Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Dolewka płynu do układu wspomagania [Y22DTR]

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Odgrzewam kotleta ale w związku z tym że cyknąłem fotki ...

Foto porada dolewki płynu wspomagania w VC 2.2dti (Y22DTR)

Potrzebne graty:

pre_1351507398__1.gif

- Płyn/olej do wspomagania GM (1940715) - cena ASO 45zł/l. Pół litra to mniej więcej tyle co mieści się w zbiorniku wyrównawczym

- Klucz Torx chyba T20 albo T30 - nie wiem bo odkręcałem zwykłym ampulem z zestawu "MacGyvera", który też śmiało pasuje

- Latarka lub jakieś źródło światła, żeby lepiej widzieć poziom płynu

- Strzykawka z wężykiem

Skręcamy koło max w lewo (zbiornik jest w prawym nadkolu od strony zderzaka)

Odkręcamy wkręty zaznaczone na fotce (dwa dolne przednie):

pre_1351507416__2.gif

odchylamy nadkole (jest dość elastyczne, ale przy robocie uważać na otarcia przedramion)

ukazuje się zbiornik

pre_1351507650__3.gif

Odkręcamy korek (odkręcić pół obrotu i podnieść). Na wlewie jest też filtr/sitko - nie trzeba go zdejmować.

Dolewamy płynu do poziomu pomiędzy min a max (zaznaczone na fotce). Pomiędzy min a max "na oko" jest ok 100ml.

Odpalamy auto i kręcimy kierownicą

Sprawdzamy czy poziom płynu jest OK

Skręcamy wszystko z powrotem

Robótka prosta - czas ok 10min.

Przy okazji dyskusji na forum VU -> http://www.forum.vec...ead.php?t=43975, wyszło, że niektóre VC mają czujnik poziomu płynu wspomagania a niektóre nie. W związku z tym, że u mnie poziom płynu wyglądał tak jak na obrazku (sporo poniżej minimum) a żadna kontrolka (ani komunikat) mi się nie zapaliła wnioskuję, że moja VC tego bajeru nie posiada pomimo, że posiada inne czujniki. Dlatego proponuje użytkownikom raz na jakiś czas skontrolować poziom tego płynu naocznie, bo regeneracja magla to nic przyjemnego.




×