Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Cała aktywność

Strumień aktualizowany automatycznie   

  1. Ostatnia godzina
  2. Jako alternatywę dla oryginalnego koła pasowego można spróbować założyć koło od Vectry B 2.0 DTI, pasuje ono do 2.2 DTI w VC bez problemu, ma takie same wymiary oraz osadzenie, posiada natomiast zdecydowanie mniejszą ilość gumy, dzięki czemu nie obrywa się tak jak te nowocześniejsze w Vectrze C. Osobiście eksploatowałem takie koło w swojej VC przez około miesiąc czasu, obwianiałem oryginalne koło o metaliczne brzęczenie po rozgrzaniu silnika oraz "miętolenie" paska podczas przyśpieszenia i popiskiwanie przy odpalaniu i gaszeniu silnika. Niestety jak się okazało w moim przypadku dedykowany pasek Gates 6PK1880 był za długi i podskakiwał po obciążeniu alternatora, dobijając przy tym napinacz paska czego efektem były dość głośne stuki, a brzęczenie po rozgrzaniu silnika to jakaś inna przyczyna umiejscowiona wewnątrz silnika. Podczas ostatniego remontu auta wróciłem do oryginalnego koła pasowego oraz nieco krótszego paska, Gates 6PK1873, póki co jest ok, zobaczymy jak to będzie, gdy przejadę kilkanaście tysięcy kilometrów. Poniżej fotografia "wzmocnionego" koła pasowego z Vectry B 2.0 DTI.
  3. Dzisiaj
  4. Witam, pozwolę sobie odkopać temat, gdyż mam bardzo podobną przypadłość. Auto to Vectra C 2.2 DTI z manualną skrzynią biegów. Silnik po rozgrzaniu zaczyna brzęczeć, dźwięk jest trudny do zlokalizowania, dobrze go słychać przy nadkolach, przy podwoziu auta oraz na kanale po opuszczeniu osłony silnika, hałas wydobywa się gdzieś z okolic misy olejowej lub może turbiny, jeżdżę tak już przynajmniej dobre dwa lata czyli ponad 40tys km., dźwięk mnie coraz bardziej irytuje, a mechanicy rozkładają ręce. Poniżej przesyłam dwa filmiki na których można posłuchać rozgrzany silnik: Tutaj natomiast słychać prawidłową prace zimnego silnika, sam głuchy klekot bez dodatkowych hałasów. Auto na dzień dzisiejszy ma przebieg (licznikowy) 324tys km. Osobiście tym samochodem nakręciłem 90tys km, co 12-13tys regularnie wymieniałem olej Shell 5W40 oraz filtr oleju. Latem zeszłego roku zrobiłem eksperyment i zalałem silnik olejem o nieco wyższej gęstości tj. Mobil 5W50, niestety nie przyniosło to żadnych zmian w pracy silnika, więc teraz znów wróciłem do Shella 5W40. W aucie wymieniłem naprawdę wiele, łożyska na alternatorze, rolkę paska wielorowkowego, pompę wody, napinacz paska, koło pasowe, pasek wielorowkowy, w ostatnim czasie nawet skrzynie biegów wraz z kompletnym sprzęgłem, kołem dwumasowym oraz wysprzęglikiem, wymieniłem również dolny napinacz łańcucha rozrządu, brzęczenie po rozgrzaniu jak występowało tak nadal występuje. Oglądałem wszystkie osłony, nie zauważyłem żadnych drgań, hałasuje raczej coś wewnątrz silnika. Może ktoś z forumowiczów miał podobny problem i udało się go rozwiązać?
  5. Ogólnie chciałbym żeby optycznie wyglądał szerzej...ale im wieksze obrecze tym cieżej dla silnika, tak na upartego chciałem jakieś R16....a moja ma około 125 koni, a przy prawie 1,5 t to to struś pędziwiatr nie jest Więc z alessio R16 zrezygnuje.... Fabryczne fakt są fajne ale moim zdaniem są za bardzo schowane w nadkole, i tak sie głowie żeby był wilk syty i owca cała
  6. Wczoraj
  7. Zobaczę co z tym zrobić.. jeśli tanio mi je sprzeda to sobie cały komplet zregeneruje i wrzucę na auto gotowe zrobione..
  8. A ikonka silnika się zapala po przekręceniu na zapłon? Wiązka silnika w x25 idzie za blokiem silnika z tyłu w plastykowej osłonie, z racji że znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie kolektora bardzo często ulega uszkodzeniu, parcieją pekają kable przez co dochodzi do zwarć, może któryś kable się zwarły i spaliły bezpiecznik FV6 ten główny znajdujący się w kwadratowej kostce przy aku,
  9. A jakie miałeś w ogóle błędy i objawy u siebie?
  10. Cześć jak chciałem podłączyć samochód pod komputer ze wszystkim mi się łączył ale był problem aby połączyć się ze silnikiem :/
  11. 235 tam nie znalazłem :). Testowałeś takie jakie ja chcę kupić 225/45/R17 twardo sie na nich jezdzi? czy sa odpowiednie?
