Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Naprawa potencjometru peda�u gazu - PORADA - B��D 1120

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

MoĹźe komuĹ siÄ przyda, ja po powrocie zamulonym autem czasem przyspieszaĹ jak furmanka a czasem zamulaĹ do 1200 obr. zabraĹem siÄ za rozkrÄcanie.

Na podĹÄczonym TECHu byĹ []bĹÄd poĹoĹźenia przepustnicy pedaĹu gazu

A nie wiedzieÄ czemu sprawdzajÄc metodÄ mrugniÄÄ kontrolki (na wyĹÄczonym zapĹonie hamulec i gaz do oporu i tak trzymaÄ przekrÄcajÄc kluczyk do momentu zapalenia siÄ kontrolek) byĹ bĹÄd 1120 Uszkodzenie korpusu przepustnicy – nieszczelnoĹÄ

NarzÄdzie:

- klucz nasadka 13 z dĹugÄ przedĹuĹźkÄ i koĹcówkÄ ĹamanÄ

- ĹrubokrÄt krzyĹźak

- pĹyn elektrostatyczny

- cienki ĹrubokrÄt pĹaski

- szeroki ĹrubokrÄt pĹaski (opcjonalnie)

Zabieramy siÄ do roboty.

Przesuwamy fotel kierowcy maksymalnie do tyĹu, zdejmujemy obudowÄ [3 plastikowe oplowskie zaczepy) osĹaniajÄcÄ to co nad pedaĹami, taka jak by z cienkiej pĹyty (o ile ktoĹ jÄ ma bo czÄsto jej brak) odkrÄca siÄ jÄ palcami lub szerokim ĹrubokrÄtem pĹaskim, mi siÄ udaĹo palcami. Po odkrÄceniu od strony tych Ĺrub opuszczamy jÄ trochÄ i wysuwamy.

Po lewej stronie pedaĹu gazu zauwaĹźymy plastikowÄ puszkÄ a na jej górze wtyczkÄ z wiĹniowym zaczepem (podobnym do tego od lamp przednich) ciÄgniemy go do siebie a wtyczka powinna wyjĹÄ do góry.

Na przeciwko tej puszki, po prawej od pedaĹu gazu jest nakrÄtka 13, odkrÄcamy jÄ za pomocÄ przedĹuĹźki.

Nad tÄ puszkÄ jest nastÄpna nakrÄtka 13, na przedĹuĹźkÄ nakĹadamy koĹcówkÄ ĹamanÄ i trochÄ siÄ trzeba nagimnastykowaÄ a uda siÄ odkrÄciÄ i wyciÄgnÄÄ caĹy pedaĹ gazu ĹÄcznie z tÄ puszkÄ potencjometru.

Do puszki potencjometru przykrÄconych jest 5 Ĺrub na ĹrubokrÄt krzyĹźakowy (4 normalne i 1 pomalowana od góry na czarno).

Po odkrÄceniu i zdjÄciu plastikowego dekielka ukaĹźe siÄ nam pĹytka z 3 takimi jak by suwnicami, a na dekielku 3 blaszki zakoĹczone aluminiowymi wĹoskami.

Ja potraktowaĹem to wszystko pĹynem elektrostatycznym i cienkim ĹrubokrÄtem odgiÄĹem te 3 blaszki od plastikowego dekielka aby po zmontowaniu lepiej dociskaĹy do tych jak to wczeĹniej nazwaĹem suwnic. Gniazdo do którego wsuwana jest wtyczka (ta w dekielku od puszki) posiada mÄskie wtyki, je trochÄ odgiÄĹem aby wtyczka siedziaĹa ciaĹniej.

Po wszystkim wystarczyĹo skrÄciÄ wszystko do kupy w caĹoĹÄ.

U mnie pomogĹo, lampka TC w koĹcu zgasĹa, bĹÄd zostaĹ skasowany i auto zaczÄĹo normalnie wkrÄcaÄ siÄ na obroty

Mam nadzieje Ĺźe tym opisem komuĹ pomogÄ.

pozdrawiam

potryk




×