Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

Wymiana sprężyn i amortyzatorów


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
17 odpowiedzi na ten temat

#1 ciamciaramcia86

ciamciaramcia86
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Dołączył:22 lut 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kluczyce
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:VC 3.2 GTS & VC 1.9 Caravan

Napisany 29 grudzień 2009 - 20:23

Witajcie.
Muszę wymienić komplet amorków (przód/tył). Jaki najlepszy wybór cena/jakość (interesują mnie seryjne nastawy)?
No i jeszcze jedno. Z racji tego, że auto ma nalatane 290 000km korci mnie wymienić komplet sprężyn na nowe.
Wydaje mi się że te fabryczne nieco już osiadły, szczególnie te z tyłu. Poniżej fotka auta ze stalówkami na zimówkach 195/65R15.
Dodany obrazek
Warto wymieniać te sprężyny, czy to jest moje własne wydumane widzimisię?
Aha, no i jeszcze jedno (żyby nie tworzyć bóg wie ile tematów...). Chcę zamontować na przednich kielichach rozpórkę. Warto? Czy to zbędny wydatek? Czy są rozpórki na tylne kielichy do VB sedan?
Pozdrawiam

Edytowany przez ciamciaramcia86, 29 grudzień 2009 - 20:53.

  • 0
Jest: .......................................................... Było:
Opel Vectra B x30xei, Opel Vectra C z32se. .....Opel Vectra B x20xev, Opel Corsa B GSi c16xe, Polonez Atu 1.6.



#2 klekocix

klekocix
  • Forumowicz
  • 282 postów
  • Dołączył:26 lis 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Skoda Octavia kombi 1.9 TDI Tour

Napisany 29 grudzień 2009 - 21:42

Dołaczę się do pytania. Sam mam do wymiany sprężyny przednie (jedna pękła lekko).

Zaproponowano mi dziś sprężyny:
- lejsfors za 108zł
- kayaba za 109zł
Ceny oczywiście za sztukę, w InterCars ze zniżkami.

Czy warto któreś z nich nabyć, czy są inne godne polecenia?
  • 0

#3 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Dołączył:22 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielefeld/Niemcy
  • Województwo:DE
  • Auto:Opel Insignia ST CDTI 160KM

Napisany 29 marzec 2010 - 17:43

Odświeżę nieco temat.

Muszę wymienić sprężyny z przodu w mojej VB bo jedna pękła na zwoju i tak jeździłem z 5 tyś km aż dzwonienie mnie skłoniło do znalezienia usterki. Znalazłem dwie oferty w sklepie www.auto-sklep24.pl
K+F – 114,20 PLN/szt.

Kayaba: 89,50 PLN/szt.

Które lepiej wybrać i czy tutaj warto dopłacić do droższych?

Edit - Z tego co znalazłem w szukajce to padło stwierdzenie, że jeśli K+F to trzeba najlepiej wszystkie 4 wymieniać bo jeśli tylko przód to będzie jak wodolot - za wysoko.
Czyli raczej zdecyduję sie na Kayaba - jeśli ktoś ma jeszcze jakąś radę to chętnie przeczytam.

Edytowany przez tomko, 29 marzec 2010 - 18:55.

  • 0

#4 MAYDAY110

MAYDAY110
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:31 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kościerzyna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Sharan 2002 139 KM :)

Napisany 30 marzec 2010 - 13:58

Ja wymieniałem tydzień temu amorki i sprężyny z przodu. Wziąłem amorki Bilstein B4 i sprężyny KYB. Auto stoi tak jak stało. Jest jednak twardsze. Trzeba dobrać sprężyny do swojego silnika bo jak weźmiesz od diesla a masz benzynę to będzie wysoko stał. Dodatkowo wymieniłem poduszki amorków bo się ubiły.
  • 0

#5 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Dołączył:22 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielefeld/Niemcy
  • Województwo:DE
  • Auto:Opel Insignia ST CDTI 160KM

Napisany 04 kwiecień 2010 - 19:39

Jestem już po wymianie sprężyn.
Padło na Lejsforsy 120 szt.
Po wymianie pojawił się problem - chociaż teraz nie wiem czy jest związany z wymianą sprężyn czy z kołami. Przed wymiana miałem lekkie wibracje przy 80km/h ale później było spokojnie kierownica nie drgała.
Zaraz po wymianie sprężyn obok była wulkanizacją gdzie wyważyłem opony z przodu i okazało się, że przy 120 zaczyna drgać kierownica i ściąga lekko na prawo. Przy ok 150 wyrywa kierownice z rąk i mocniej ściąga. Teraz pytanie - czy mogła to spowodować wymiana sprężyn? Przecież wahacz raczej nie był ruszany. Szkoda, że nie wypróbowałem jazdy zaraz po wymianie sprężyn, wtedy wiedziałbym, że to na pewno nie opony.
Co teraz powinienem robić? Po świętach przerzucę przód na tył ale nie wydaje mi się żeby koła powodowały problem, tym bardziej po wyważeniu. O ile jeszcze drgania na kierownicy mogę przerzucić na opony to już ściągania raczej nie.
Jakieś sugestie? Za każdą dzięki!
  • 0

#6 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 04 kwiecień 2010 - 22:26

tomko - a zrobiłeś ustawienie zbieżności po wymianie sprężyn?

po ustawieniu zbieżności usuniesz problem ściągania auta na jedną stronę. jeśli drga ci kiermanka przy danej prędkości to już kwestia wyważenia kół. sprawdź od razu ciśnienie w oponach.

Edytowany przez Furman, 04 kwiecień 2010 - 22:28.

