Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Montaż Mida 32pin W Miejsce Tida 26pin.


About This File

Założenia - MID miał zostać tak zamontowany, aby wtyczka TIDa została nietknięta (tak na wypadek gdyby zaszła potrzeba powrotu do oryginału).

Elementy:

Opel Vectra B '98 1,6 16v z zamontowanym TIDem 26pinowym

MID 32pinowy

Wtyczka 32pinowa

Manetka ze sterowaniem

Lutownica, cyna, kwas

Kilka metrów przewodu o przekroju 0,5mm^2

Złączki do łączenia kabli bez ich rozcinania

pre_1351111348__1.jpg

pre_1351111372__2.jpg

Czynności montażowe:

1. rozebranie konsoli i wyjęcie zegarów (jest już o tym porada, więc nie będę się rozpisywał)

2. wyjęcie części właściwej wtyczek z obudów (zdjęcie żółtego/szarego plastiku, aby widać było, który kabel wychodzi z którego pinu)

pre_1351111391__3.jpg

3. Zlutowanie przewodów z pinów 13, 17,19,20,22 szarej kostki w jedną całość, która potem idzie do masy (eliminacja błędów czujników)

pre_1351111406__4.jpg

4. Rozpoczęcie łączenia nowej wtyczki do starej, za pomocą złączek, zgodnie z rozpiską (patrz dół strony)

pre_1351111422__5.jpg

pre_1351111436__6.jpg

pre_1351111458__7.jpg

4.1. Podpięcie się pod piny 1 i 3 licznika najłatwiej zrealizować wyjmując złącze (mocowane jest na 2 zatrzaskach widocznych po bokach) i wpinając się z tyłu.

pre_1351111472__8.jpg

pre_1351111502__9.jpg

Piny licznika numerowane są od prawego górnego rogu (na fotce widać wpięcie w pin3 )

4.2. Podpięcie się pod sygnał z ECU najlepiej zrealizować wpinając się w czarno bryzowy przewód w złaczu X7 widocznym na poniższych fotkach:

pre_1351111526__10.jpg

pre_1351111543__11.jpg

4.3. Podpięcie manetki:

Pin 23 MIDa - przycisk RESET - w manetce biały

Pin 24 Mida - przycisk FUNCTION - w manetce czerwony

brązowy manetki masa

img5529zu6.th.jpg

4.4. Podpięcie CHECK'a:

Pin 15 MIDa - wyłącznik stopu przewód   żółto/czarny

Pin 16 MIDa - wyłącznik stopu przewód czarny

Ale jeśli nie chcemy za każdym razem deptać hamulca celem zgaszenia checka to wystarczy oba piny podpiąć po +12V np. Pin 5 (czerwony przewód)

5. Test czy wszystko działa, czy działają przyciski itp

6. Podjechanie na techa celem wgrania odpowiedniego kodu celem eliminacji przekłamań i ew zmianie jednostek/języka.

pre_1351111589__12.jpg

Rozpiska połączeń kostek:

[z lewej złącze 32 - z prawej 26]

01 -> 02 z żółtej wtyczki

02 -> 03 z żółtej

03 -> 04 z żółtej

04 -> 05 z żółtej

05 -> 01 z żółtej

06 -> pin 3 z licznika

07 -> 07 z żółtej

08 -> 08 z żółtej

09 -> 09 z żółtej

10 -> 10 z żółtej

11 -> 11 z żółtej

12 -> 12 z żółtej

13 -> masa

14 -> 14 z żółtej

15 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód żółto/czarny)

16 -> +12V (lub wyłącznik stopu przewód czarny)

17 -> masa

18 -> pusty

19 -> masa

20 -> masa

21 -> pusty

22 -> masa

23 -> przycisk RESET

24 -> przycisk FUNCTION

25 -> pusty

26 -> pin 1 z licznika

27 -> sygnał zużycia paliwa z ECU

28 -> pusty

29 -> pusty

30 -> pusty

31 -> pusty

32 -> pusty

pre_1351111621__13.jpg

Rozpiska kabli dla tych który chcÄ podpiÄÄ MID'a 26pinowego:

1) Plus akumulatora

2) Masa

3) Czujnik temp. zewnętrznej -- masa

4) Czujnik temp. zewnętrznej

5) Zapłon włączony

7) Czasownik wielofunkcyjny -- Funkcja przyciemnione oĹwietlenie

8 ) Radio włączone

9) SCL

10) MRQ

11) SDL -- 9,10,11 -- radio

12) Sygnał przebytej drogi

14) Diagnostyka

23) Błąd skrzyni automatycznej

Poniżej kable tylko dla MIDa:

6) Sygnał obrotów silnika

13) Sygnał niskiego poziomu oleju

15) wyłącznik - światło stop

16) Bezpiecznik światło stop

17) Czujnik świateł przednich/tylnych

18 ) Czujnik świateł stop

19) Czujnik grubości okładzin hamulcowych

20) Niski poziom płynu chodzącego

21) Przycisk kasowania wskazań ?

