Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

O pliku

Witam.

Jako Ĺźe ostatnio udaĹo mi siÄ skutecznie naprawiÄ CIM to dla zainteresowanych maĹy manual - moĹźe komuĹ siÄ przyda smile.gif

na poczÄtek radzÄ odpiÄÄ akumulator, jako, Ĺźe trzeba ĹciÄgaÄ poduchÄ. demontujemy górnÄ i dolnÄ osĹonÄ kierownicy - 2 Ĺruby krzyĹźak za kierownicÄ, zdejmujemy górÄ, odkrÄcamy 3 Ĺruby mocujÄce dóĹ - dwie torx 20 widoczne od góry i jedna od spodu (otwór za dĹşwigniÄ zwalniajÄcÄ blokadÄ regulacji kierownicy).nastÄpnie demontaĹź airbaga - w tyĹu kierownicy sÄ dwa otwory (jak masz sterowanie radiem w kierownicy to bÄdÄ te umieszczone gĹÄbiej w stronÄ zegarów), wkĹadamy w nie wkrÄtak i wypinamy z zatrzasków poduszkÄ. odpinamy 2 (albo jednÄ) wtyczki od poduszki i zĹÄcze od sterowania. nastÄpnie torx 50, wykrÄcamy ĹrubÄ i zdejmujemy kierownicÄ. teraz od góry kluczem 13 luzujemy nakrÄtkÄ ustalajÄcÄ, od doĹu odkrÄcamy ĹrubÄ mocujÄcÄ torx 45 (albo 40, nie pamiÄtam). odpinamy zĹÄcze elektryczne i jeden zatrzask na kolumnie i delikatnie zdejmujemy cima. odpinamy manetki, odkrÄcamy 6 Ĺrub T20 obudowy cima i delikatnie odpinamy zatrzaski i rozkĹadamy obudowÄ. nastÄpnie wystarczy wyjÄÄ czujnik skrÄtu (moduĹ z widocznym maĹym kóĹkiem zÄbatym), odpiÄÄ 4 zatrzaski i rozĹoĹźyÄ obudowÄ. wyjmujemy pĹytkÄ elektronicznÄ i poprawiamy luty na mikrokontrolerze i 4pinowym zĹÄczu - ja nie miaĹem odpowiedniej lutownicy, wiÄc zaniosĹem do goĹcia naprawiajÄcego komórki - 30 min i 20 zĹ. na module jest instrukcja jak go zaĹoĹźyÄ - najpierw obracamy kóĹkiem z tasiemkÄ na maxa w lewo, potem 2 obroty w prawo i na znacznik. skĹadamy wszystko w odwrotnej kolejnoĹci (przy koĹach ustawionych na wprost), uwaĹźajÄc na równe osadzenie cima (mi wygodniej byĹo najpierw dokrÄciÄ nakrÄtkÄ od góry, bo jak dokrÄcaĹem dóĹ to mi siÄ moduĹ obracaĹ) oraz poprawne osadzenie kierownicy - znaczniki. jak wszystko zrobiliĹmy poprawnie pozostaje podĹÄczenie aku i wykonanie kalibracji czujnika skrÄtu. na nowszym opcomie (20b) nie udaĹo mi siÄ tego zrobiÄ, ale o dziwo na 080704 poszĹo bez problemu (potrzebny 4cyfrowy kod)

pozostaje cieszyÄ siÄ dziaĹajÄcymi poprawnie kierunkami, ABS i caĹÄ resztÄ zaleĹźnÄ od Cima biggrin.gif

ps. jutro jadÄ do aso pochwaliÄ siÄ swoim dokonaniem, bo stwierdzili, Ĺźe cima nie da siÄ naprawiÄ od tak w domu i trzeba go koniecznie wymieniÄ (okoĹo 2k zĹ) - ciekawe, co powiedzÄ smile.gif




×