Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana czujnika wa�u korbowego w X18XE, X20XEV

Zaloguj się, aby obserwować  

Gość

O pliku

Wymiana czujnika waĹu korbowego w X18XE, X20XEV

arrows_red.jpg 2007-12-11 00:44:13, DodaĹ:

CaĹa czynnoĹÄ wymiany czujnika waĹu korbowego zajÄĹa mi ok 1 godz 20 min, bez Ĺźadnego przygotowania i zaznaczam, Ĺźe nie jestem Ĺźadnym mechanikiem samochodowym. Jednym sĹowem - Ĺatwizna i kaĹźdy moĹźe to zrobiÄ. Jedyne co trzeba przygotowaÄ to klucz nasadowy torx o oznaczeniu E10 i E12, oraz WD40 no i oczywiĹcie nowy czujnik. Ale do rzeczy.

Na poczÄtek odkrÄcamy metalowÄ obudowÄ kolektora (Ĺruby 1,2,3,4). W zaleĹźnoĹci jaki klucz posiadamy moĹźemy sobie uĹatwiÄ sprawÄ odkrÄcajÄc takĹźe Ĺruby mocujÄce metalowy przewód prowadzÄcy od zbiornika wyrównawczego( Ĺruby A,B,C).

pre_1351847192__1.jpg

pre_1351847209__2.jpg

Teraz odkrÄcamy Ĺruby 5 i 6 od miarki oleju. NastÄpnie zdrowo psikamy WD 40 w podstawÄ miarki oleju i staramy siÄ jÄ delikatnie wyjÄÄ wykonujÄc ruchy obrotowe. Nie zginamy bo moĹźna zĹamaÄ. Na poczÄtku siedzi bardzo sztywno , ale jak WD 40 zrobi swoje to puĹci i moĹźna jÄ spokojnie wyjÄÄ. Jak juĹź siÄ z tym uporamy to czujnik jest jak na dĹoni, wyglÄda Ĺźe jest maĹo miejsca ale jak siÄ wĹoĹźy rÄkÄ to Ĺadnie podchodzi klucz nasadowy i moĹźna odkrÄciÄ ĹrubÄ (torx E10). Wyjmujemy czujnik z bloku , odpinamy wtyczkÄ i wyciÄgamy ciÄgnÄc w stronÄ czujnika nie wtyczki.

PrzeciÄgamy kabel nowego czujnika pomiÄdzy pompÄ wspomagania i obudowÄ rozrzÄdu i wkĹadamy nowy czujnik w blok silnika. SkrÄcamy wszystko do kupy i gotowe.

pre_1351847227__3.jpg

A oto i winowajca. Zwarcie ewidentne pomiÄdzy trzema wiÄzkami i jak to miaĹo dziaĹaÄ???

pre_1351847244__4.jpg




×