Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana osłony przegubu Vectra C


Gość

O pliku

Ponieważ temat umarł i nie uzyskałem od nikogo pomocy a otrzymuje privy z zapytaniem o rozwiązanie sprawy, postaram się rzecz naświetlić.

Guma którą kupiłem ma wymiary półoś fi 26, przegub fi 65, długość 990mm. Po zmierzeniu oryginalnego przegubu wychodzi fi 71 i około fi 25 na półosi

(w miejscu zwężenia na gumę). Osłona bez problemu się rozciąga i jej założenie nie jest problemem.

Osłona kosztowała 30zł.

pre_1351438148__1.jpg

Aby ją wymienić należy:

1.) odkręcić nakrętkę mocującą przegub zewnętrzny. Potrzebny mocny klucz i długa rura, oraz osoba która naciśnie hamulec

2.) odkręcić 2 śruby mocujące amortyzator do jarzma.

3.) odkręcić dolną końcówkę stabilizatora

Nie ma potrzeby zdejmowania tarczy hamulcowej i odkręcania zacisku (zrobiłem to w celu zlikwidowania progów na tarczy)

pre_1351438202__2.jpg

pre_1351438231__3.jpg

Po odchylaniu przegubu i ewentualnym skręceniu kierownicy, półoś powinna nam w miarę dobrze zejść.

Aby wymienić gumę nie powinno się wyjmować przegubu ze skrzyni, albowiem skutkuje to wyciekiem oleju.

Zdejmujemy obejmy zaciskowe i odsuwamy gumę odsłaniając przegub. Szmatką wycieramy stary smar aby odnaleźć seger blokujący półoś.

Za pomocą odpowiednich szczypiec rozszerzamy go i wyjmujemy półoś.

pre_1351438253__4.jpg

Teraz łatwo możemy założyć nową osłonę. Na zdjęciu widać kanał, w którym seger blokuje półoś w przegubie.

pre_1351438278__5.jpg

Część smaru wciskamy do otworu po półosi, resztę po jej założeniu na elementy przegubu.

pre_1351438298__6.jpg

Zakładamy gumę na przegub, następnie opaski zaciskowe.

Uwaga, jeżeli kupiliśmy gumę fi 65, opaska zaciskowa z kompletu nie będzie pasować. Trzeba dokupić opaskę na fi 71.

Dalej już chyba wszystko jasne...

pre_1351438324__7.jpg




×