Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana tłumika środkowego i końcowego.


About This File

Wymiana tłumika środkowego i końcowego w Oplu Vectrze Caravan [2,2DTI]

Może komuś pomogę, wymieniałem tłumiki w swoim aucie, więc postanowiłem zrobić foto poradę z opisem.

A wiec zaczynamy....

Potrzebne elementy (w Moim przypadku) to:

pre_1328691696__1.jpg

oraz dodatki:

pre_1328691742__2.jpg

Potrzebne narzędzia:

pre_1328691768__3.jpg

+ szczota druciana i WD 40

Zaczynamy od wprowadzenia samochodu na kanał lub jak ktoś dysponuje to podnośnik aby unieść cały samochód do góry.

Pierwszą czynnością jaką proponuje to za pomocą szczotki drucianej dokładnie oczyścić wszystkie śruby przy tłumiku środkowym i końcowym.

Następnie spryskujemy wszystkie połączenia gwintowane WD40

pre_1328691859__5.jpg

Troszkę czasu musi upłynąć, zanim WD 40 zacznie działać, więc w tym czasie proponuje zdąć wszystkie zapinki od wieszaków.

Za pomocą śrubokrętu płaskiego podważamy część blaszki, a następnie ręką łatwo można zsunąć blaszkę z uchwytu:

pre_1328692066__6.jpg

Następnie odkręcamy śruby mocujące tłumik środkowy z katalizatorem (w moim przypadku potrzebna była szlifierka kątowa do przecięcia śrub, bo niestety nie dało się odkręcić, potem należało rozwiercić stare śruby i na nowo nagwintować otwory pod nowe śruby)

Po "udanym" rozłączeniu katalizatora i tłumika środkowego

czynność tę powtarzamy i odkręcamy tłumik końcowy.

Po rozłączeniu obydwu tłumików ściągamy wieszaki mocujące

pre_1328692203__7.jpg

i cały układ łatwo nam schodzi z auta.

Teraz należy dokładnie za pomocą szczotki drucianej oczyścić połączenie układu z katalizatorem

pre_1328692244__8.jpg

A teraz to wszystko robimy odwrotnie z nowym układem...

Zakładamy nowy układ na wieszaki mocujące, następnie przykręcamy za pomocą śrub M8 x 40 tłumik środkowy z katalizatorem (nie przychodzi tam żadna uszczelka).

pre_1328692322__9.jpg

dokręcamy 2 śruby kluczem "13", najlepiej oczkowym aby nie zniszczyć śrub

pre_1328692362__10.jpg

W przypadku łączenie tłumika środkowego z tłumikiem końcowym należy użyć specjalnej uszczelki (Y22DTR, śr. 55mm), uszczelka nakładamy dokładnie na kołnierz w rurze tłumika środkowego, skręcamy to za pomocą specjalnych śrub ze sprężynami (klucz nasadka nr 15)

pre_1328692430__11.jpg

pre_1328692494__12.jpg

Śrubę wkręcamy aż do końca gwintu

pre_1328692584__13.jpg

Na koniec zakładamy wszystkie zabezpieczenia wieszaków (7 szt. blaszek)

pre_1328692603__14.jpg

i już możemy się cieszyć nowiutkim układem wydechowym.

Mam nadzieje, że komuś to pomoże i ułatwi prace, może mało profesjonalnie ale jakoś jest.

Pozdrawiam i życzę miłej pracy.

 Share


×
×
  • Create New...
UP