Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana gum stabilizatora tylnego [instrukcja]


O pliku

Cześć,

przed chwilą wymieniłem gumy stabilizatora tylnego i chciałbym się podzielić poradami, jako, że takich nigdzie w sieci nie znalazłem ;)

Wymiana jest prosta, i można spokojnie zrobić dwie strony w 30 minut, albo i nawet sporo szybciej. Warto to zrobić we własnym zakresie, gdyż koszt w ASO to 220 zł, a same gumy można kupić za 10 zł/szt. Ja kupiłem z FEBI.

Co potrzeba :

- nowe gumy sztuk : 2

- podnośnik

- koziołek (kobyłka)

- nasadka torx (ew. nasadka 10 jeśli pasuje)

- smar silikonowy

Step by step :

1. poluzować śruby koła tylnego

2. podnieść auto na lewarku

3. zdjąć koło

4. podstawić kobyłkę pod próg w tylnej części nadwozia

5. wyjąć lewarek i zostawić auto na kobyłce

6. odkręcić obejmę gumy stabilizatora (jest tam śruba torx ale odwrócona, u mnie przypasowała nasadka 10, ale trzeba sprawdzić czy dobrze pasuje i nie uszkodzimy śruby, warto mieć terkotkę)

7. podważamy obejmę gumy od dołu (od strony śruby)

8. wyjmujemy starą gumą, czyścimy okolicę

9. nową gumę smarujemy smarem silikonowym, zakładamy ją na drążek, a na to zakładamy obejmę

10. wkładamy lewarek pod wahacz koła i podnosimy dość wysoko, tak, żeby obejma weszła w górny uchwyt

11. opuszczamy lewarek, żeby obejma spasowała się

12. przykręcamy obejmę

13. zakładamy koło

14. opuszczamy samochód

15. dokręcamy śruby

Pierwsze koło zajęło mi ponad godzinę kombinowania jak założyć gumę, dopiero potem wpadłem na pomysł z lewarkiem pod wahaczem, drugie koło już dosłownie 5 minut.

Polecam to zrobić - u mnie objawem były straszliwe stuki na poprzecznych nierównościach, mimo, że wahacze są zdrowe.

 

Spróbuję to przedstawić przy pomocy fotek z internetu ;)

pre_1351437624__1.jpg

Nad tą zaznaczoną zieloną śrubą widać w którym miejscu jest obejma gumy stabilizatora.

Na źywo wygląda to tak :

pre_1351437643__2.jpg

Widać też tą śrubę - odwróconego torxa.

Rozmiar gumy sprawdzić najlepiej suwmiarką, jest też napisany na starej gumie (widać na zdjęciu), ale zawsze ktoś mógł wsadzić inną ...




×