Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Demontaż poduszki / kierownicy

Sign in to follow this  

About This File

Tak na szybko, żeby wyjąć poduszkę:

1. obrócić kluczyk w wyłączniku zapłonu do położenia I

2. obrócić w lewo kierownicę o 45 stopni, wsunąć do oporu wkrętak z krzyżowa końcówką w otwór 3 z boku koła kierownicy

3. odchylić wkrętak w kierunku strzałki w celu odblokowania zaczepu w kole kierownicy i podważenia zespołu poduszki gazowej

4. obrócić koło kierownicy w prawo do odpowiedniego położenia i odblokować drugi zaczep położony symetrycznie po prawej stronie

5. wyjąć zespół poduszki gazowej

6. dalej za pomocą wkrętaka podważyć rygiel zabezpieczający na wtykach i wyjąć wtyki i złączy z tyłu zespołu poduszki

7. wyjąć poduszę i odłożyć w położeniu nakładką kierownicy skierowaną w górę

Demontaż kierownicy:

1. wymontować poduszkę ^^

2. ustawić kierownicę do jazdy prosto, wyjąć kluczyk ze stacyjki i zablokować kierownicę

3. odblokować i wyjąć wtyki złącza elektrycznego

4. wykręcić śrubę

Przy ponownym montażu trzeba pamiętać, by oczyścić gwint i najlepiej zabezpieczyć go środkiem np. Loctite 243, następnie wkręcić śrubę w wał kierownicy i dokręcić ją momentem 30Nm. Dalej chyba już wszystko jasne W autach z ESP należy dodatkowo skalibrować czujnik kąta obrotu koła kierownicy.

Powodzenia




×
×
  • Create New...