Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

All Activity

This stream auto-updates

  1. Past hour
  2. Na co się porywają? Trzeba lać nie najdroższy olej, a najbardziej odpowiedni. Dobry minerał też nie jest tani. Każdy jest dobry. No na pewno poczułeś różnicę. Motul to zwykły olej, nie wiem czemu wszyscy się nim tak podniecają. Dodam od siebie: od zawsze używałem praktycznie tylko Castrola. Ale że teraz mam Jaguara X-Type 2.5 V6 AWD benzynę z 2001 roku - to tam jest stary silnik, ktorego konstrukcja ma już prawie 30 lat. Więc i skonstruowany on jest pod olej starego typu. Instrukcja nie mówi wprost jaki olej stosować, tylko dopuszcza 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40. Wbrew pozorom znaleźć taki olej nie jest łatwo - teraz są same energooszczędne oleje z nowymi normami. Jedyny który znalazłem to Elf Evolution 900 NF 5W-40 (http://produkty.elf.com.pl/pl/products/buq-16/EVOLUTION-900-NF-5W-40) - polecają go też w różnych miejscach. Pełnopopiołowy olej starego typu, gęsty, nieekonomiczny, z odpowiednimi dodatkami. Zalałem - i silnik pracuje elegancko. Podejrzewam że z silnikami starego typu w Oplach bedzię podobnie (np. 2.2 w Vectrach i Omegach itd). Tak więc nie ma co wymyślać - jeśli to jest stary silnik to zalać taki olej, jaki powinien byc, a nie kombinować z jakimś trochę droższym olejem bo niby dzięki niemu silnik będzie w lepszym stanie niż z fabryki. Praktycznie nikt nie ma auta od nowości aż do końca.
  3. Today
  4. W tym przypadku olej niekoniecznie ma znaczenie i jest to normalne. Zmierz ciśnienie oleju. Jak w normie to wymie!ń czujnik albo się nie przejmuj.
  5. Witam, Posiadam Signuma z bi-xenonami AFL, podczas jazdy zaświeciła mi się kontrolka aby sprawdzić prawe światło drogowe H1. Sprawdziłem żarówka jest sprawna (przewód i wtyczka również) lecz świeci tylko w momencie ruszając nią w oprawce. Zapaloną żarówkę wyciągam z obudowy to przestaje świecić, ponownie dotykając obudowy to się zapala. Co może być tego powodem? Brak masy? Przetarty kabelek w lampie? Z góry dzięki za pomoc.
  6. Kolego @Ciasny_Wiesiek na spalanie ma wiele czynników. Moje Z18XE potrafił spalić ok 8 LPG jak i było 11. Albo nawet powyżej. Oprócz naszej techniki jazdy, duże znaczenie ma jakość LPG i jego proporcje propanu do butanu. Lato 40% propanu 60% butanu, a w zimę odwrotnie. To można znaleźć w necie. Ale propan jako gaz ten lepiej palący się, jest droższy, to w zimę różnie z tym bywa. Zapewne większość z nas miała do czynienia z butlą kuchenną i jak się skończył gaz, to coś na dnie chlupało. To właśnie tańszy, niewypalony butan. Dlatego z czasem użytkowania LPG, nie wchodzi tyle LPG do zbiornika, ile na początku instalacji.
  7. Ostudził się silnik, zagrzałem do 90 bez pałowania i kontrolka się nie odpala. Wychodzi na to że trzeba jakieś 5w40 zalać bo po zgaszeniu silnika po tej ostrej jeździe temp mocna skoczyła na zapłonie bez włączania silnika. Polecacie coś? Wiem że temat nie ten ale może ktoś akurat coś poleci.
  8. A drugi zaworek sterujący? Są dwa jeden przy turbinie a drugi przy przepustnicy...
  9. To jrst tak jak rozmawiasz z ludźmi to każdy powie, żejemu prawie nic nie pali.. . Tylko potem się te opowieści z mchu i paproci weryfikuje.. . Widziałem opowieści, gdzie ktoś twierdzi, że 2.0t pali 11 lpg po mieście ... Tylko chyba, że korzysta z siły wiatru.. .
