Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
* * * * * 7 głosów

Rozwiązanie Problemu Trudnego Odpalania Nie Tylko Rano - Dth, Dtl


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
3385 odpowiedzi na ten temat

#741 janc1

janc1
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:09 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB X20DTH, S O 1.6 TDI

Napisany 07 październik 2008 - 16:23

nie no z tym modułem za 300 pln to mnie zabijacie
co on właściwie robi?
zmienia kąt wtrysku na żadanie czy co?
problem widzę sięga juz "19 stron" i jaka jest przyczyna? - tego raczej nie wie nikt
jednym pomaga wymiana przelewów , innym aku , a innym jeszcze zmiana softu a znowu innym (patrz ja).....
przełącznik za 1,5 pln oraz kawałek przewodu 2-żyłowego
efekt (być może ktoś powie , że to półśrodek - pewnie ma rację ale pomaga) nie ma czegoś takiego jak "dobijanie pompy wtryskowej itp"
pozdrawiam i też chciałbym w końcu poznac złoty środek ale póki co ....
:)


Kolego a o jaki przełącznik i kawałek kabla chodzi w twoim przypadku??? Bo coś nie mogę znaleźć
  • 0


#742 Rafał21

Rafał21
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:05 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:bedzie

Napisany 07 październik 2008 - 17:21

Kolego a o jaki przełącznik i kawałek kabla chodzi w twoim przypadku??? Bo coś nie mogę znaleźć


Chodzi o to kolego. Poruszany był w temacie o świecach żarowych i tym sterowniku [radiatorze] nowatorski pomysł -sterowania nimi przed uruchomieniem silnika , za pomocą przewodu i zwykłego wyłącznika!

Jest to na pewno w którymś z tematów. Jak masz czas to szukaj.
  • 0

#743 Qba1906

Qba1906
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:10 sie 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Viki B 2.2 DTI w wersji wagonowej :)

Napisany 07 październik 2008 - 18:34

Hmmm, jade do macherow od Opla (a sa naprawde dobrzy, przez 2 lata mnie nie zawiedli) i mi mowia: "Jak pomoze odpiecie czujnika temp. to montowac modul i wszystko bedzie ok".
Jade do innych niekoniecznie od Opla i jak tylko uslyszeli, ze problemy z odpalaniem to od razu - montowac modul!

Nie mam stalych dochodow, czasem mi cos tam wpadnie, bo studiuje, a moze inaczej - moje dochody nie sa zbyt wielkie, dlatego nie stac mnie na komfort wymiany wszystkiego :P

Takze szkoda mi powiedzmy placic te 100 zl za upload nowego softu, skoro moze nie pomoc...

Mialem problemy w Astrze G z takim czyms, to pomogla wymiana uszczelniaczy przy wtryskach, tyle, ze tam w ogole nie odpalala, a tutaj mi w Victorii zakreci dluzej, ale zawsze odpali... Troche tak dupiato, zeby w aucie za ponad 20 tys. zl byly problemy z odpalaniem <_<
  • 0

#744 vicy

vicy
  • Przyjaciel VKP
  • 328 postów
  • Dołączył:13 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zielona Góra
  • Województwo:lubuskie
  • Auto:X20DTH

Napisany 07 październik 2008 - 19:50

dokładnie chodzi o to aby się wpiąć przewodem a w konsekwencji przełącznikiem przed czujnik temp. zewnętrznej
  • 0

#745 janc1

janc1
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:09 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB X20DTH, S O 1.6 TDI

Napisany 07 październik 2008 - 21:52

Hmmm, jade do macherow od Opla (a sa naprawde dobrzy, przez 2 lata mnie nie zawiedli) i mi mowia: "Jak pomoze odpiecie czujnika temp. to montowac modul i wszystko bedzie ok".
Jade do innych niekoniecznie od Opla i jak tylko uslyszeli, ze problemy z odpalaniem to od razu - montowac modul!

Nie mam stalych dochodow, czasem mi cos tam wpadnie, bo studiuje, a moze inaczej - moje dochody nie sa zbyt wielkie, dlatego nie stac mnie na komfort wymiany wszystkiego :P

Takze szkoda mi powiedzmy placic te 100 zl za upload nowego softu, skoro moze nie pomoc...

