Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana przednich amortyzatorów / sprężyn [Vectra C, Signum]


O pliku

Witam wszystkich zainteresowanych wymianą we własnym zakresie przednich amortyzatorów/sprężyn.

W tej poradzie postaram się dokładnie opisać kolejność i wykonanie wszystkich czynności tak, aby ułatwić wam tą wymianę.

Opiszę również jakie narzędzia będą nam potrzebne i do czego je wykorzystać

Narzędzia jakich użyłem:

nasadki

- 22 - do dokręcenia nowej śruby na końcu tłoka B4

- 21 - do odkręcenia starej śruby na końcu tłoka sachs

- 18 x 2 - do odkręcenia/przykręcenia amortyzatora do zwrotnicy

- 19 - może być potrzebna do odkręcenia łącznika, u mnie były 18.

- 17 - do odkręcenia kół

płaskie

- 17 - do przytrzymania sworznia łcznika stabilizatora

torxy

- T45 długi - do zablokowania tłoka amortyzatora sachs

- E12 - do śrub mocujących poduchę amortyzatora do kielicha

- E11 - do przełożenia blaszki/uchwytu przewodów ze starego amortyzatora do nowego

imbusy

- 7 długa - do zablokowania tłoka amora Bilstein B4

- śrubokręt płaski

- kobyłki do podniesienia auta x2szt

- ściągacze do sprężyn

- lewarek/żaba

- grzechotki, przedłużki

- żabka

pre_1351438933__1.jpg

pre_1351438971__2.jpg

A więc zaczynamy :)

1) podnosimy maskę i na opuszczonym jeszcze aucie popuszczamy śruby na tłokach amortyzatora (wewnątrz poduszki). Lepiej to zrobić teraz bo sprÄżyna nie ciśnie nam dodatkowo na śrubę.

pre_1351438987__3.jpg

2) popuszczamy śruby obu przednich kół i podnosimy przód auta do góry. Ważne jest żeby podnieść cały przód a nie tylko jeną stronę aby nie mieć problemu z naprężonym stabilizatorem. Możemy wtedy bez użycia siły wyciągnąć i włożyć sworzeń łącznika stabilizatora do amortyzatora. Auto stawiamy na kobyłkach.

3) Odkręcamy koła

4) odpinamy wszystkie przewody z zaczepów przy amortyzatorze

pre_1351439005__4.jpg

5) wykręcamy stabilizator z amortyzatora klucz 18 i płaska 17 do kontry

pre_1351439020__5.jpg

6) wykręcamy 2 śruby mocujące zwrotnicę do amortyzatora klucz 18 x 2 i podkładamy coś pod tarczę hamulcową, aby nie opadła za nisko i aby nie wyrwaś przegubu ze skrzyni (wtedy wycieknie olej)

pre_1351439037__6.jpg

7) odkręcamy 3 śruby mocujące poduszkę amortyzatora do kielicha Torx E12 i wyciągamy amortyzator z samochodu

pre_1351439051__7.jpg

8) na sprężyny zakładamy ściągacze i skręcamy je aż do momentu, kiedy poduszka będzie luźno się kręciła

pre_1351439069__8.jpg

9) odkręcamy śrubę na tłoku amortyzatora używając nasadki 21 i długiego torxa T45

10) ściągamy poduchę, łożysko i sprężynę nie rozprężając jej (ze ściągaczami)

11) przekładamy blaszkę z mocowaniami do przewodów hamulcowych i czujnika ABS oraz innych za starego amortyzatora do nowego. Potrzebny klucz to Torx E11.

pre_1351439089__9.jpg

12) do nowego amortyzatora zawsze używamy nowych odbojów i gumowych osłon tłoka. Poduchy i łożyska to już kwestia indywidualna każdego z was. Ja nie dawno wymieniałem więc zostawiłem stare.

pre_1351439122__10.jpg

13) skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności, czyli wkładamy sprężynę do nowego amora, zakładamy gumowy kołnierz, odbój łożysko, poduchę i nakręcamy nakrętkę. Ja skręciłem śrubę na tłoku amora do końca poza autem. Potem amor do auta i czynności od pkt 7 do 1.

Mój sposób na brak długiego Torxa/imbusa:

pre_1351439156__11.jpg

pre_1351439187__12.jpg

Do nakręcenia śruby na tłok nowego B4 i zablokowania tłoka potrzebujemy inne klucze niż do rozkręcenia Sachsa.

Potrzebne będą nasadowy 22 i imbus 7.

Czas wykonania około 1,5-2h, wymianę wykonałem sam bez niczyjej pomocy.

Myślę, że temat można podpiąć, pewnie niejednemu jeszcze się przyda.

Kliknijcie plusik "+" jeśli porada się przydała, będę wtedy wiedział, że jest sens robić kolejne :)

Pozdrawiam Nika84-24




×