Skocz do zawartości

Vectra Klub Polska używa cookie. Przeczytaj Privacy Policy aby dowiedzieć się więcej. Aby usunąć tą wiadomość, proszę kliknąć w przycisk po prawej:    Akceptuje użycie cookie



Zdjęcie
- - - - -

przekażnik świec żarowych


  • Proszę się zalogować aby odpowiedzieć
15 odpowiedzi na ten temat

#1 rudy12

rudy12
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:26 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra 2.0 dti

Napisany 25 listopad 2009 - 21:24

witam mam takie pytanko dzisiaj rozebrałem przekaznik od swiec bo wywalalo mi 1635 swieczki dobre chłopaki w pracy przemierzyli mi te tranzystory i sa ok jedyna rzecza ktora prawdopodobnie jest walnieta jak to oni powiedzieli dioda na ktorej oznaczenie jest CP 8AE po sprawdzeniu miernikiem nie pokazuje nic ani w jedna ani w druga strone czy moze ktos juz cos takiego przerabiał i gdzie mozna by bylo kupic takie cos lub jakis zamiennik albo poprostu ktos ma taki przekaznik chocby na czesci bo jakos w necie nie potrafie znalesc za pomoc z gory dziekuje pozdrawiam

Załączone pliki


  • 0


#2 maroslaf

maroslaf
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Dołączył:27 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 100 Ed. Kombi 2.0 DTi X20DTH

Napisany 25 listopad 2009 - 23:42

Dla CP8AE nie ma żadnych wyników dla zamienników w jednej z większych baz.
http://www.elenota.pl/ <= baza elektroniki i schematów
Postaraj się tam poszukać.
Nie wiem jak się sprawdza diodę ale jak masz elektroniczny (taki wypasiony) miernik to ustaw na "piszczenie" w razie przewodzenia.
Jeżeli już tak zrobiłeś (z piszczeniem) i nie działa - dioda jest zwalona bo powinna jak wiadomo puszczać prąc w jedną stronę, a w druga nie.

Sprawdź oznaczenie części raz jeszcze (ewentualnie wylutuj i zobacz co ma na spodzie).

Pozdrawiam
Marek
  • 0

#3 MAYDAY110

MAYDAY110
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:31 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kościerzyna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Sharan 2002 139 KM :)

Napisany 26 listopad 2009 - 08:26

witam mam takie pytanko dzisiaj rozebrałem przekaznik od swiec bo wywalalo mi 1635 swieczki dobre chłopaki w pracy przemierzyli mi te tranzystory i sa ok jedyna rzecza ktora prawdopodobnie jest walnieta jak to oni powiedzieli dioda na ktorej oznaczenie jest CP 8AE po sprawdzeniu miernikiem nie pokazuje nic ani w jedna ani w druga strone czy moze ktos juz cos takiego przerabiał i gdzie mozna by bylo kupic takie cos lub jakis zamiennik albo poprostu ktos ma taki przekaznik chocby na czesci bo jakos w necie nie potrafie znalesc za pomoc z gory dziekuje pozdrawiam


Opisz jak sprawdzałeś tą diodę?
  • 0

#4 rudy12

rudy12
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:26 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra 2.0 dti

Napisany 26 listopad 2009 - 16:23

Opisz jak sprawdzałeś tą diodę?

miernikem elektronicznym bez jej wylutowania ,miernik był ustawiony na symbol z dioda zreszta na przejscie tez byla sprawdzana i nic nie przechodziło w pracy mam duzo roznych diód ale nie wiem jakie to ma parametry boje sie cokolwiek tam wlutowac zeby mi czsem cały układ nie poleciał ,byłem w kilku elektronicznych sklepach i lipa nie maja czegos takiego
  • 0

#5 MAYDAY110

MAYDAY110
  • Forumowicz
  • 81 postów
  • Dołączył:31 lip 2008
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kościerzyna
  • Województwo:pomorskie
  • Auto:Sharan 2002 139 KM :)

Napisany 27 listopad 2009 - 10:24

daj zdjęcie tego elementu od góry.
  • 0

#6 rudy12

rudy12
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:26 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra 2.0 dti

