Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż elektrycznych szyb z tyłu


About This File

Cześć,

Postanowiłem zrobić dokładny opis jak wywalić korby z tyłu smile.gif i wstawić elektrykę.

Jeśli po wypięciu wiązki z tylnych drzwi widzimy 2 duże piny możemy brać się do pracy.

Trzeba nacisnąć niebieskie zabezpieczenie by móc wyjąć ten wtyk.

pre_1351513590__1.jpg

Oto jak rozebrać drzwi

pre_1351513598__2.jpg

Czerwone strzałki pokazują gdzie nacisnąć a niebieska gdzie pociągnąć smile.gif następnie tak jak pokazuje zielona strzałka należy długim płaskim śrubokrętem wypchnąć zaczep, który trzyma rączkę. Rączka odpadnie prawie sama.

Zielona długa linia i strzałki na niej pokazuję jak zdjąć pokrywę rączki gdzie znajduje się 2 x torx 20, takie same 2 x torx 20 są na samym dole (fioletowe kółka).

Od dołu rwiemy "do siebie" boczek (4 zatrzaski puszczą, inne pękną, trzeba mieć kilka na zapas).

Następnie należy do góry pchnąć boczek tak by wyskoczył z prowadnicy W GÓRĘ !!!!!!!! a nie do siebie.

Odpinamy przewody twitera (jeśli był) i wypinamy mechanizm zamka.

Boczek mamy w dłoni. Delikatnie zdejmujemy folię tak aby ją ponownie przykleić po skończonej modernizacji, albo wyrywamy i naklejamy nową.

Odkręcamy głośnik i łapiemy za gniazdo w drzwiach (łącznik) i przekręcamy (chyba w prawo) tak by wyskoczyło z zatrzasków.

Gniazdo wciągamy do środka drzwi, i wypinamy z zatrzasków całą wiązkę. Do wypięcia z zamka potrzebny będzie długi płaski śrubokręt. Można od razu zamontować nową wiązkę.

pre_1351513699__3.jpg

Czerwone kółka z krzyżykiem (5 sztuk) pokazują miejsca gdzie spotkamy NITY - rozwiercamy.

Następnie musimy tak opuścić szybę, aby mieć dostęp do czarnego zatrzasku (zdjęcie wrzucę jutro).

Zatrzask zazwyczaj pęka i lepiej kupić sobie w ASO zapas smile.gifsmile.gif

Zielone kółka z czerwonymi w środku to takie miejsca, które po roznitowaniu zastąpimy śrubą z drobnym gwintem (taka sama jak do przykręcenia silnika widoczna na następnym zdjęciu / 2 zielone kółka dalej od głośnika).

pre_1351513709__4.jpg

Zielone 3 kółka pokazują miejsca w których przykręcamy silnik do prowadnicy.

Śruba bliżej głośnika nie ma precyzyjnego gwintu, jest to blachowkręt, który wkręcamy w uchwyt (od biedy można go sobie darować).

Składamy wszystko, podpinamy, skręcamy i bierzemy się za przód.

Jeśli jest to konieczne uzupełniamy wiązkę od przełącznika szyb do modułu.

Wiązka biedna ma 7 przewodów i jeśli jest ich tylko 7 należy

"pin 4 panelu do 28 modułu - blokada tylnych szyb

pin 5 modułu do 30 modułu - wybór funkcji - przód/tył"

Oczywiście wkładamy w miejsce starego przełącznika nowy, który ma już obsługę tylnych szyb.

Nie zapominajmy o uzupełnieniu bezpieczników w tylnej centralce tj. 6 i 7 o wartości 30A

pre_1351513788__5.jpg

Skoro elektryka jest gotowa bierzemy się za TECH2 (nie wiem czy da się OP-COMEM).

Aktywujemy elektryczne szyby w BCM i TYLNEJ CENTRALCE (chyba tyle).

Dziękuję za uwagę.

P.S. Jeśli podeślecie mi na maila lepsze zdjęcia uzupełnię opis, wszelkie poprawki mile widziane.




×
×
  • Create New...