Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana skrzyni biegĂłw F18 -> D16

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Siemanko biggrin.gif

Na samym poczÄtku chciaĹbym podziÄkowaÄ za pomoc PudelQ'owi... wielki szacunek kolego smile.gif

A wiÄc nie owijajÄc w baweĹnÄ przechodzÄ do tematu/

Najpierw chciaĹbym pokazaÄ wam co staĹo siÄ z mojÄ starÄ F18'kÄ.

pre_1328696307__1.jpg

pre_1328696318__2.jpg

Rozwalona satelita

pre_1328696331__3.jpg

I mechanizm róĹźnicowy w nowej skrzyni (strzaĹkÄ pokazane jest która stalita siÄ rozsypaĹa)

pre_1328696354__4.jpg

Bierzemy siÄ do roboty.

1) OdkrÄcamy klapÄ i caĹy akumulator (mnie tak byĹo wygodniej:p)

pre_1328696396__5.jpg

2) Podwieszamy silnik za oczka wskazane na zdjÄciu poniĹźej (jednego nie miaĹem i musiaĹem dorobiÄ to z przodu). Dodatkowo zdjÄĹem jeszcze filtr powietrza razem z rurÄ i przepĹywomierzem (po prostu odkrÄcamy od przepustnicy i pokryw zaworów). ObowiÄzkowo zaĹlepiamy jakÄĹ szmatÄ wszystkie otwory, tj. przepustnice, i ten od pokrywy tongue.gif

pre_1328696413__6.jpg

3) Podnosimy samochód na lewarkach (przód), podstawiamy kobyĹki i odkrÄcamy koĹa.

4) Zdejmujemy osĹone na zwrotnicy( takÄ aluminiowÄ), wyjmujemy zawleczkÄ i odkrÄcamy nakrÄtke, jest solidnie przykrÄcona :D (niestety zapomniaĹem zrobiÄ wtedy zdjÄcia, ale jest to proste :P ).

5) OdkrÄcamy koĹcówki drÄĹźków kierowniczych ("1"), ĹÄczniki stabilizatora ("2"), wybijamy sworznie ("3").

pre_1328696431__7.jpg

6) Prostujemy zwrotnicÄ, wybijamy póĹosie ze zwrotnicy i skrzyni ( tylko z wyczuciem :D )

pre_1328696477__8.jpg

7) OdkrÄcamy obejmy maglownicy

pre_1328696502__9.jpg

8) OdkrÄcamy wybierak od drÄĹźka kierowniczego (dojĹcie od góry, pod kolektorem ssÄcym).

9) OdĹÄczamy przewód od wysprzÄglnika (jest tam taka zawleczka) i obwiÄzujemy czymĹ solidnie, tak aby nie wyciekĹ Nam pĹyn z ukĹadu.

pre_1328696529__10.jpg

10) Wypinamy wtyczkÄ od skrzyni (tutaj zdjÄcie juĹź po zdjÄciu skrzyni)

pre_1328696600__11.jpg

11) OdkrÄcamy rozrusznik i Ĺapy od skrzyni (pierwsza od strony pasaĹźera, druga od strony kierowcy).

pre_1328696615__12.jpg

pre_1328696664__13.jpg

12) Bierzemy siÄ za rozkrÄcanie sanek, najpierw takie trójkÄty z tyĹu

pre_1328696675__14.jpg

PóĹşniej cztery Ĺruby z przodu, dwie od poduszek skrzyni i silnika, i po jednej obok poprzednich smile.gif

pre_1328696698__15.jpg

Na zdjÄciu powyĹźej juĹź po odkrÄceniu sanek.

PóĹşniej wypinamy przewody od klimy z sanek i wspomagania. Z tym, Ĺźe od klimy jest kilka takich zaczepów, wiÄc trzeba odczepiÄ ze wszystkich od sanek.

pre_1328696736__16.jpg

Na koĹcu odkrÄcamy dwie ostatnie Ĺruby od sanek.

pre_1328696754__17.jpg

13) Opuszczamy sanki.

14) OdkrÄcamy skrzyniÄ

pre_1328696773__18.jpg

15) SkrzyniÄ wyjmujemy doĹem.

16) Teraz przekĹadamy graty ze starej skrzyni do nowej.

OZNACZENIE SKRZYNI OD DAEWOO ESPERO 1.5 16v to -> 96 183 707 DW96-1

17) PrzekĹadamy wysprzÄgnik z ĹoĹźyskiem oporowym. Wybierak. oraz wyjĹcie na czujnik, o którym wczeĹniej mówiĹem (niestety nie mam wszystkiego na zdjÄciach:mad: ). W Ĺapie od wybieraka (do mocowania do skrzyni) rozwiercamy dziury na Ĺruby z M8 na M10, oraz odcinamy kawaĹek tej Ĺapy. Najlepiej przyĹoĹźyÄ wybierak do nowej skrzyni i wszystko siÄ wyjaĹni smile.gif

pre_1328696786__19.jpg

18) NastÄpnie docinamy waĹek, najlepiej kÄtówkÄ, Ĺźeby by na dĹugoĹÄ taki sam ja w starej skrzyni.

pre_1328696856__20.jpg

19) PrzekĹadamy ĹapÄ od skrzyni ze starej F18.

pre_1328696871__21.jpg

20) SkĹadamy wszystko w odwrotnej kolejnoĹci, pamiÄtajÄc o tym, Ĺźe trzy Ĺruby na dole skrzyni nie pasujÄ do otworów, ale to w niczym nie przeszkadza, trzeba resztÄ dobrze dokrÄciÄ.

OczywiĹcie wlewamy olej do skrzyni (najlepiej 2 litry), od góry tam gdzie jest taka zaĹlepka (trzeba odkrÄciÄ ten caĹy zawór). Na dole od strony silnika nad miskÄ oleju od skrzyni jest Ĺruba, którÄ odkrÄcamy i kontrolujemy ile jest oleju. JeĹźeli zacznie tam lecieÄ to czekamy aĹź zleci wszystko co ma spĹynÄÄ. Jest to taki otwór kontrolny, Ĺźeby nie byĹo za duĹźo oleju.

21) Po zaĹoĹźeniu odpowietrzamy sprzÄgĹo i najlepiej od razu hamulce. I regulujemy biegi, najlepiej wedĹug "Sam naprawiam Vectra b"

I to by byĹo na tyle, jak coĹ sobie przypomnÄ to napiszÄ smile.gif

Mam nadzieje, Ĺźe komuĹ siÄ to przyda. ProszÄ o podpiÄcie.

Pozdrawiam skoti182




×