Mialem problemy w Astrze G z takim czyms, to pomogla wymiana uszczelniaczy przy wtryskach, tyle, ze tam w ogole nie odpalala, a tutaj mi w Victorii zakreci dluzej, ale zawsze odpali... Troche tak dupiato, zeby w aucie za ponad 20 tys. zl byly problemy z odpalaniem <_<



kolega, którego cytuje ma taki problem jak ja- zawsze odpali, ale czasem trochę dłużej zakręci. Ja wymieniłem wszystko, mam nowy soft, nowe czujniki, przewody przelewowe, trójniki... i nadal tak jest. Przestałem się już tym przejmować, ale fajnie by było Qba 1906 gdybyś dał znać czy coś ci ten "moduł" pomógł jak już go zamontujesz.
  • 0

#746 lukaszo

lukaszo
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:28 sty 2007
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Astra II 2001 Y20DTH

Napisany 08 październik 2008 - 06:24

kolega, którego cytuje ma taki problem jak ja- zawsze odpali, ale czasem trochę dłużej zakręci. Ja wymieniłem wszystko, mam nowy soft, nowe czujniki, przewody przelewowe, trójniki... i nadal tak jest. Przestałem się już tym przejmować, ale fajnie by było Qba 1906 gdybyś dał znać czy coś ci ten "moduł" pomógł jak już go zamontujesz.

Ten "moduł" można samemu zrobić za góra 20 zł (na forum kiedyś umieszczałem schemat) ja go używam już dwa lata i silnik pali na dotyk w każdych warunkach. Ale na początek proponuje sprawdzić czy po odpięciu czujnika temperatury silnik zapali od razu jeśli nie to "moduł" nie pomoże.
  • 0

#747 janc1

janc1
  • Forumowicz
  • 94 postów
  • Dołączył:09 wrz 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:VB X20DTH, S O 1.6 TDI

Napisany 08 październik 2008 - 13:35

Ten "moduł" można samemu zrobić za góra 20 zł (na forum kiedyś umieszczałem schemat) ja go używam już dwa lata i silnik pali na dotyk w każdych warunkach. Ale na początek proponuje sprawdzić czy po odpięciu czujnika temperatury silnik zapali od razu jeśli nie to "moduł" nie pomoże.


Który to więc czujnik trzeba odpiąć żeby to sprawdzić, ten na wsówkę czy ten z kostką??? Mój rano od ręki pali, a po postoju 8 godzin kręci chwile, więc jutro jak przyjadę do pracy, odłączę czujnik i zobaczę jak po postoju odpali, tylko powiedzcie który to czujnik odpiąć.
  • 0

#748 Rafał21

Rafał21
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:05 sty 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zabrze
  • Województwo:dolnośląskie
  • Auto:bedzie

Napisany 08 październik 2008 - 16:30

Który to więc czujnik trzeba odpiąć żeby to sprawdzić, ten na wsówkę czy ten z kostką??? Mój rano od ręki pali, a po postoju 8 godzin kręci chwile, więc jutro jak przyjadę do pracy, odłączę czujnik i zobaczę jak po postoju odpali, tylko powiedzcie który to czujnik odpiąć.



Ten górny jest na zegar . Nic nie zaszkodzi gdy sie pomylisz i obydwa zdejmiesz. I tak musisz po sprawdzeniu założyć! :D
  • 0

#749 Qba1906

Qba1906
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:10 sie 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Viki B 2.2 DTI w wersji wagonowej :)

Napisany 08 październik 2008 - 18:11

Ten "moduł" można samemu zrobić za góra 20 zł (na forum kiedyś umieszczałem schemat) ja go używam już dwa lata i silnik pali na dotyk w każdych warunkach. Ale na początek proponuje sprawdzić czy po odpięciu czujnika temperatury silnik zapali od razu jeśli nie to "moduł" nie pomoże.


Kolego, Ty mowisz o "recznym" grzaniu swiec, ja mowie o tym, ze jezeli mi to zamontuija, to o nic sie nie martwie i niczego nie przelaczam przy odpalaniu.
Pozdrawiam
  • 0

#750 Mebelmen

Mebelmen
  • Forumowicz
  • 224 postów
  • Dołączył:27 paź 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Busko
  • Województwo:świętokrzyskie
  • Auto:były VB '99 DTL szklarnia VA '92 1.6+lpg

Napisany 08 październik 2008 - 18:14

Pewnie chcieli ci coś takiego zamontować.

wymuszenie podgrzewania
  • 0
Dodany obrazek
Na gazie, to tylko wodę na kawę gotuję :-)

#751 lukaszo

lukaszo
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:28 sty 2007
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Astra II 2001 Y20DTH

Napisany 08 październik 2008 - 19:51

Kolego, Ty mowisz o "recznym" grzaniu swiec, ja mowie o tym, ze jezeli mi to zamontuija, to o nic sie nie martwie i niczego nie przelaczam przy odpalaniu.
Pozdrawiam