Napisany 27 listopad 2009 - 20:32

jutro wyciagne go z auta i zrobie fotke od góry
  • 0

#7 rudy12

rudy12
  • Forumowicz
  • 66 postów
  • Dołączył:26 sie 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gliwice
  • Województwo:śląskie
  • Auto:vectra 2.0 dti

Napisany 29 listopad 2009 - 18:52

tak wyglada z góry

Załączone pliki


  • 0

#8 maroslaf

maroslaf
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Dołączył:27 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 100 Ed. Kombi 2.0 DTi X20DTH

Napisany 03 grudzień 2009 - 13:47

Witam

Chciałbym się podłączyć do tematu przekaźnika

Dziś rano miałem ok 1,5*C na wyświetlaczu TIDa i mimo takiej temperatury nie zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.
Z tego co pamiętam taka kontrolka powinna palić się już od ok 4*C.
Przy wyciągnięciu wtyczki z czujnika temperatury kontrolka grzania świec zapaliła się i nie było problemu z odpaleniem.
Natomiast przy wciśniętej wtyczce przy 1,5*C nie było nawet błysku owej kontrolki.

rozpiska mojej skrzynki z przekaźnikami
1
a) przekaźnik świec żarowych
B) przekaźnik pompy paliwa
c) przekaźnik pompy paliwa (nie wiem czemu aż dwa takie same są podłączone ??)
2
a) elektromagnes/sterownik silnika (cokolwiek to znaczy)
B) bezpiecznik standard
c) bezpiecznik standard
d) przekaźnik klimatyzacji (prawdopodobnie)
e) bezpiecznik do niefabrycznego alarmu

Pytanie

Czy to może być tylko problem z przekaźnikiem czy gdzieś jeszcze jest pies pogrzebany?
(załączam fotkę z moją skrzynką, opcja wyposażenia CD)
  • 0

#9 zenobiusz

zenobiusz
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Dołączył:27 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:UK

Napisany 03 grudzień 2009 - 14:58

Witam

Chciałbym się podłączyć do tematu przekaźnika

Dziś rano miałem ok 1,5*C na wyświetlaczu TIDa i mimo takiej temperatury nie zapaliła mi się kontrolka świec żarowych.
Z tego co pamiętam taka kontrolka powinna palić się już od ok 4*C.
Przy wyciągnięciu wtyczki z czujnika temperatury kontrolka grzania świec zapaliła się i nie było problemu z odpaleniem.
Natomiast przy wciśniętej wtyczce przy 1,5*C nie było nawet błysku owej kontrolki.


Kurcze ale mnie zainspirowales. Moze mi sie wcale jednak nie zapowietrza uklad. Od jakiegos czasu z rana musze 3 razy krecic (robie to krotko ale 3 razy) zanim zapali. Wlasnie kontrolka swiec tez mi sie przy przekreceniu zaplonu nie zapala. Ale stwierdzilem, ze moze za cieplo. Dzis bylo -1 i specjalnie sie przygladalem i sie nie zapalilo. Dzis przetestuje ten czujnik jednak jak do komputera podlaczalem na zimnym silniku to pokazywal na tech-u normalna zewnetrzna temperature. Pisza o tej aktualizacji softu. Ale na cholere mi jakas aktualizacja jak przez 3 lata wszystko smigalo i od dotkniecia palil.
  • 0

#10 zenobiusz

zenobiusz
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Dołączył:27 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:UK

Napisany 03 grudzień 2009 - 16:00

witam mam takie pytanko dzisiaj rozebrałem przekaznik od swiec bo wywalalo mi 1635 swieczki dobre chłopaki w pracy przemierzyli mi te tranzystory i sa ok jedyna rzecza ktora prawdopodobnie jest walnieta jak to oni powiedzieli dioda na ktorej oznaczenie jest CP 8AE po sprawdzeniu miernikiem nie pokazuje nic ani w jedna ani w druga strone czy moze ktos juz cos takiego przerabiał i gdzie mozna by bylo kupic takie cos lub jakis zamiennik albo poprostu ktos ma taki przekaznik chocby na czesci bo jakos w necie nie potrafie znalesc za pomoc z gory dziekuje pozdrawiam



