Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana chłodnicy płynu chłodzącego.

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Witam ponownie.

Jestem już po wymianie chłodnicy. Napiszę w skrócie, co odkręcałem:

1. Ściągnięcie zderzaka przedniego.

2. Ściągnięcie płyty pod silnikiem.

3. Jak się okazało, trzeba również ściągnąć belkę zderzaka ( 2 długie śruby i 4 krótkie) - jest dużo łatwiej potem.

3. Odkręcamy kranik w chłodnicy i spuszczamy płyn.

4. Odkręcamy 2 wkręty u góry trzymające chłodnicę klimy - czynnika nie musimy spuszczać - chłodniczkę podwieszamy np. drutem.

5. Odkręcamy opaski z obu dolnych krótkich kolanek gumowych idące do intercoolera i zdejmujemy te kolanka.

6. Odkręcamy 2 górne wkręty trzymające intercooler, delikatnie wysuwamy go z uchwytów i spuszczamy w dół.

7. Popuszczamy dolne łapy trzymające chłodnicę wody.

8. Teraz mamy więcej miejsca i zabieramy się za chłodnicę wody - ściągamy cienki wężyk idący od zbiorniczka wyrównawczego do chłodnicy (ściągamy przy zbiorniczku - jest wygodniej), ściągamy gumowy wąż idący do chłodnicy z obudowy termostatu (będzie potem łatwiej ją wysunąć i ściągnąć wąż już z samej chłodnicy), odkręcamy po obu stronach chłodnicy po 2 śrubki (dolna i górna) trzymające plastikowe uchwyty od rury intercoolera, dalej po obu stronach chłodnicy ściągamy gumowe węże (jest mało miejsca) - przydaje się specjalny uchwyt to ściągania opasek, od strony pasażera odkręcamy 2 śrubki trzymające osuszacz klimatyzacji ( jest cho***nie mało miejsca), ściągamy złącze wielostykowe z obudowy wentylatorów i demontujemy opaskę trzymającą przewód podcienienia idący do turbiny.

9. Teraz druga osoba trzyma chłodnicę, a pierwsza odkręca całkowicie dolne łapy od chłodnicy i razem pochylając chłodnicę do tyłu wyciągamy ja w dół.

10. Demontujemy obudowę wentylatorów i zakręcamy ją na nową chłodnicę + 2 odboje ze starej chłodnicy.

11. Montujemy z powrotem w odwrotnej kolejności.

Oczywiście mogłem coś zamieszać w kolejności czynności - robiłem to 1 raz i trwało to całościowo ok. 5 godzin.

Przydają się grzechotka z elastyczną przedłużką i nasadki na torxy.




×