Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1


Guest

About This File

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Silnik X18XE1 to mniejszy następca X18XE. Mniejszy, bo zrobiony na bloku 1.6l, a nie jak jego poprzednik 2.0l. Czy to wada, czy zaleta ? Nie wiem. Po prostu jest tak kilka unowocześnień, które wymagają okresowej obsługi.

Otóż silnik ten lubi szarpać przy stałej jeździe np. w kolumnie samochodów z prędkością 70-80 km/h na czwartym biegu. Szarpanie daje się również wyczuć podczas odpuszczania gazu i ponownego dodania np. przy wyjeżdżaniu z zakrętu.

Są zasadniczo dwa powody przez które silnik tak szarpie. Pierwszy to zacinający się zawór EGR (który w tym silniku jest sterowany tylko elektrycznie). Drugim powodem takich dziwnych zachowań jest zabrudzona przepustnica. Przepustnica brudzi się olejem przedostającym się do niej przez odmę. Nowoczesne umieszczenie odpowietrzenia silnika nie pozwala na zastosowanie konwencjonalnego filtra odmy co skutkuje koniecznością czyszczenia przepustnicy co pewien czas.

Do dzieła:

- odkręcamy plastikową pokrywę silnika

pre_1328687652__1.jpg

zdejmujemy linkę gazu i plastikową rurę dolotową od filtra powietrza:

pre_1328687687__2.jpg

oraz wtyczkę od sterowania:

pre_1328687735__3.jpg

oraz gumowe węże – w sumie pięć (5):

pre_1328687782__4.jpg

Przepustnica przykręcona jest na 4 śruby z łbem torx E10. Warto zdobyć długą nasadkę lub

zeszlifować tradycyjną, ponieważ jest za szeroka i nie nachodzi prawidłowo na śrubę.

pre_1328687796__5.jpg

pre_1328687823__6.jpg

I wyjmujemy przepustnicę. W moim przypadku nie jest ona zbyt brudna ale i tak już zdradza

swoją złą naturę i silnik szarpie. Niewiele można w niej więcej rozebrać, prócz odkręcenia

przesłony, ale to nie jest potrzebne. Teraz należy otworzyć przesłonę i wszystko dokładnie

powycierać... brudna:

pre_1328687855__7.jpg

pre_1328687912__8.jpg

I czysta:

pre_1328687923__9.jpg

Na koniec warto przedmuchać otworki sprężonym powietrzem lub chociaż sprawdzić czy

przypadkiem nie są zatkane. Muszą być drożne – w przeciwnym przypadku cała nasza praca na

marne.

pre_1328687957__10.jpg

Gotowe. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Czas całego zabiegu to około 1 godziny.

Pozdrawiam dzix




×
×
  • Create New...