About This File
Cześć,
Postanowiłem zrobić dokładny opis jak wywalić korby z tyłu i wstawić elektrykę.
Jeśli po wypięciu wiązki z tylnych drzwi widzimy 2 duże piny możemy brać się do pracy.
Trzeba nacisnąć niebieskie zabezpieczenie by móc wyjąć ten wtyk.
Oto jak rozebrać drzwi
Czerwone strzałki pokazują gdzie nacisnąć a niebieska gdzie pociągnąć następnie tak jak pokazuje zielona strzałka należy długim płaskim śrubokrętem wypchnąć zaczep, który trzyma rączkę. Rączka odpadnie prawie sama.
Zielona długa linia i strzałki na niej pokazuję jak zdjąć pokrywę rączki gdzie znajduje się 2 x torx 20, takie same 2 x torx 20 są na samym dole (fioletowe kółka).
Od dołu rwiemy "do siebie" boczek (4 zatrzaski puszczą, inne pękną, trzeba mieć kilka na zapas).
Następnie należy do góry pchnąć boczek tak by wyskoczył z prowadnicy W GÓRĘ !!!!!!!! a nie do siebie.
Odpinamy przewody twitera (jeśli był) i wypinamy mechanizm zamka.
Boczek mamy w dłoni. Delikatnie zdejmujemy folię tak aby ją ponownie przykleić po skończonej modernizacji, albo wyrywamy i naklejamy nową.
Odkręcamy głośnik i łapiemy za gniazdo w drzwiach (łącznik) i przekręcamy (chyba w prawo) tak by wyskoczyło z zatrzasków.
Gniazdo wciągamy do środka drzwi, i wypinamy z zatrzasków całą wiązkę. Do wypięcia z zamka potrzebny będzie długi płaski śrubokręt. Można od razu zamontować nową wiązkę.
Czerwone kółka z krzyżykiem (5 sztuk) pokazują miejsca gdzie spotkamy NITY - rozwiercamy.
Następnie musimy tak opuścić szybę, aby mieć dostęp do czarnego zatrzasku (zdjęcie wrzucę jutro).
Zatrzask zazwyczaj pęka i lepiej kupić sobie w ASO zapas
Zielone kółka z czerwonymi w środku to takie miejsca, które po roznitowaniu zastąpimy śrubą z drobnym gwintem (taka sama jak do przykręcenia silnika widoczna na następnym zdjęciu / 2 zielone kółka dalej od głośnika).
Zielone 3 kółka pokazują miejsca w których przykręcamy silnik do prowadnicy.
Śruba bliżej głośnika nie ma precyzyjnego gwintu, jest to blachowkręt, który wkręcamy w uchwyt (od biedy można go sobie darować).
Składamy wszystko, podpinamy, skręcamy i bierzemy się za przód.
Jeśli jest to konieczne uzupełniamy wiązkę od przełącznika szyb do modułu.
Wiązka biedna ma 7 przewodów i jeśli jest ich tylko 7 należy
"pin 4 panelu do 28 modułu - blokada tylnych szyb
pin 5 modułu do 30 modułu - wybór funkcji - przód/tył"
Oczywiście wkładamy w miejsce starego przełącznika nowy, który ma już obsługę tylnych szyb.
Nie zapominajmy o uzupełnieniu bezpieczników w tylnej centralce tj. 6 i 7 o wartości 30A
Skoro elektryka jest gotowa bierzemy się za TECH2 (nie wiem czy da się OP-COMEM).
Aktywujemy elektryczne szyby w BCM i TYLNEJ CENTRALCE (chyba tyle).
Dziękuję za uwagę.
P.S. Jeśli podeślecie mi na maila lepsze zdjęcia uzupełnię opis, wszelkie poprawki mile widziane.