  12. Witam mam problem z zamkiem od strony kierowcy a mianowicie czasami mi sie otwieral czasami nie musialem obrucic pare razy kluczykiem teraz jak obracam kluczykiem nie chca sie otworzyc drzwi od kierowcy nawet za pomoca otwierania tym dziobkiem a pozostale drzwi sie otwieraja i zamykaja jak otwieram tymi dziobkami od zamykania od srodka jezeli ktos by wiedzial co sie dzieje byl bym wdzieczny za pomoc
  13. Tu są jeszcze nagrania.
  14. Ja dodam jeszcze lampy. Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka
  15. Dlatego najlepiej oczyść zacisk i od drugiej strony zobacz że są dziurki i przez te dziurki wybij pozostałości starej sprężyny, potem jeszcze najlepiej przeczysc te dziurki i w to miejsce daj sprężynę nową. Sprężyna najle Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  16. Tego nie wiedziałem bo nigdy nie rozbieralem całego zacisku.. nie mogłem w ogóle tego wydlubac co zostało i trochę się pokaleczylo a wolałbym żeby było wszystko ładnie i dobrze. A wiesz jak jest:P niby tego nie widać ale w psychice siedzi taki defekt:P
  17. Witam, posiadam Vectrę B 1.6 16v 101hp z 99r na 00r. w aucie wszystko wymieniam wszytko na czas. Od pewnego czasu ... Pierwszy raz ? powód na przepustnicy był jakiś paproch i auto zgasło. Wcześniej brakowało mu mocy. Drugi raz aż do teraz non stop brakuje mu mocy czy przejadę 3km czy 100km nadal to samo, czasami uda się przejechać bez problemu, ale mało jest takich okazji. Raz też zatankowałem złej jakości paliwo ale miałem czyszczone wtryski preparatem liqui moly i było ok przez jakiś czas, przynajmniej moje odczucie. Od czasu tej świetnej kontroli i tej usterki/awarii naprawiłem sterownik komputera silnika, cewkę zapłonową i nadal to samo Pomocy ! może z was ktoś coś takiego miał lub wie jak mi pomóc. Jeszcze zapomniałem dodać odczyt z komputera z błędami : P0204 - Obieg regulujący wtryskiwacza 4 P0303 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 3 P0203 - Obieg regulujący wtryskiwacza 3 P0304 - Wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4 P1530 - za słabe napięcie przekaźnika sprzęgła A/C (clima) P0120 - Korelacja czujników 1-2 pozycji przepustnicy P1550 - Jazda awaryjna - Elektroniczna regulacja przepustnicy zarządzanie mocą P1550 - Jazda awaryjna - Elektroniczne sterowanie przepustnicy ograniczone możliwości pracy Te błędy były przed wymianą CEWKI zapłonowej oraz przed naprawą sterownika
  18. tez mialem olej w elektronice wyczyscilem wszystko pol roku temu, dzisiaj wyciaglem przepustnice i sprawdze czy jest tam dalej olej , moze wina jest po stronie odmy
  19. dzięki siwy w poniedziałek się za to zabiorę bo jutro mogę mieć problem z ew dokupieniem oringow na razie jezdze autem zony
  20. To zrozum,to jest prawda,prawda czasem boli.Nie spotkałeś się z tym stary forumowicz jesteś. Ja takich przypałów bym nie robił ,nie w moim stylu-robic ludzi w h...ja. Powodziówki też szły do pl.Ciekawe ile zrobiono na 2.0 t aby nabić sobie kieszeń.Następny właściciel ma skarbonkę a nie dobre auto.
  21. Można wybić starą sprężynkę która tam siedziała lub rozwiercic w tym samym miejscu dziurki do mocowania sprężynki są na wylot. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  22. Witam wszystkich. Mam taki problem... Podczas jazdy auto zgasło, sprawdźilem napięcie na pompę paliwa-niestety brak, sprawdzilem iskrę też brak więc połączyłem pod komputer a ten nie może nawiązać komunikacji ze sterownikiem silnika, obstawialem że może padł sterownik więc założyłem drugi sto procent sprawny i objawy są takie same. Miał ktoś podobny problem? Dodam że złącze obd jest sprawne bo na z klimatyzacją mogę się połączyć bez problemu.
  23. Witam Vectra c silnik 3.0 - jade sobie nie działa ogrzewanie zatrzymałem się odkręcam korek a tam zero plynu i para z miejsca miedzy silnikiem a kabina - dodam ze wcześniej ubywalo mi delikatnie plyunu dolewalem tak ok 1 litr na 2 msc - teraz dolałem litr by dojechać do domu i wszystko poszlo w .... ma może ktoś pojecie gdzie w tym miejscu może on s... uciekać? czy np. na doprowadzeniu plynu przewodami do nagrzewnicy? jak to najszybciej i najrozsądniej sprawdzić? wsadzić tam reke i szukac gdzie cieknie czy co? pozdrawiam
  24. To jak tak, to musi działać, nie ma innej opcji. Myślę o wentylacji, ale w komplecie z pełną elektryką.
  25. Od siebie mogę dodać, że dołożenie lewego fotochromu było proste, wystarczyło okablować lusterko i wymienić wkład. Ale nie w każdej tak jest i trzeba sprawdzić instalację. No i mieć wewn. fotochrom.
  26. moduł mam dokładnie z AGRa z wentylacją, panel też mam
  27. Wydaję mi się, że wentylacja powinna pójść, jeżeli było grzanie, trzeba tylko dołożyć pin 29. No i zmienić panel oczywiście Chętnie bym to sprawdził, ale musiałbym mieć fotel na testy. Ja mam w tym momencie welurowe AGRy z reg. el. góra dół i lędźwiami, fotel z pamięcią ruszy po podmianie, bo już to sprawdziłem u siebie, nic nie trzeba przerabiać. tylko dołożyć magistralę LIN. Bez modułu będzie lipa, najgorsze, że nie dojdziesz po numerze, jakie ma funkcje.
  1. Załaduj więcej aktywności