Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana pompy paliwa silniki benzynowe


O pliku

A więc zacznijmy od najczęstszych objawów padającej pompy.

-Nieregularne problemy z odpalaniem, raz odpala od razu innym razem trzeba długo kręcić.

-Nie równa praca na wolnych obrotach, krztuszenie się silnika.

-Auto nie ma całkowicie mocy, nie chce przyspieszać, nagle słabnie po czym ponownie jeździ normalnie.

Jak zdiagnozować:

-Pierwsza sprawa powinniśmy sprawdzić ciśnienie podawane na listwę wtryskową za pomocą vacumetru, ciśnienie powinno być ok 3 bar, jeĹźeli jest mniej to albo uszkodzeniu uległ regulator ciśnienia albo właśnie pompa. JeĹźeli po odkręceniu zaworka który znajduje się na listwie wtryskowej (coś podobnego do wentyla w oponie) i naciśnięciu cypelka nie tryśnie paliwo znaczy Ĺźe nie mamy ciśnienia czyli coś z układem pompy. Więc następnie powinniśmy udać się z miernikiem w stronę tylnej kanapy. Odsłaniamy podłogę,

pre_1351606387__1.jpg

odkrywamy wykładzinę oraz czarny kapsel.

pre_1351606430__2.jpg

W tym momencie mamy już prawie dostęp do naszej pompy.

Teraz odpinamy wtyczkę, podważamy zabezpieczenie i odciągamy do tyłu, następnie miernikiem mierzymy napięcie na odpowiednich pinach, czyli pomiędzy niebiesko-czerwonym a brązowym, powinniśmy mieć 12V. Napięcie pojawia się na danych pinach w zależności od rodzaju wiązki:

-przez chwilę bezpośrednio po przekręceniu kluczyka na pozycję II

-dopiero w momencie kręcenia rozrusznikiem.

pre_1351608849__3a.jpg

JeĹźeli pojawi nam się napięcie w którymś z tych przypadków, to mamy diagnozę, prawdopodobnie padła nam pompa.

Czyli przystępujemy do dzieła.

Zaczynamy od odpięcia przewodów paliwowych, na kaĹźdym z przewodów znajdują się po dwie zapadki, jeĹźeli nie posiadamy specjalistycznego narzędzia do zdejmowania przewodów, proponuje zaopatrzyć się w towarzystwo drugiej osoby. Jedna osoba niech wciska duĹźymi śrubokrętami obydwie zapadki jednocześnie do środka a druga niech delikatnie ciągnie za przewód. Łatwo nie będzie ale kaĹźdy powinien sobie poradzić. Analogicznie postępujemy w przypadku drugiego przewodu. Miejsca zapadek zaznaczone na zdjęciu.

pre_1351607131__3.jpg

Po zdjęciu przewodów oraz wtyczki, chowamy je na bok tak aby nam nie przeszkadzały w dalszych czynnościach.

pre_1351607208__4.jpg

Teraz musimy zdjąć pierścień ochronny, w tym celu używamy dużego śrubokręta płaskiego oraz młotka.

W miejscach zaznaczonych czerwonym kółeczkiem wkładamy główkę śrubokręta a następnie uderzając w jego drugi koniec przekręcamy pierścień w kierunku zaznaczonym strzałeczkami. Czynność tą wykonujemy do czasu całkowitego wyjścia zapadek poza blokady baku.

pre_1351607338__5.jpg

Zdejmujemy pierścień i podnosimy pompę do góry. Uwaga pod spodem jest czarna uszczelka, pamiętajcie aby póĹşniej ją załoĹźyć :)

pre_1351607429__6.jpg

Po wyciągnięciu uszczelki i odchyleniu dekla, pojawia nam się taki widok:

pre_1351607488__7.jpg

Teraz odpinamy wtyczki od pompy oraz pływaka oraz następnie przewód paliwowy idący z pompy na dekiel.

pre_1351607545__8.jpg pre_1351607561__9.jpg

Teraz dekiel odkładamy gdzieś na bok aby nam nie przeszkadzał i bierzemy się za samą pompę.

pre_1351607627__10.jpg

Aby ją wyjąć z baku musimy ścisnąć do środka trzy blokadki zaznaczone czerwonymi punktami na zdjęciu poniĹźej. Ściskamy i delikatnie ciągniemy do góry.

pre_1351607703__11.jpg

Wyciągamy pacjenta i idziemy w ustronne miejsce :)

Ja cały zabieg robiłem w domu, pompa wraz z korpusem wygląda tak:

pre_1351607810__12.jpg

Teraz musimy pozbyć się obudowy oraz okablowania, ja zacząłem od obudowy, korpus zapięty jest na trzech zapadkach pokazanych na zdjęciu, naleĹźy kaĹźdą z nich ścisnąć do środka i ciągnąć delikatnie do góry, podnosząc zatrzask o jeden ząbek, większa ilość moĹźe doprowadzić do złamania więc nie polecam, identycznie robimy z pozostałymi dwoma i czynność powtarzamy trzykrotnie, do momentu pełnego zwolnienia zapadek.

pre_1351608001__13.jpg

pre_1351608029__14.jpg

pre_1351608064__15.jpg

Po zdjęciu górnej osłony pojawia nam się taki o to widok:

pre_1351608122__16.jpg

Teraz odpinamy przewód, wkładając szeroki cienki śrubokręt wzdłuĹź zaczepu zacisku a następnie przekręcamy go w prawo lub lewo, zapadka powinna odskoczyć, proponuje przy okazji zakupić sobie cybant 12-18mm średnicy, bo osoby nie wprawione mogą mieć spore kłopoty z jego ponownym zapięciem, a jazda bez niego jak to juĹź Fenol sprawdził doprowadza do wypadnięcia przewodu, czyli braku podawania paliwa.

pre_1351608284__17.jpg

Po zdjęciu przewodu i kabli, naszym oczom ukazuje się taki oto widok:

pre_1351608360__18.jpg

Następnie ściągamy od dołu filtr, wystarczy go delikatnie ciągnąć w przeciwną stronę niż pompa, powinien zejść. Ważne jest aby jedną ręką trzymać bezpośrednio pompę a drugą ściągać filtr, w innym przypadku możemy coś połamać.

pre_1351608498__18.jpg

Po odpięciu filtra góra wyciągamy pompę

pre_1351608513__20.jpg

pre_1351608568__21.jpg

Zamieniamy na nową i składamy wszystko w odwrotnej kolejności i w odwrotne strony niż rozbieraliśmy.

Po wszystkim odpalamy i cieszymy się z zaoszczędzonych pieniędzy :)




×