Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Naprawa r�cznej regulacji reflektora


Guest
 Share

About This File

Witam smile.gif , po wielu zadanych przeze mnie pytaniach, wielu odpowiedziach kolegi Domlo smile.gif jak i sporej iloĹci nerwów przy próbach ustawienia reflektora, postanowiĹem zabraÄ siÄ za naprawÄ prawej lampy, której nie daĹo siÄ wyregulowaÄ rÄcznie w pionie i w poziomie (gwinty poschodziĹy). PoniĹźej zamieszczam opis tego zabiegu,, zamieszczam tutaj równieĹź opis demontaĹźu lampy, bez zrzucania zderzaka. Wprawdzie kosztem tego sÄ odrapane rÄce, jednak jest trochÄ mniej pracy i ogromna satysfakcja- warto spróbowaÄ naprawiÄ samemu tym sposobem.

Zabieramy siÄ do pracy, potrzebne nam bÄdÄ:

-ĹrubokrÄt krzyĹźakowy

-klucz/ĹrubokrÄt z koĹcówkÄ TORX T25

-klucz imbusowy nr 6

-nasadka nr 8 z maĹa grzechotkÄ lub czymĹ podobnym (ja posĹuĹźyĹem siÄ imbusem 6 i wcisnÄĹem go w nasadkÄ)

-ĹrubokrÄt pĹaski

PierwszÄ czynnoĹciÄ jest odkrÄcenie Ĺrub mocujÄcych zderzak, od spodu po stronie lampy. OdkrÄcamy w tym celu Ĺruby zaznaczone niĹźej: (1) nasadkÄ 8 i (2) ĹrubokrÄtem krzyĹźakowym.

pre_1351370100__1.jpg

pre_1351370139__2.jpg

Po odkrÄceniu Ĺruby w plastikowym nadkolu (zdj. 1) odginamy je, Ĺźeby móc wĹoĹźyÄ rÄkÄ pod lampÄ, za zderzak. Musimy wyczuÄ ĹrubÄ, po czym odkrÄciÄ jÄ nasadkÄ nr 8. Jest tam naprawdÄ maĹo miejsca, ale da siÄ wink.gif , poniĹźej (zdj. 3). 1- Ĺruba od spodu zderzaka (ja jej nie miaĹem), 2- Ĺruba, która trzyma zderzak od wewnÄtrz- to jej szukamy.

pre_1351370158__3.jpg

Zderzak odkrÄcony po stronie lampy. WiÄc odkrÄcamy grill, czyli trzy Ĺrubki na klucz TORX T25, chyba kaĹźdy wie, które wink.gif NastÄpnie wypychamy zderzak lekko do przodu, wtedy zeskoczy z wsuwki. OdciÄgamy go lekko do przodu, by znów podrapaÄ dĹoĹ, odkrÄcajÄc ĹrubÄ (3) pod lampÄ (nasadka nr 8), jedyny sposób to wĹoĹźenie rÄki od koĹca zderzaka, drugÄ trzymajÄc odgiÄte nadkole.

pre_1351370175__4.jpg

Najgorsze za nami, teraz odpinamy wtyczki od lampy (sÄ trzy- kierunkowskaz, silniczek i 4-ro pinowy wtyk do Ĺźarówek przednich) i wykrÄcamy pozostaĹe Ĺrubki (4) (nasadka nr 8)

pre_1351370209__5.jpg

pre_1351370225__6.jpg

Wszystko juĹź odkrÄcone, moĹźemy bezpiecznie wyjÄÄ lampÄ.

Wyjmujemy Ĺźarówki i zaczynamy od Ĺruby do regulacji pionowej (5)

pre_1351370236__7.jpg

"WykrÄcajÄc" jÄ- podnosimy odbĹyĹnik, "wkrÄcajÄc"- opuszczamy. JeĹli odbĹyĹnik siÄ w ogóle nie rusza, Ĺapiemy palcem za otwór po Ĺźarówce i "wykrÄcajÄc" ĹrubÄ ciÄgniemy odbĹyĹnik do siebie. Mnie siÄ udaĹo naciÄgnÄÄ gwinty na siebie i regulacja wreszcie dziaĹa. AlternatywÄ w przypadku niepowodzenia jest rozklejenie lampy unsure.gif

Teraz Ĺruba do regulacji poziomej (6)

pre_1351370262__8.jpg

pre_1351370273__9.jpg

ByĹem zmuszony wyciÄgnÄÄ tÄ górnÄ ĹrubkÄ (byĹa bardzo obrobiona i klucz siÄ krÄciĹ w Ĺrodku), po jej wyjÄciu Ĺatwiej byĹo krÄciÄ tym maĹym kóĹeczkiem zÄbatym, które po regulacji lepiej schowaÄ, jeĹli nie mamy zastÄpczej, górnej Ĺrubki. KrÄcÄc, dociskamy odbĹyĹnik do tylnej obudowy lampy, aĹź gwint zaskoczy.

MoĹźemy upewniÄ siÄ, Ĺźe ĹÄcznik kulowy (7) pomiÄdzy silniczkiem, a odbĹyĹnikiem jest na swoim miejscu.

pre_1351370288__10.jpg

JeĹli udaĹo siÄ naprawiÄ bez rozklejania, wkĹadamy Ĺźarówki i montujemy wszystko w odwrotnej kolejnoĹci. Najpierw wkĹadamy na miejsce reflektor, przykrÄcamy go, podĹÄczamy wtyczki, przykrÄcamy grill, póĹşniej ĹrubkÄ (3) i pozostaĹe Ĺrubki trzymajÄce zderzak i nadkole.

Ja rozkrÄcaĹem wszystko praktycznie po ciemku, z latarkÄ zawieszonÄ nad silnikiem, bo dopiero póĹşnym wieczorem przestaĹo padaÄ, a ja nie dysponujÄ garaĹźem. Nie sprawiĹo mi to wiÄkszych problemów smile.gif

W efekcie mam dziaĹajÄcÄ regulacjÄ rÄcznÄ :yahoo: i mogÄ wreszcie podjechaÄ na stacjÄ diagnostycznÄ.

JeĹli nie da siÄ nic zrobiÄ z powodu uĹamanych, uszkodzonych elementów regulacji wewnÄtrz reflektora- rozklejenie jest nieuniknione.

A tak wyglÄdajÄ moje dĹonie po caĹym zabiegu wink.gif

pre_1351370307__11.jpg

Mam nadziejÄ, Ĺźe opis przyda siÄ innym. Pozdrawiam, sek

Nie zezwalam na kopiowanie caĹoĹci lub czÄĹci mojej porady (zarówno tekstu jak i zdjÄÄ) na inne fora. PowyĹźszy opis jest mojego autorstwa.

 Share


×
×
  • Create New...
UP