Troche pogrzebalem i chyba to nie jest dioda tylko kondensator. A jak wiadomo kondensator nie bedzie ci przepuszczal pradu i jakby byl uszkodzony to predzej by zwieral :)

CP - to jest CAPACITOR

Wydaje mi sie, ze musiscie szukac dalej. Tam widze w glebi jakis scalaczek jest. Moze on steruje i sie przepalil ?
  • 0

#11 maroslaf

maroslaf
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Dołączył:27 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 100 Ed. Kombi 2.0 DTi X20DTH

Napisany 03 grudzień 2009 - 17:33

Zszedłem do samochodu i sprawdziłem oporność czujników i czujnik temp. cieczy (na wskazówkę zegarów) ma przy temp ok2*C 1,4 kOhm, natomiast czujnik do komputera (odpowiadający za włączenie świeczek żarowych) ma przy tej samej temperaturze 3,2 kOhm i nie załącza świeczek. Na chwilę obecną sprawdzam przekaźnik i wszystko wskazuje na to że jest ok.
Gdzie jeszcze mogę sprawdzić ewentualne przyczyny niezałączania świec przy takich temperaturach?

Pozdrawiam
Marek
  • 0

#12 zenobiusz

zenobiusz
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Dołączył:27 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:UK

Napisany 03 grudzień 2009 - 21:04

Witam

Chciałbym się podłączyć do tematu przekaźnika


Przy wyciągnięciu wtyczki z czujnika temperatury kontrolka grzania świec zapaliła się i nie było problemu z odpaleniem.
Natomiast przy wciśniętej wtyczce przy 1,5*C nie było nawet błysku owej kontrolki.


Ale czegos nie rozumiem. PRzeciez sam sobie odpowiedziales na pytanie odlaczajac czujnik temperatury. Jesli przy odlaczonym wszystko zadzialalo tzn. ze podaje bledna na komputer i masz przyczyne swoich problemow czyli czujnik temp. do wymiany.
  • 0

#13 Piotreq

Piotreq
  • Moderator
  • 11366 postów
  • Dołączył:24 lis 2006
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łorsoł
  • Województwo:mazowieckie
  • Nr klubowy:506
  • Auto:wszystkomający Signum Z19DTH z nowym serduchem
  • Oddział VKP:Mazowiecki

Napisany 04 grudzień 2009 - 05:45

Zszedłem do samochodu i sprawdziłem oporność czujników i czujnik temp. cieczy (na wskazówkę zegarów) ma przy temp ok2*C 1,4 kOhm, natomiast czujnik do komputera (odpowiadający za włączenie świeczek żarowych) ma przy tej samej temperaturze 3,2 kOhm i nie załącza świeczek. Na chwilę obecną sprawdzam przekaźnik i wszystko wskazuje na to że jest ok.
Gdzie jeszcze mogę sprawdzić ewentualne przyczyny niezałączania świec przy takich temperaturach?

Pozdrawiam
Marek

Tym sposobem masz pewność, że świece jednak działają...

Teraz sprawdź wersję softu, to podstawa, może być Tech albo jeszcze lepiej OpCom...

Zobacz to :
http://forum.vectrak...m...t&p=1000347

Edytowany przez Piotreq, 04 grudzień 2009 - 05:48.

  • 0
Gdyby nie wady genetyczne Vectry nie byłoby tego forum... uszanuj to !!!
DTI czy TDI, Turbo Diesel to za-je-bista sprawa...
Pomogłem ???
Masz problem z samochodem ? Zapraszam do siebie : http://www.autobialoleka.pl

#14 maroslaf

maroslaf
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Dołączył:27 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 100 Ed. Kombi 2.0 DTi X20DTH

Napisany 04 grudzień 2009 - 11:24

Ale czegos nie rozumiem. PRzeciez sam sobie odpowiedziales na pytanie odlaczajac czujnik temperatury. Jesli przy odlaczonym wszystko zadzialalo tzn. ze podaje bledna na komputer i masz przyczyne swoich problemow czyli czujnik temp. do wymiany.


