Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Jak najlepiej zadbać o swoją VC :)


About This File

Porady dotyczące diesla:

Może już znacie, ale przypomnę...

10 przykazań dla diesla.

1. Nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie będziesz lał paliwa, które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem , by traktor twój pędził z pociągu zapałem.

Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnym siedzeniu.

2. Przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz.

3. Czcij turbinę swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją będziesz, a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora.

Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała ciśnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz.

4. Pilnować będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnować będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka.

Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie.

5. Zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa, aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże.

Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku, inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku.

6. Dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze będzie, a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m

7. Dbać o szczelność przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie, a konie w las pogonią. Momentu również Ci zabraknie, gdy turbina w powietrze pompować zacznie.

8. Filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni.

Filtr powietrza gdy jest porwany , wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świeży był zawsze w klekocie.

9. Pilnować będziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży, to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu z rysą w silniku, a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku".

10. Nie dopuścisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej.

Jeszcze takie porady krążyły w sieci...

1. Dbaj o dobry olej w silniku.

2. Wymieniaj olej zgodnie z zaleceniami serwisowymi (na ogół co 15 tys. km), jednak w przypadku ostrej jazdy wymiana powinna być skrócona do 10 tys. km.

3. W mrozy odpalaj samochód zawsze po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, w przypadku bardzo dużych mrozów możesz dwu, trzy-krotnie powtórzyć proces grzania świec, na pewno to nie zaszkodzi, a ułatwi rozruch.

4. Dbaj w zimę o dobrze naładowany akumulator.

5. Po odpaleniu silnika unikaj ostrej jazdy z dużymi przyśpieszeniami.

6. Przed rozpoczęciem ostrej jazdy zawsze rozgrzej swojego diesla do temperatury roboczej.

7. Temperatura pracy TDi zawsze powinna oscylować w okolicach 90st. C, niezależnie czy zima czy lato. Tuż po osiągnięciu 90st. C na wskaźniku temp. wody, należy odczekać jeszcze chwilę poprzez w miarę spokojna jazdę aż olej osiągnie właściwą temp. pracy.

8. Po zakończeniu ostrej jazdy z dużymi prędkościami obrotowymi silnika poczekaj na wyhamowani i ostygnięcie turbiny, która jest bardzo wrażliwa na brak smarowania.

9. Nigdy nie gaś od razu silnika po zakończeniu ostrej jazdy poczekaj - parę minut.

10. Unikać należy jak ognia częstego PSJ (czyli ******* Stylu Jazdy) ; Na czym to polega i czym szkodzi - prosta odpowiedź jak ruszasz powoli prawie bez gazu, zmieniasz szybko biegi przy 2000obr. nie dajesz silnikowi osiągnąć swojego momentu obr. ani mocy i jeździsz czesto na 5 biegu 60km/h po mieście unikając przyspieszeń to znaczy że uprawiasz PSJ. Czym to grozi? - Niespalona sadza ze spalin zapieka się w kierowniczkach powietrza w turbinie zmiennej geometrii. Nie jest korygowane ciśnienie turbina pompuje absurdalne ciśnienia co komputer odczytuje jako błędne i przechodzi w tryb pracy awaryjnej, co się objawia spadkiem mocy. Najlepiej jeździć stosując się do punktu 18 wyrabiając sobie przy tym własną taktykę na czas zmiany biegów. Od czasu do czasu trzeba przycisnąć silniczek, każde TDi musi wnętrzności przewietrzyć.

11. TDi poddany chiptuningowi nie traci na swojej użyteczności i żywotności pod warunkiem zastosowania się do wszystkich powyższych zasad.

12. Każde TDi zużywa olej - jedne silniki go biorą więcej drugie mniej. Nie powinno nas to martwić do momentu w którym silnik zaczyna pobierać więcej niż 1 litr między wymianami.

13. Olej tuż po wymianie robi się ciemny (czarny), to normalne w TDi.

14. Często dbaj (wymieniaj) filtr powietrza kosztuje niewiele, a za to ma wpływ na trwałość wielu elementów osprzętu silnika.

15. Dbaj o to aby nie był niczym zakłócony nawiew na intercooler (w skrócie IC) czyli chłodnicę powietrza doładowującego znajdujący się najczęściej tuż przed przednim prawym kołem.

16. Zastosowanie stożkowych filtrów powietrza oraz wkładek nasączanych olejem może (ale nie musi) skrócić żywotność przepływomierza - lepiej częściej wymieniać filtr papierowy.

17. Dbaj o sprzęgło - bo kosztuje trochę $$

18. Nie przyspieszaj ze zbyt niskich obrotów i nie ciągnij diesla do odcięcia - dowiedz się przy jakich obrotach uzyskujesz max moment obrotowy i moc - najlepiej aby wskazówka obrotomierza poruszała się pomiędzy tymi zakresami .

 Share


×
×
  • Create New...
UP