351853470__6.jpg

pre_1351853470__6.jpg

Następnie wyczyściłem cały zawór oraz gniazdo w kolektorze, zamontowałem go ponownie i odpaliłem auto.

Niestety na daną chwilę nie widzę zmian, bo nadal mam błąd komputera który muszę wykasować.

Czy błąd EGR powinien zniknąć zaraz po czyszczeniu? Wydaje mi się, że jeżeli komputer ma w pamięci błąd uszkodzenia EGR, to całość zacznie działać dopiero po wykasowaniu błędu, jak sądzicie?

29.06.2008

Po przejechaniu około 35km od czyszczenia EGR ustąpił   błąd komputera, mam nadzieje że na trwałe. Obroty nadal są na  dole niskie, ale nie ma falowania, najważniejsze aby błąd egr nie powracał.

 Share


×
×
  • Create New...
UP