Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

O pliku

Cześć,

sporo osób zadaje mim pewne pytanie:

Cytat

Czy można zrobić fabryczne czujniki parkowania??

Tak, można... troszkę pracy Was czeka, ale można.

Niezbędne będą:

Moduł oraz głośniczek

pre_1351268377__1.jpg

8 x czujnik RAZEM Z KOŁNIERZEM

pre_1351268387__2.jpg

Komplet wiązki na przedni i tylny zderzak (można przerobić wiązki Zafiry, Astry etc, oczywiście czujnik musi mieć takie samo gniazdo jak u nas w VC czy Signum).

pre_1351268401__3.jpg

Biała (tył auta) wtyczka zazwyczaj jest w aucie ale czarną (przód auta) trzeba dołożyć

pre_1351268418__4.jpg

Moduł ładuje w tylnej centralce (jest tam specjalny zaczep)

pre_1351268430__5.jpg

i opisy kostek

pre_1351268448__6.jpg

pre_1351268474__7.jpg

Tyle tematem wprowadzenia, bierzemy się teraz za robotę.

Odpinamy przednie gniazdo (pod maską)

pre_1351268487__8.jpg

i widzimy że na wtyczce brakuje przewodów

pre_1351268505__9.jpg

dokładnie tych, które tu zaznaczam (ja już je uzupełniłem)

pre_1351268524__10.jpg

od tyłu

pre_1351268533__11.jpg

Po uzupełnieniu wprowadzamy je wejściem technologicznym (najlepiej za schowkiem pasaźera u góry zaraz przy podszybiu) i  wędrujemy nad podsufitką (i tak ją musimy zdjąć) nad głową kierowcy do tylnej centralki.

Tu wersja testowa

pre_1351268545__12.jpg

pre_1351268566__13.jpg

parkt009.jpg

wpinamy się przewodami w tylną centralką

pre_1351268577__14.jpg

parkt09.jpg

ta plątaninka przewodzików to CAN smile.gif który musi wejść w CAN a nad tym 2 idące przewody Zielony i Zielono Brązowy to głośniczek (tylną centralką rozpisze przy okazji).

Teraz podsufitka na dół !!! Bierzemy siÄ za puszczenie 6 pinów górą i uzupełnieniu instalacji o głośniczek.

UWAGA !!! Wtyk od głośniczka zazwyczaj jest w aucie ale nad głową kierowcy, trzeba go odszukać, odczepić i puścić tam gdzie powinien być (wycięte kółko na tyle)

pre_1351268593__15.jpg

pre_1351268608__16.jpg

pre_1351268619__17.jpg

pre_1351268629__18.jpg

Mocujemy PIKACZ, skręcamy podsufitkę po przymocowania 6 przewodów i bierzemy się za ODWIERTY w zderzakach.

Trzeba zdjąć zderzaki, poszukać oznaczeń pod czujniki i wykonać po 4 odwierty.

Kołnierze montujemy na NAJMOCNIEJSZY klej do plastików... przedtem oczywiście papierem ściernym i benzyną musimy przygotować podłoże.

Zarówno z przodu jak i z tyłu powinny Być wtyczki do wpięcia ZDERZAKOWEJ wiązki (wiązki te można kupić po 50-100zĹ na allegro).

Jeśli wszystko zrobiliśmy jak trzeba zaczynamy zabawę techem (indeks kodów dla modułu to 011), wpinamy klawisz od PARKTRORNIKA.

No to co? Wbijamy wsteczny i testujemy

http://www.youtube.com/watch?v=1fgGFx2tpZc

DZIAŁA !!!

Jak macie pytania dzwońcie, piszcie maile.

P.S. Temat uzupełnić o widok przednich i tylnych wiązek w miarę możliwości. 




×