Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

MontaĹź klimatyzacji manualnej (x18..., x20...) oraz fotorelacja z montaĹźu

Zaloguj się, aby obserwować  

O pliku

OdĹwieĹźam temat.

Klime zaĹoĹźyĹem juĹź dawno temu i dziaĹa caĹy czas. Nawet zdÄĹźyĹem sprzedaÄ juĹź samochód . A temat odĹwieĹźam dla tych , którzy klimy nie posiadajÄ, a chcieli by jÄ mieÄ.

PodajÄ zestaw czÄĹci potrzebnych do zamontowania klimatyzacji manualnej dla silników x18, x20:

1. SprÄĹźarka klimatyzacji (ANGLIK, EUROPA)

2. Uchwyt sprÄĹźarki (Ĺapa pompy wspomagania i jednoczeĹnie Ĺapa silnika) (ANGLIK, EUROPA)

3. Pasek klinowy wielorowkowy (ANGLIK, EUROPA)

4. ChĹodnica cieczy chĹodzÄcej silnik + skraplacz + wentylatory + skrzynka z przekaĹşnikami do tych wentylatorów (ANGLIK, EUROPA)

5. Przycisk klimatyzacji + kostka gniazda w które jest wpinany i przewody do niej doprowadzone (ANGLIK, EUROPA)

6. Panel sterowania nawiewem + kostka z przewodami min. 10cm (jest tam styk który dopuszcza klime do pracy) (ANGLIK, EUROPA)

7. Przewody chĹodnicze klimatyzacji (ANGLIK, EUROPA)

8. wszelkie uchwyty do przewodów chĹodniczych (ANGLIK, EUROPA)

9. CzÄĹÄ wiÄzki elektrycznej (EUROPA) (ewentualnie samemu doĹoĹźyÄ. Do sterowania caĹÄ klimÄ (kabina-komora silnika) wystarcza 7 ĹźyĹ)

10. ChĹodniczka pĹynu wspomagania (ANGLIK, EUROPA)

11. PrzekaĹşnik sterujÄce zaĹÄczeniem 1 biegu wentylatora nawiewu do kabiny (lub zamiennie przekaĹşnik póĹprzewodnikowy sterowany napiÄciem w zakresie 3-15V DC (staĹe))

12. NAGRZEWNICA WRAZ Z PAROWNIKIEM, WENTYLATOREM, GóRNÄ OSĹONÄ WENTYLATORA, USZCZELKÄ ĹCIANY GRODZIOWEJ, KRóÄCEM SPUSTOWYM (!!! TYLKO EUROPA !!!)

W skrócie wszystko co pod maskÄ moĹźe byÄ z ANGOLA, a nagrzewnica tylko i wyĹÄcznie z EUROPEJCZYKA.

A co do montaĹźu.

1. Konsola kompletna + belka wzmacniajÄca + komplet pedaĹów + kolumna kierownicza - wszystko trzeba wyciÄgaÄ Ĺźeby wymieniÄ nagrzewnicÄ.

2. Otwór w Ĺcianie grodziowej moĹźna wyciÄÄ od Ĺrodka.

3. Nie trzeba wyciÄgaÄ silnika do caĹej operacji. Jedynie co pamiÄtam to chyba trzeba lekko opuĹciÄ sanki od strony pasaĹźera, Ĺźeby wymieniÄ ĹapÄ mocujÄcÄ silnik.

4. Przewód sterujÄcy jaki uĹźyĹem to 7x1,5mm2 z numerowanymi ĹźyĹami i przepuszczaĹem go do komory silnika w okolicach linki od sprzÄgĹa.

To by byĹo na tyle. Reszta zaleĹźy od fachowca lub od was samych, jak wam wyjdzie skĹadanie tych puzzli. DuĹźym plusem dla zakupu czÄĹci z angola jest moĹźliwoĹÄ sprawdzenia klimy w samochodzie a dopiero jej demontaĹź. Koszt wszystkich czÄĹÄi nie powinien przekroczyÄ 1300-1500PLN + koszt robocizny i nabicia klimy.

A teraz maĹe fotostory:

CaĹa kompletna klima jeszcze poza samochodem tuĹź przed ponownym sprawdzeniem szczelnoĹci za pomocÄ sprÄĹźonego azotu.

pre_1351191656__1.jpg

Sprawdzenie szczelnoĹci.

pre_1351191692__2.jpg

Zaczynamy demontaĹź

pre_1351191727__3.jpg

pre_1351191741__4.jpg

pre_1351191768__5.jpg

Zdemontowana pompa wspomagania i widok na ĹapÄ silnika

pre_1351191803__6.jpg

Porównanie nagrzewnic. Lewa z klimÄ, prawa bez.

pre_1351191836__7.jpg

Nagrzewnica rozĹoĹźona do wyczyszczenia i odgrzybienia. Ta kwadratowa gÄbeczka z otworami moĹźe posĹuĹźyÄ jako szablon do wyciÄcia otworu w Ĺcianie grodziowej.

pre_1351191858__8.jpg

najgorszy widok jak dla mnie, czyli tuĹź przed montaĹźem nowej nagrzewnicy. Widoczny stary otwór w Ĺcianie grodziowej.

pre_1351191887__9.jpg

No i nowa nagrzewnica na miejscu.

pre_1351191910__10.jpg

TroszkÄ schematów elektrycznych, czyli skÄd wziÄĹÄ prÄd Ĺźeby to dziaĹaĹo. huh.gif

pre_1351191939__11.jpg

PrzekaĹşnik póĹprzewodnikowy (czerwony) a reszta to miaĹ byÄ termostat (taki prawie Climatronic :rolleyes: )

pre_1351191959__12.jpg

Czas na kabelkologie

pre_1351191987__13.jpg

Kabelkologii c.d.

pre_1351192010__14.jpg

Nowy panel sterowania nawiewami, nowe kostki pod przyciski, przycisk i pierwsze testy.

pre_1351192032__15.jpg

Po zaĹoĹźeniu i podĹÄczeniu nagrzewnicy. Górne rurki od klimy dolne (gumowe) od nagrzewnicy wodnej.

pre_1351192052__16.jpg

SprÄĹźarka wraz z nowÄ ĹapÄ i czÄĹciÄ rurek na miejscu.

pre_1351192075__17.jpg

SprÄĹźarka z trochÄ innej perspektywy

pre_1351192147__18.jpg

ChĹodnice na miejscu, nowa chĹodniczka wspomagania teĹź.

pre_1351192170__19.jpg

No i poskĹadane.

pre_1351192185__20.jpg

Ps. Przy takich operacjach dobrze jest mieÄ do pomocy fotografa. tak dla potomnych happy.gif




×