Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Wymiana tłumika środkowego i końcowego.

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

Wymiana tłumika środkowego i końcowego w Oplu Vectrze Caravan [2,2DTI]

Może komuś pomogę, wymieniałem tłumiki w swoim aucie, więc postanowiłem zrobić foto poradę z opisem.

A wiec zaczynamy....

Potrzebne elementy (w Moim przypadku) to:

pre_1328691696__1.jpg

oraz dodatki:

pre_1328691742__2.jpg

Potrzebne narzędzia:

pre_1328691768__3.jpg

+ szczota druciana i WD 40

Zaczynamy od wprowadzenia samochodu na kanał lub jak ktoś dysponuje to podnośnik aby unieść cały samochód do góry.

Pierwszą czynnością jaką proponuje to za pomocą szczotki drucianej dokładnie oczyścić wszystkie śruby przy tłumiku środkowym i końcowym.

Następnie spryskujemy wszystkie połączenia gwintowane WD40

pre_1328691859__5.jpg

Troszkę czasu musi upłynąć, zanim WD 40 zacznie działać, więc w tym czasie proponuje zdąć wszystkie zapinki od wieszaków.

Za pomocą śrubokrętu płaskiego podważamy część blaszki, a następnie ręką łatwo można zsunąć blaszkę z uchwytu:

pre_1328692066__6.jpg

Następnie odkręcamy śruby mocujące tłumik środkowy z katalizatorem (w moim przypadku potrzebna była szlifierka kątowa do przecięcia śrub, bo niestety nie dało się odkręcić, potem należało rozwiercić stare śruby i na nowo nagwintować otwory pod nowe śruby)

Po "udanym" rozłączeniu katalizatora i tłumika środkowego

czynność tę powtarzamy i odkręcamy tłumik końcowy.

Po rozłączeniu obydwu tłumików ściągamy wieszaki mocujące

pre_1328692203__7.jpg

i cały układ łatwo nam schodzi z auta.

Teraz należy dokładnie za pomocą szczotki drucianej oczyścić połączenie układu z katalizatorem

pre_1328692244__8.jpg

A teraz to wszystko robimy odwrotnie z nowym układem...

Zakładamy nowy układ na wieszaki mocujące, następnie przykręcamy za pomocą śrub M8 x 40 tłumik środkowy z katalizatorem (nie przychodzi tam żadna uszczelka).

pre_1328692322__9.jpg

dokręcamy 2 śruby kluczem "13", najlepiej oczkowym aby nie zniszczyć śrub

pre_1328692362__10.jpg

W przypadku łączenie tłumika środkowego z tłumikiem końcowym należy użyć specjalnej uszczelki (Y22DTR, śr. 55mm), uszczelka nakładamy dokładnie na kołnierz w rurze tłumika środkowego, skręcamy to za pomocą specjalnych śrub ze sprężynami (klucz nasadka nr 15)

pre_1328692430__11.jpg

pre_1328692494__12.jpg

Śrubę wkręcamy aż do końca gwintu

pre_1328692584__13.jpg

Na koniec zakładamy wszystkie zabezpieczenia wieszaków (7 szt. blaszek)

pre_1328692603__14.jpg

i już możemy się cieszyć nowiutkim układem wydechowym.

Mam nadzieje, że komuś to pomoże i ułatwi prace, może mało profesjonalnie ale jakoś jest.

Pozdrawiam i życzę miłej pracy.




×