Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

O pliku

Krótki opis wymiany bananów.

Potrzebne narzędzia:

Klucz E-20 (e-torx)

Klucz 22 (najlepiej oczkowy, ale płaski też da radę) do przytrzymania śruby z drugiej strony.

(edit - w dalszej części tematu - str.16 są poprawione rozmiary kluczy)

Jakieś przedłużki (foto) do tego e-torxa, bo samym kluczem się nie podejdzie do górnej tulei.

Uchwyt "grzechotka" + jakaś rura do przedłużenia ramienia klucza bo może iść ciężko.

Jeśli robimy w kanale to dwa podnośniki. Jeden do podniesienia auta, drugi do podparcia piasty. Ten drugi można ominąć, bawiąc się jakąś łyżką (każdy robi po swojemu) ale tak było mi wygodniej.

Na zwykłym podnośniku na płaskiej podłodze raczej nie polecam. Na kobyłkach wykonalne ale wygodnie nie będzie.

Materiały:

Banany szt 2 - RAMIĘ STEROWNICZE, GÓRA GM13230274 kat 4 23 035 dawne numery (13204115) (4 23 033)

ja kupowałem oryginalne GM te ulepszone po 190/szt (fotki były w tym temacie wcześniej). Ceny zamienników to ok 150-200zł/szt.

1. Podnieść auto

2. Zdjąć koło

3. Na wszelki wypadek spryskać śruby/nakrętki jakimś odrdzewiaczem (np. penetrol) i poczekać minutkę.

3. Odpiąć (da radę ręką) zapinki (3 szt.) mocujące przewody elektryczne do wahacza (są zatrzaśnięte na otworach wahacza)

4. Odkręcić dolne mocowanie wahacza (dolna tuleja) - dostęp od strony koła

5. Odkręcić górne mocowanie wahacza (górna tuleja) stosując przedłużkę (taką, żeby sięgała za ramię zawieszenia). Tu już trzeba wleźć pod auto.

6. Wyjąć wahacz

7. Oczyścić i posmarować śruby mocujące celem łatwiejszego dokręcania.

8. Założyć wahacz i zabezpieczyć śrubami.

Montaż w odwrotnej kolejności.

Czas potrzebny na spokojną wymianę jeśli śruby nie stawiają oporów to około pół godziny na stronę. Dobrze jak mamy do dyspozycji pomocnika, który przyblokuje śruby, żeby się nie obracały. Samemu też wykonalne jeśli dobrze zblokujemy drugi klucz przed obracaniem.

Z lewej strony jest gorszy dostęp bo przeszkadza tłumik (dotyczy "jednorurek" wink.gif). Trzeba tak dobrać długość przedłużki  torxa, żeby trafić miedzy ramię zawieszenia a tłumik.

Najbardziej ucierpiała prawa dolna tuleja pływająca ale pozostałe tez raczej zdrowe nie były. Jedna z górnych (tych co niby się nie psują) jest na fotce.

pre_1351437076__1.jpg

pre_1351437087__2.jpg

pre_1351437100__3.jpg

pre_1351437113__4.jpg

pre_1351437123__5.jpg

pre_1351437134__6.jpg

pre_1351437147__7.jpg

pre_1351437159__8.jpg

pre_1351437168__9.jpg

pre_1351437181__10.jpg




×