Mówię o automacie który na kilka sekund zmienia rezystancję czujnika, czyli robi to samo co ten z allegro. Ręczne to możesz zrobić za 3 zł :)

PS: Głównym jego zadaniem nie jest włączenie grzania świec tylko zmian parametrów pompy. Świece grzeją zawsze nie zależnie od temperatury, a lampka wskazuje tylko ile czasu należy odczekać przed zapłonem silnika.
  • 0

#752 Qba1906

Qba1906
  • Forumowicz
  • 33 postów
  • Dołączył:10 sie 2008
  • Województwo:śląskie
  • Auto:Viki B 2.2 DTI w wersji wagonowej :)

Napisany 08 październik 2008 - 20:31

Pewnie chcieli ci coś takiego zamontować.

wymuszenie podgrzewania


Hmmm, calkiem mozliwe, natomiast zastanawia mnie opis aukcji:
"...urządzenie ułatwiające rozruch ciepłego silnika diesla ...", hmmm, cieplego???

lukaszo, a powiedz mi - rozmawiamy w tej chwili o tym, czyms, czego schemat zamiesciles na stronie 21 tego watku??

Jak to zmiana dawki? Skoro lepiej odpala, gdy odepne czujnik temp. to bardziej grzeje swiece, bo komputer mysli, ze temp. jest ekstremalnie niska, praqda?

Edytowany przez Qba1906, 08 październik 2008 - 20:38.

  • 0

#753 lukaszo

lukaszo
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:28 sty 2007
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Astra II 2001 Y20DTH

Napisany 08 październik 2008 - 20:40

Hmmm, calkiem mozliwe, natomiast zastanawia mnie opis aukcji:
"...urządzenie ułatwiające rozruch ciepłego silnika diesla ...", hmmm, cieplego???

lukaszo, a powiedz mi - rozmawiamy w tej chwili o tym, czyms, czego schemat zamiesciles na stronie 21 tego watku??


Dokładnie o tym, to samo sprzedają na allegro, tylko proponuję R3 zamienić na potencjometr montażowy np. 10k i wtedy możemy dobrać idealnie rezystancje do własnego silnika/czujnika.


Urządzenie wspomaga zapłon silnika w temperaturach 5 do 20 stopni (u mnie w takich temperaturach silnik palił dopiero po 3-4 sekundach), dokładnie wtedy gdy nie zapala się spiralka na liczniku.

Edytowany przez lukaszo, 08 październik 2008 - 20:44.

  • 0

#754 lukaszo

lukaszo
  • Forumowicz
  • 280 postów
  • Dołączył:28 sty 2007
  • Skąd:Rzeszów
  • Województwo:podkarpackie
  • Auto:Opel Astra II 2001 Y20DTH

Napisany 08 październik 2008 - 20:48

Jak to zmiana dawki? Skoro lepiej odpala, gdy odepne czujnik temp. to bardziej grzeje swiece, bo komputer mysli, ze temp. jest ekstremalnie niska, praqda?


Tak jak już wcześniej pisałem świece grzeją zawsze, a jak odepniesz czujnik to grzeja jedynie trochę dłużej. A komputer po odpięciu czujnika myśli ze jest podajże -80 stopni i zmienia parametry rozruchu co w konsekwencji wpływa na lepszy zapłon.
  • 0

#755 marcinck2

marcinck2
  • Forumowicz
  • 1 postów
  • Dołączył:12 paź 2008
  • Województwo:wielkopolskie
  • Auto:Opel Vectra 2.0 DTI

Napisany 12 październik 2008 - 15:31

Mam ten sam problem z moja Viki ale juz praktycznie straciłem nadzieje ze bedzie dobrze!! Po wymianie filtra paliwa zaczeły sie dziac cuda!!! Wymieniłem juz przelewy, filter, załozylem zawór zwrotny i nic nie pomogło nadal to samo !!!! Pompa jest nowa i zrobiłem na niej 20000 tys km !!!! Pomocy mechanicy w moim regionie rozkładaja rece!!!!
  • 0

#756 m.k.

m.k.
  • Forumowicz
  • 220 postów
  • Dołączył:04 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:okolice VaVaTown
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Vectra 2.2 DTI Sport "2000 edition"

Napisany 12 październik 2008 - 16:16

Mam ten sam problem z moja Viki ale juz praktycznie straciłem nadzieje ze bedzie dobrze!! Po wymianie filtra paliwa zaczeły sie dziac cuda!!! Wymieniłem juz przelewy, filter, załozylem zawór zwrotny i nic nie pomogło nadal to samo !!!! Pompa jest nowa i zrobiłem na niej 20000 tys km !!!! Pomocy mechanicy w moim regionie rozkładaja rece!!!!

