Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1


Gość

O pliku

Czyszczenie przepustnicy w silniku X18XE1

Silnik X18XE1 to mniejszy następca X18XE. Mniejszy, bo zrobiony na bloku 1.6l, a nie jak jego poprzednik 2.0l. Czy to wada, czy zaleta ? Nie wiem. Po prostu jest tak kilka unowocześnień, które wymagają okresowej obsługi.

Otóż silnik ten lubi szarpać przy stałej jeździe np. w kolumnie samochodów z prędkością 70-80 km/h na czwartym biegu. Szarpanie daje się również wyczuć podczas odpuszczania gazu i ponownego dodania np. przy wyjeżdżaniu z zakrętu.

Są zasadniczo dwa powody przez które silnik tak szarpie. Pierwszy to zacinający się zawór EGR (który w tym silniku jest sterowany tylko elektrycznie). Drugim powodem takich dziwnych zachowań jest zabrudzona przepustnica. Przepustnica brudzi się olejem przedostającym się do niej przez odmę. Nowoczesne umieszczenie odpowietrzenia silnika nie pozwala na zastosowanie konwencjonalnego filtra odmy co skutkuje koniecznością czyszczenia przepustnicy co pewien czas.

Do dzieła:

- odkręcamy plastikową pokrywę silnika

pre_1328687652__1.jpg

zdejmujemy linkę gazu i plastikową rurę dolotową od filtra powietrza:

pre_1328687687__2.jpg

oraz wtyczkę od sterowania:

pre_1328687735__3.jpg

oraz gumowe węże – w sumie pięć (5):

pre_1328687782__4.jpg

Przepustnica przykręcona jest na 4 śruby z łbem torx E10. Warto zdobyć długą nasadkę lub

zeszlifować tradycyjną, ponieważ jest za szeroka i nie nachodzi prawidłowo na śrubę.

pre_1328687796__5.jpg

pre_1328687823__6.jpg

I wyjmujemy przepustnicę. W moim przypadku nie jest ona zbyt brudna ale i tak już zdradza

swoją złą naturę i silnik szarpie. Niewiele można w niej więcej rozebrać, prócz odkręcenia

przesłony, ale to nie jest potrzebne. Teraz należy otworzyć przesłonę i wszystko dokładnie

powycierać... brudna:

pre_1328687855__7.jpg

pre_1328687912__8.jpg

I czysta:

pre_1328687923__9.jpg

Na koniec warto przedmuchać otworki sprężonym powietrzem lub chociaż sprawdzić czy

przypadkiem nie są zatkane. Muszą być drożne – w przeciwnym przypadku cała nasza praca na

marne.

pre_1328687957__10.jpg

Gotowe. Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Czas całego zabiegu to około 1 godziny.

Pozdrawiam dzix




×