No i tu się mylisz, bo odłączenie czujnika od obwodu nie powoduje nic innego jak stworzenie warunków idealnego mrozu bo oporność czujnika wynosi nieskończoność. Na chwile obecną sprawdzam czujnik miernikiem i w warunkach domowych tj ok 25*C ma 2kOhm.
Standardowo sprawny czujnik powinien mieć przy 25*C oporność ok 2-2,2kOhm a przy 90*C to ok 200-300Ohm.
Więc wykluczyłem problem z czujnikiem. Pozostaje diagnoza - myślę że mam stary soft :( bo nie sadze że ktoś coś wgrywał nowszego :(. Losie ;(
  • 0

#15 zenobiusz

zenobiusz
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Dołączył:27 lip 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:UK

Napisany 04 grudzień 2009 - 11:27

No i tu się mylisz, bo odłączenie czujnika od obwodu nie powoduje nic innego jak stworzenie warunków idealnego mrozu bo oporność czujnika wynosi nieskończoność. Na chwile obecną sprawdzam czujnik miernikiem i w warunkach domowych tj ok 25*C ma 2kOhm.
Standardowo sprawny czujnik powinien mieć przy 25*C oporność ok 2-2,2kOhm a przy 90*C to ok 200-300Ohm.
Więc wykluczyłem problem z czujnikiem. Pozostaje diagnoza - myślę że mam stary soft :( bo nie sadze że ktoś coś wgrywał nowszego :(. Losie ;(



Ale ja tez napewno mam stary soft a przez 3,5 roku bylo wszystko ok. Nie wiem dokladnie od ktorego roku pojawil sie ten "nowy soft" ale skoro palilo na "starym sofcie" i nagle przestaje dobrze palic to raczej nie jego wina.
  • 0

#16 maroslaf

maroslaf
  • Forumowicz
  • 182 postów
  • Dołączył:27 paź 2009
  • Płeć:Mężczyzna
  • Województwo:warmińsko-mazurskie
  • Auto:Vectra B 100 Ed. Kombi 2.0 DTi X20DTH

Napisany 04 grudzień 2009 - 12:23

Świece już się podgrzewają, kontrolka się zapala - czujnik jw. sprawdziłem w domu - opór się zmieniał i był dobry przy domowej temp.
Co zrobiłem:
- po testach domowych wkręciłem mocniej czujnik na miejsce i na zimnym (po około 2 min) sprawdziłem opór jakimś cudem wskazywał 5,4kOhm
- sprawdziłem napięcie na wtyczce (wypiętej, kontrolka świec grzała) - było 4,9V producent podaje ok lub równo 5 V
- sprawdziłem napięcie na zasilaniu świec - ok 11,5V
- podłączyłem wszystkie kabelki i styki wcześniej jeszcze raz je lekko przecierając by nie były zaśniedziałe
- przy podłączonym czujniku wrzuciłem zapłon - świece zagrzały - kontrolka się zapaliła

Nie wiem co powodowało problem z niegrzaniem/ niepaleniem się kontrolki świec o poranku :/ ale jakoś coś zadziałało
Myślę że to mógł być to problem jakiegoś zmniejszonego oporu jakiegoś przebicia w instalacji, niestety nie udało mi się tego znaleźć. Z drugiej strony wszystko zadziałało.

Ale i tak mam niedosyt bo nie wiem co się zepsuło :/

Podpisuje się pod Tobą zenobiuszu, bo soft może być stary i tym samym świece grzeją przy niższych temperaturach, ale problem pozostaje. Bo co z tego że świeczki będą mi się grzały już przy 12*C jak nadal będzie trzeba kręcić, no i po za tym wcześniej na starym sofcie tez jakos samochody musiały odpalać? Musze sprawdzić przelewy bądź ewentualnie stworzyć takie ciśnienie które by spowodowało jakieś syczenie, przedmuchy czy pryskanie/wycieki oleju napędowego.

Pozdrawiam
Marek

Edytowany przez maroslaf, 04 grudzień 2009 - 12:25.

  • 0




0 użytkowników czyta ten temat

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników


Skin Designed By Duke_