A.. pompa PALIWA? Jeżeli coś się dzieje od wymiany filtru to albo problem tkwi gdzieś w układzie paliwowym, albo niefortunnie zbiegła się wymiana z inną usterką, zupełnie gdzieś indziej. A sterownik pompy wtryskiwaczy?
  • 0

#757 piwko

piwko
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Dołączył:05 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Była VB 2.2 Dti Kombi jest BMW 320d Turing

Napisany 13 październik 2008 - 15:23

Ja tez mam problem z odpalaniem od kilku dni. Tylko ze nie wazne jest czy to rano czy wieczorem, po prostu jak dłużej postoi to musze długo kręcić. Nawet z 15 sekund a ostanio kreciłem do tad az akumulator mi siadł. Na dodatek zauważyłem ze przy prawym kole cos zaczeło mi dziwnie stuka. Jak przekręce koło to widze tam jakąś chyba pompe? Mechanikiem nie jestem ale wydaje mi sie ze to ona tak stuka i byc może ma wplyw na odpalanie? czy ktos sie orjetuje co to może być, i czy ma to ze sobą jakies powiazanie???
  • 0

#758 ArturL

ArturL
  • Forumowicz
  • 1348 postów
  • Dołączył:24 maj 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:nie mam już omegi :)

Napisany 13 październik 2008 - 16:50

piwko, opcja szukaj: dogrzewacz. Co do odpalania, to pewnie się zapowietrza - przelewy. Ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury (2-pinowy) i sprawdź , jak odpala. Jak bez zmian - to się zapowietrza.
  • 0

#759 piwko

piwko
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Dołączył:05 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Była VB 2.2 Dti Kombi jest BMW 320d Turing

Napisany 13 październik 2008 - 18:30

piwko, opcja szukaj: dogrzewacz. Co do odpalania, to pewnie się zapowietrza - przelewy. Ściągnij wtyczkę z czujnika temperatury (2-pinowy) i sprawdź , jak odpala. Jak bez zmian - to się zapowietrza.



To raczej nie jest dogrzewacz bo z tego co czytałem to on gwiżdze a u mnie bardzej stuka. Iznajduje sie on na wierzchu pod maską. A to urzadzenie widać tylko jak się przekreci koło. I jak zagladam pod maske to nie widac tego urzadzenia ani nie słychac. Tylko z zewnatrz jak sie stoi blisko lewego koła. Aha i przestaje stukać jeśli włacze sprzegło jak tylko puszcze to znów zaczyna stukac, i jak silnik sie rozgrzeje to przestaje stukać. Byłem dziś u mechanika umówilem sie z nim na środe to jest spec od opli. powiedzał mi ze naprawa bedzie kosztowała 400zł. Co ciekawe na pytanie- co to tak stuka? mechanik powiedzał ze dowiem sie dopiero po remącie. A wolał bym wiedzeć za co mam zaplacić?
  • 0

#760 piwko

piwko
  • Forumowicz
  • 115 postów
  • Dołączył:05 cze 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:mazowieckie
  • Auto:Była VB 2.2 Dti Kombi jest BMW 320d Turing

Napisany 13 październik 2008 - 19:42

To raczej nie jest dogrzewacz bo z tego co czytałem to on gwiżdze a u mnie bardzej stuka. Iznajduje sie on na wierzchu pod maską. A to urzadzenie widać tylko jak się przekreci koło. I jak zagladam pod maske to nie widac tego urzadzenia ani nie słychac. Tylko z zewnatrz jak sie stoi blisko lewego koła. Aha i przestaje stukać jeśli włacze sprzegło jak tylko puszcze to znów zaczyna stukac, i jak silnik sie rozgrzeje to przestaje stukać. Byłem dziś u mechanika umówilem sie z nim na środe to jest spec od opli. powiedzał mi ze naprawa bedzie kosztowała 400zł. Co ciekawe na pytanie- co to tak stuka? mechanik powiedzał ze dowiem sie dopiero po remącie. A wolał bym wiedzeć za co mam zaplacić?



Ok doczytałem się juz wiem co mi stuka wysprzęglik sprzegła czy cuś takiego? . Z odpalaniem raczej nie ma nic wsólnego :P
  • 0




2 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_