22) Przycisk wyboru funkcji (F)

24) Sygnał poziomu paliwa

25) Sygnał zużycia paliwa

26) Niski poziom płynu spryskiwacza

Tabela kodów dla poszczególnych silników w danym roczniku produkcyjnym

pre_1351111699__kody_mid.jpg

MINI FAQ

Pytanie: czy z innym silnikiem wszystko będzie tak samo podłączane? Głównie mi chodzi o sygnał z ECU

Odpowiedź: Jeśli masz w aucie złącze X7 to tak, jeśli nie to trzeba wziąć do ręki schematy instalacji elektrycznej i sprawdzić gdzie przechodzą kable i z jakiego pinu ECU idą.

Pytanie: w którym miejscu jest ECU ?

Odpowiedź: zwykle na podszybiu przed pasażerem. Można się do niego dostać bądź spod maski zdejmując plastik przykrywający filtr kabinowy, lub wymontowując schowek w kabinie. W nielicznych przypadkach sterownik silnika jest umieszczony przy silniku/skrzyni biegów (silnik 18xe1).

Pytanie: Którędy przeprowadzić przewód od ECU do kabiny?

Odpowiedź: albo przez ściankę grodziową w pobliżu złącza X7 (wyjdzie w kabinie za bezpiecznikami) albo obok samego ECU (wyjdzie za schowkiem)

Pytanie: w jaki sposób liczymy piny w złączu 26pinowym?

Odpowiedź:

pre_1351111804__14.jpg

Pytanie: Czy mogę włożyć Mida z Omegi ?

Odpowiedź: Z Omegi z jedną szarą wtyczką też będzie dobry, jest deczko mniejszy ale działa bez zarzutu. Wersja z dodatkową 12pinowÄ wtyczką nie podejdzie ? ma wszystkie piny przemieszane? może przy odrobinie zabawy ze schematami obu aut dałoby się coś wymodzić, ale gra nie warta świeczki.

Pytanie: Co oznaczają cyfry xxx x xxxxx pojawiające się na wyświetlaczu po przytrzymaniu obu przycisków na manetce ?

Odpowiedź: pierwsze trzy cyfry to kod silnika (patrz tabelki w pierwszym poście) pojedyncza cyfra to oznaczenie zgrania z zestawem wskaźników (nie ma co sobie tym głowy zawracać, ale też jest w pierwszym poście) kolejnych 5 cyfr to kod rozmiaru opon

14972 imp. dla 195/65/15; 205/60/15; 205/55/16

15795 imp. dla 185/70/14

Pytanie: u mnie w kostce 32 pinowej pod pinem 18 i 21 wychodzi przewód a w rozpisce te piny są puste co mam zrobić z tymi przewodami zostawić wolne ?????

Odpowiedź: pin 21 - skrzynia automatyczna - jak masz manuala to zostaw niepodłączony...

pin 18 - kontrola żarówek stopu... więc jeśli nie masz czujnika to będzie błąd wywalać jak podepniesz

Pytanie: te połączone piny 13, 17,19,20,22 należy podłączyć do masy ????

Odpowiedź: tak

Pytanie: Jeśli mam vectrę po lifcie i mam tida na 26 pin, to jeśli kupie mida 26-pin i podepnę się pod starą kostkę bez żadnego przestawiania to wszystko będzie chodzić?

Odpowiedź: jeżeli masz pełną instalacje - to tak

jak nie, to dołożyć kilka przewodów musisz - jest w poradzie co i jak - bo widać od razu, że jej nie czytałeś

Pytanie: wgrywa się kod po roczniku auta czy mid-a???

Odpowiedź: wg rocznika Mida

Pytanie: co oznaczają nagłówki w tabelach kodów??

Odpowiedź: LWR - to poziomowanie lamp (ale w tym wypadku należy to rozumieć jako "ksenony")

Wiec jak masz ksenony to MIT, a jak nie to Ohne,

"zusatzheizung" -webasto

TID/MID - no to zależy co programujesz

Jak mida to MID, a jak tida (tak, wbrew pozorom da się go zaprogramować) to TID

Pozostałe pozycje to "....getribe" czyli skrzynia (automat lub manual)

i rozmiar opon

Pytanie: Chce podpiąć mida na krótko. Jaki pin pod +12V a jaki pod masę ?

Odpowiedź:

kostka 26 pinowa:

pod 1 pin dajesz +12V

pod 2 pin dajesz masa

pod 5 pin dajesz +12V

wtyczka 32 pinowa:

pod 1 pin dajesz masa

pod 4 pin dajesz +12V

pod 5 pin dajesz +12V

Pytanie: Chciałem przeprogramować MIDa w ASO, ale powiedzieli, że nie chce się połączyć z Techem...

Odpowiedź: Sprawdź przewód idący do 14 pinu mida (pin odpowiedzialny za łączność z techem)

All rights reserved wink.gif Nomad & Krakusek

 Share


×
×
  • Create New...
UP