Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Skrzypienie pedału sprzęgła

Zaloguj się, aby obserwować  

Gość

O pliku

Diagnoza:

Pedał sprzęgła skrzypi, szczególnie mocno w górnej części. Skrzypi już przy delikatnym naciśnięciu jeszcze poza zakresem pracy pompy hydraulicznej. Przy popuszczaniu zdaje się wyczuwać nieregularność (skokową) ruchu pedału.

Dodatkowo im cieplej tym gorzej. Konieczna wymiana sprężyny powrotnej pedału sprzęgła lub smarowanie.

Sposób naprawy (wersja oszczędnościowa):

Smarujemy obficie całą sprężynę. Nie preparatami typu WD40 bo te spływają zaraz. Potrzeba czegoś gęstego co się na sprężynie utrzyma dłuższy czas. U mnie powyższe nie odnosiło trwałego efektu. Po 2/3 dniach skrzypienie wracało a i bezpośrednio po smarowaniu było daleko od ideału.

Wymiana sprężyny powrotnej pedału sprzęgła

1. Zamawiamy właściwą część (thx. Barracuda)

Zamawiamy części:

Nr. katalogowy: 90 06 348

 

Schemat:

pre_1351435714__1.jpg

Przychodzi do nas sprężyna jak poniżej zakończona plastikowymi, białymi "kapturkami".

Kapturki są różne - jeden jest powiedzmy "męski", drugi "żeński" - będzie wiadomo o co chodzi wink.gif W zestawie jest jeszcze plastikowy, żółty element potrzebny przy montażu.

pre_1351435732__2.jpg

2. Potrzebujemy wkrętaka "gwiazdki" T20. Wkrętak powinien być dość długi, najlepiej elastyczny

Np. taki:

pre_1351435746__3.jpg

3. Demontaż osłony nad pedałami.

- Odkręcamy 3 śruby od dołu nad pedałami.

- Demontujemy włącznik świateł (wcisnąć całość do środka, wcisnąć pokrętło pokonując sprężynę i wciśnięte przekręcić w prawo i wyjąć całość pociągając do siebie) i wykręcamy śrubę za nim.

- wykręcamy 2 śruby pod kolumną kierownicy

4. Poniżej widzimy sprzęgło ze sprężyną w roli głównej:

pre_1351435760__4.jpg

5. Sprężynę należy chwycić ręką od tyłu, docisnąć do dołu i dociśniętą odchylić w stronę przegrody silnika.

pre_1351435790__5.jpg

I efekt po:

pre_1351435816__6.jpg

6. Wymieniamy żółte plastikowe osadzenie (gniazdo dla "męskiej" strony sprężyny) górnej części sprężyny. Jest ono przymocowane do obudowy pedału na zatrzask - widać powyżej (pod naciskiem palca ustępuje).

7. Montaż w odwrotnej kolejności, z tym że:

- chwytamy nową sprężynę "żeńską" częścią do dołu, "męską" do góry

- zakładamy na wypustkę na ramieniu pedału sprzęgła,

- dociskamy sprężynę do dołu i pociągamy w stronę kabiny

- sprężyna wskakuje na swoje miejsce.

- dla pewności można kilkukrotnie nacisnąć pedał sprzęgła, żeby się wszystko ułożyło jak powinno.

8. Składamy wszystko (osłona nad pedałami) do kupy.

9. Roboty jest na 10 minut, z piwem na 30 minut (piwo wychylam z należytą mu czcią, powoli wink.gif )

WAŻNE

Te plastikowe, białe kapturki dają się obracać, ale należy pamiętać, że mają na końcach odpowiednie "wyoblenia" które pozwalają całej sprężynie "bujać" się w osadzeniach. Dlatego trzeba zwrócić uwagę, żeby były one (obie strony) zorientowane przód-tył pojazdu.

I tyle. Powodzenia bo efekt warty zachodu.




×