Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana termostatu [Y22DTR]


About This File

Może komuś się przyda:

Termostaty produkcji MERA (www.mera.termostat.pl) sprzedaje między innymi InterCars. Można też kupić bezpośrednio u producenta. Wystarczy do nich napisać (zbyt@mera.termostat.pl). Ja tak zrobiłem. Zapłaciłem z przesyłką całe 33,62zł (25,62+8zł).

Termostat wygląda na prawdę solidnie. Nie widać żadnej tandety w chińskim wykonaniu.

pre_1351510522__1.jpg

Instrukcja montażu:

pre_1351510667__2.jpg

pre_1351510683__3.jpg

1. Ostudzić.

1A. Odłączyć AKU :)) dla bezpieczeństwa!!!

2. Odkręcić korek zbiornika wyrównawczego płynu.

3. Spuścić płyn. W tym celu najlepiej podnieśc sobie autko na lewarku z prawej strony. Założeć węzyk na odpływ z chłodnice, który jest przy prawym dolnym mocowaniu. Wężyk do miski i odkręcić korek, który jest tuż obok (wystarczy 1/4 obrotu. Jak nie leci to trzeba troche nim poruszać).

4. Zdemontować górną osłone silnika.

5. Wymontować wąż od intercoolera celem ułatwienia dostępu do termostatu.

5A. Zdemontować dolna rurke od intercoolera co ułatwia dostęp do korka na chłodnicy. Jak ktoś ma zgrabne łapki to nie trzaba.

6. Odkręcić mocowanie wiązki czujnika temeratury

7. Zdjąć węże z obudowy termostatu. Ja zdjąłem te dwa grube przy obudowie termostatu a trzeci cienszy na drugim końcu bo był łatwiejszy dostęp.

8. Odkręcić trzy śruby i zdjąć obudowę termostatu. poleci trochę płynu ale nie wiele.

9. Wymienic wkład na nowy (kluczyk jest w komplecie). Banalnie prosta operacja.

10. Oczyścić obudowę i korpus silnika w miejscu przylegania uszczelki.

11. montaz w kolejności odwrotnej. Dokręcać śruby z czuciem i równo bo obudowa jest aluminiowa!!!

12. Wlać spowrotem płyn.

13. Odpowietrzyć, tzn. wlać ile sie da, odplić silnik niech trochę popracuje lub przejechać sie delikatnie aby układ popracował. Ostudzić i dolać do wskaźnika COLD.

14. Pochwalić sie rezultatem.

THE END

 Share


×
×
  • Create New...
UP