  • 1

#7 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Dołączył:22 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielefeld/Niemcy
  • Województwo:DE
  • Auto:Opel Insignia ST CDTI 160KM

Napisany 05 kwiecień 2010 - 08:41

Zbieżności nie robiłem, mechanik nic o tym nie wspominał a ja myślałem, że nie trzeba.
W takim razie w niedługim czasie trzeba będzie to zrobić. Dzięki za rady!
  • 0

#8 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 06 kwiecień 2010 - 20:20

Panowie mam pytanie bo juz sam nie wiem.

Dzis wymienialem lozyska i pocuchy przednich amorow.


Co ja musze ustawic??

Zbieznosc i katy ??

Bedzie ruszane samo przednie zawieszenie czy tyl tez ?? :D

:)
  • 0
:) Zyc nie umierac ;)

#9 sebi_

sebi_
  • Forumowicz
  • 1098 postów
  • Dołączył:04 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Toruń - Rubinkowo
  • Województwo:kujawsko-pomorskie
  • Auto:Mondeo Mk 3 2.0 TDDi

Napisany 06 kwiecień 2010 - 20:29

Dołączę się do pytania czy po wymianie kompletu zawieszenia tj amorków i sprężyn obowiązkowo trzeba ustawić zbieżność i kąty?
  • 0

#10 tomko

tomko
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Dołączył:22 wrz 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bielefeld/Niemcy
  • Województwo:DE
  • Auto:Opel Insignia ST CDTI 160KM

Napisany 06 kwiecień 2010 - 20:33

Czytałem, że po wymianie amortyzatorów tak, a po wymianie samych sprężyn nie. Ale wychodzi na to, że raczej trzeba. U mnie to wyszło przy wyższych prędkościach, lekko sciąga w prawo. Tylko mechanik nic nie sugerował, choć sam powinien wiedzieć. Tak czy tak lepiej sprawdzić i ustawić i mieć pewność, że jest ok. Nie duży koszt a wyeliminuje niepotrzebne wątpliwości.
  • 2

#11 Miły

Miły
  • Moderator
  • 13132 postów
  • Dołączył:11 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Międzyzdroje
  • Województwo:zachodniopomorskie
  • Nr klubowy:225
  • Auto:VC 2,0T GTS Z20NET i LPG :)
  • Oddział VKP:Zachodniopomorski

Napisany 06 kwiecień 2010 - 20:33

Tak - po każdej ingerencji w układ zawieszenia z przodu wymagana jest pełna geometria.
I tak przy naszych drogach powinno się ją robić przynajmniej raz na dwa lata.
  • 2
Moja była VB: VB 1,6 16V 120KM
.
Moja obecna VC: VC 2,0T 420Nm i 275 KM

#12 Xspeed

Xspeed
  • Przyjaciel VKP
  • 2753 postów
  • Dołączył:13 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gostynin
  • Województwo:łódzkie
  • Auto:Vectra B 2.0 16v Karawan CD i inne :)

Napisany 06 kwiecień 2010 - 22:13

oka dziekulki mily :) POmocnik leci :)

Czyli jutro jade i mowie baranom by ustawili geometrie calego auta ?? :)

:)
  • 0
:) Zyc nie umierac ;)

#13 Slawek

Slawek

    Przewodniczący Oddziału Wielkopolskiego

  • Klubowicz
  • 1311 postów
  • Dołączył:31 lip 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrów Wlkp.
  • Województwo:wielkopolskie
  • Nr klubowy:223
  • Auto:VB 2.2 DTI Zender '01 SPORT , SS 1,3 '07 White

Napisany 09 kwiecień 2010 - 09:18

To sa takie warsztaty co robia tylko przod?

Bo ja jak jade na geometrie to mnie nikt nie pyta co ustawiac.Robia kompleksowo i tyle.
  • 0

#14 Ryba

Ryba
  • Forumowicz
  • 2303 postów
  • Dołączył:08 sie 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wasilków
  • Województwo:podlaskie
  • Auto:Partner 06' 1.6 HDI / Coupe 300CE-24V

Napisany 09 kwiecień 2010 - 09:29

A są są, jak będziesz chciał to pewnie i jedno koło by ustawili  :wacko:
  • 0

#15 Mefju

Mefju
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Dołączył:12 mar 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VW Golf IV 2.3 V5

Napisany 19 maj 2010 - 20:40

Moje pytanie, jest bardzo zbliżone do powyższych.

Czy po wymianie amortyzatorów tylnych jest konieczność robienia zbieżności?

O przodzie to wiem, że tak, natomiast o tyle - wydaje mi się, że nie.

Jeśli jestem w błędzie, proszę mnie z niego wyprowadzić.
  • 0

#16 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 19 maj 2010 - 21:22

nie ustawiasz... po zmianie tylnych amorków.
  • 0

#17 Primex

Primex
  • Forumowicz
  • 1574 postów
  • Dołączył:22 gru 2007
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VC GTS 2.2DTI, VB 1.8

Napisany 19 maj 2010 - 21:32

Po wymianie amorków z przodu też nie trzeba ustawiać zbieżności.
Dwa razy u siebie przekładałem i potem jechałem sprawdzić. Zawsze wychodziło, że jest ok.
  • 0

#18 Furman

Furman
  • Przyjaciel VKP
  • 1617 postów
  • Dołączył:19 paź 2005
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB HB C20XE

Napisany 19 maj 2010 - 21:38

primex, mylisz się - to że ci się udało założyć i dokręcić na tych samych ustawieniach nie oznacza że nie trzeba jechać ustawiać lub nawet sprawdzić bo właśnie na tych dwóch śrubach od amorów które przychodzą do zwrotnicy ustawia się kąty koła.

Edytowany przez Furman, 19 maj 2010 - 21:39.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_