  10. To będzie moja pierwsza wypowiedź na forum proszę o wyrozumiałość. Rok czasu walczę z Turbiną... Błędy i problemy takie jak opisujecie. Wymieniłem zawór bocznikowy na nowy po czym włożyłem zregenerowany stary. Zaworek sterujący wymieniłem na nowy. mechanik dopatrzył się problemu w sterowaniu gruszką że niby turbina nie ma siły jej ruszyć. Teoretycznie auto ma moc po usunięciu błędów do puki nie jadę spokojnie tzn te 2-3 tyś obrotów. teraz moje pytanie jakie jest ciśnienie potrzebne aby ruszyć gruszkę? doszliśmy do tego po tym jak sprawdzał czy grucha reaguje. Nawet nie drgnęła.... przy użyciu kompresora i 1,3 bara działa rusza się. Tylko ile turbina powinna dawać na gruchę. Jeśli ktoś ma taką informacje proszę o podzielenie się nią. Chyba że ktoś rozwiązał ten problem albo jakaś porada. Coś mogliśmy przeoczyć? Pozdrawiam
  11. dzięki wielkie za pomoc będą nowe gary bo latają dość mocno
  12. No właśnie dlatego chciałem podpytać bo według mnie to bzdura co piszą na wielu rankingach spalania np Autocentrum . Nie realne . Szkoda zaśmiecać tematu ,dziękuję za odpowiedzi i zainteresowanie .
  13. Jestm juz po korekcie walkow. Generalnie bez problemu przeszła operacja. Wszystko ustawione co do milimetra. Poszła nowa uszczelka pod vacum (stara była juz strasznie zmeczona) bo troche zapocony byl przy pompie. Pierwsze wrażenie mam takie ze praktycznie do zera zmniejszyly sie drgania na kierownicy i ogólnie jakby ładniej sobie cyka Druga sprawa to spalanie na jalowym spadlo minimalnie z 0.6 na 0.5 oczywiscie na rozgrzanym motorze przy AC off. Co do mocy z dolu to pojade na hamownie i porownamy wykresy ale wydaje sie jakby lepiej było.
  14. @irzyksA mierzyłeś jakie jest ciśnienie oleju? Jak poziom ok i olej odpowiedni to może być tak, że pompa już niedomaga. Ale dobrze zmierzyć jakie ciśnienie podaje. Możliwe, że czujnik też coś niedomaga.
  15. Ja tylko raz miałem problem z czujnikiem ciśnienia w OA C30NE. Wymiana pomogła. Nie wiem czy VC / Signum są "uczulone" na jakieś zamienniki. Być może jest tak, jak Kolega @darioG73 pisał, że pompa niedomaga.
  16. Taa, jeżeli chodzi o ten przy rozrządzie to był wymieniany przy okazji wymiany rozrządu bo ciekło z niego.
  17. Gaśnie bo wzrasta ciśnienie oleju,być może pompa niedomaga.
  18. Niestety po ogarnięciu tematu, znów pojawiła się kontrolka czerwona podkreślam ciśnienia oleju na biegu jałowym. Dzisiaj mocniej przypiłowałem auto. Stanąłem na chwile zgasiłem na pare minut. Odpalam i na biegu jałowym nic mi się nie pojawia po delikatnym ostudzeniu. *jak kontrolka wyskoczy, wystarczy dodać minimalnie gazu i automatycznie gaśnie.
  19. Jak masz płyn, a kontrolka będzie Ci się w przyszłości zapalać, to być może czujnik zaczyna siadać. Ale są o tym tematy.
  20. Sprawdziłem stan płynu chłodzącego i jest powyżej minimum ale teraz jak odpaliłem samochód to już ta kontrolka się nie wyświetla
  21. W cyklu mieszanym, ale w zdecydowanej większości trasa wychodziło mi te 9-11. Jak się postarałem to było i 8 a rekord nawet 7, ale w mieście to wynik nieosiągalny. Musi spalić ok. 20% więcej nie pb, chyba że coś jest źle ustawione
  22. Co się przejmujesz. Przy wymianie ustaw na 10 albo 15. Płyn chłodniczy uzupełnij, bo zagotujesz silnik a nie skupiłeś się na inspekcji olejowej
  23. Luz ma być zbliżony do zera. Gdyby był zerowy, po nagrzaniu i tym samym rozszerzeniu pierścień by był zakleszczony. Szczelinomierz zbędny wystarczy włożyć i czuć czy jest luz czy go brak. Pierścień ma wejść ciasno, bez żadnej możliwości ruchu góra dół w rowku. Sprawdzamy wszystkie rowki.
  1. Load more activity
×
×
  • Create New...
UP